Gå til innhold

hvordan ligger det ann med strekkmerkene da jenter;)

Anbefalte innlegg

lurer på hvor mye strekk merker dere andre har fått til nå? er ikke skikkelig forfengelig, bryr meg lite over disse merkene, men litt kjekt å vite. har fatt på hver side av hofta, på rumpa å litt ved innersiden av lårene. mye dette fordi jeg hat lagt på meg en del. snart oppe i 80 kg!!!, å før graviditeten 56-58 kg, hehe, merkelig. men er jo veldig godt med is å sjokolade. farlig med disse lystene. skulle trent men har fått så vondt i ryggen at de ikke anbefaler det. ellers pleier jeg trene 3-4 ganger i uka. aerobik. noen andre?

Fortsetter under...

Jeg er gravid med mitt 3.barn. Har enda ikke sett noen strekkmerker ( klarer jo ikke å se selv overalt nå da hi-hi ), og har vært heldig å ikke ha det i mine andre svangerskap. Har en sster som har født tvillinger + to barn til uten strekkmerker og en mor som unngikk strekkmerker i 4 svangerskap ( det siste da hun var 49 år) Kan virke som om det er "genetisk betinget"?! Ellers har je også ryggproblemer, to prolaps, og kan heller ikke trene aerobic nå, men går turer, og det hjelper på! Lykke til!

har ikke sett noe til strekkmerker på magen, bare ett pittelite ved navlen.. men jeg har fått på brystene da, sjøl om de ikke har vokse SÅÅ mye, liksom.. =P ellers så har jeg alltid hatt stekkmerker på rompa, så veit ikkje om det er blitt flere der.=P har ikke lagt på meg så kjempemye jeg da.. ca 9 kg sist jeg vog meg hos jordmor, skal til jordmor igjen på torsdag, så er spent på hvor mye jeg veier da. =)

trener lite jeg også, er tappet for energi stortsett og har vondt i rygg og bein. kan ikke gå så mye nå når det er varmt, for da hovner jeg bare opp og føler at jeg skal miste beina...

Mange sier at magen min er liten til at jeg er i 7.mnd. Så er litt bekymret for at den plutselig skal skyte ut og at strekkmerkene da skal komme. Har fått noen helt lyse på siden av rompa på ene siden, de går veldig i et med huden så det går nesten ikke ann å se dem, men det gjør meg litt redd for at jeg kommer til å få masse synlige på magen osv.. Jeg har to søsken og moren min har ikke et eneste merke, så håper at jeg kan ha arvet huden etter henne.

Annonse

fikk med 1 mann. har ikkje fått noe mer no med 2 mann og har gått opp en del kilo. men folk kaver seg sånn opp med strekk merker. stygge er de men drit i det, vi får verdens mest dyrebare i verden, egent barn. så prøv og ikke ta sånn på vei med merkene, og uansett de forsvinner jo godt med årene.

Vel har gått opp over 20 kg nå og er stadig voksene, vann overalt tilogmed nesa synes å ha blitt større haha! Men ingen strekkmerker! dette er tredje store mage og har aldri fått strekkmerker, og har aldri gjort noe for ikke å få det - så jeg tror dette har sammenheng med hormoner, annlegg eller noe.

Men kroppen er jo her for at vi skal leve, det er ingen som gir oss premie for vakre kropper etter ulevd liv. Premien er livets opplevelser og de må sette sine spor på forskjellig vis - jeg har bekkenløsning og hengemage, det tar på å bli tresifret hver gang man er gravid også. Jeg har bare snaue 10 kg igjen før jeg runder 100 og det er enda 10 uker to go!

Men livet er levd godt! Hurra for kropper som funker!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...