Gå til innhold

flere som blir irritert når andre bare VET at det blir en gutt??

Anbefalte innlegg

Jeg har to jenter fra før og denne gangen er samtlige rundt meg overbeviste om at nå må det da endelig bli en gutt! Verst av alle er min egen mor som er helt på styr. Hun bruker ikke all verden ned energi på de to andre barnebarna sine, så det at hun er så opptatt av "gutten" virker egentlig bare kunstig og masete. Det irriterer meg uansett, og hun har fått beskjed om at den som maser mest får vite det sist. Vurderer å pakke inn ungen i helseteppe med "feil" farge på sykehuset.

Mulig jeg overreagerer en smule, men gravide har som kjent lov til det;)

En gutt ville forresten vært kjempehyggelig, men saken er den at dette ER ei jente og hun er like velkommen som søstrene sine. Vi er absolutt ikke skuffet, men det høres ut på folk som om de blir det. (Idioter, hengerumper.)

Takk, godt å få det ut!!

Fortsetter under...

Skjønner godt hva du mener! Men tror nok ikke de mener det ille. De tenker nok ikke over at det kan såre ganske mye. Ett barn er jo ett barn, og det er ønsket, uansett hvilket kjønn det er :) Lykke til med å holde ut hehe :)

OK, hør på denne her: For et par år siden skulle kusina mi ha baby nr. 3. Hun var i en barneklesbutikk med de to store jentene sine, og damen bak kassen spurte: "Vet dere hva det blir, eller?". Min kusine svarte at det skulle bli ei jente, hvorpå kassadama sa"Nehei! Huff da..."

Ja, for det viktigste er jo kjønnet, ikke sant?

Skjønner også veldig godt hva du mener! Hele familien her har vært sikre på at det blir gutt, uansett. Da vi hadde vært på ultralyd, kunne de ikke se kjønnet, så vi sa at vi ikke visste det. Svigerfar ser på bildet og påpeker at han ser på hodeformen at det blir gutt. Jeg prøver å si at det er jo faktisk like stor sjanse for at det blir jente, men det vil de ikke høre på!

Jaja, nå hadde de jo helt rett, vi fikk vite litt senere at det blir en gutt, og det spiller absolutt ingen rolle hvilket kjønn det blir uansett. Men det irriterer meg at de ikke kunne vurdere tanken på ei jente liksom!

• 1 år senere...

Annonse

Sinnsykt irriterende!!!! Har en svigermor selv som bare var helt overbevist om at det var gutt- hun har jo bare gutter selv..... Ikke bare sa hun det til oss, men gud og enhver som vi møtte på. Startet t.o.m å kjøpe inn gutteklær til den lille lenge før vi fikk vite kjønnet. Og hun tok selvsagt FEIL! Så får jeg en hel haug med klær jeg ikke vil ha....Er vel utakknemlig og ufin jeg nå. Men det er jo noe med det å ha kjønnsbestemte klær i begynnelsen for å vise hva slags kjønn babyen har?

Det irriterer meg litt, vi har valgt å ikke vite kjønnet på noen av barna våre før de ble født, og da kan veldig mange fortelle at det er en gutte- eller en jente-mage. Det eneste som irriterer meg mer, er at ingen tror på meg når jeg sier at jeg ikke vet hva vi venter... Hun vet det, bare se på henne, det blir en gutt, sant... JEG VET IKKE!!! Slutt å mas da for svarte!!! :) Fint å få ut dette også. :) Hurra for hormonene.

Helt enig. ALLE vi sa det til etter 12 uker sa at dette er en gutt. Og jeg ønsket meg ei jente til så ble egentlig ganske irritert. På ul viste det seg at det var ei jente til, akkurat som jeg og mannen min trodde. Og det føltes så godt å si til alle at de tok feil, her er det nok ei lita jente:)

Kjenner meg så godt igjen i det dere skriver, her vet ALLE at det bare MÅ være en gutt.. Men den som er værst er svigermor, hun mener det bare må være en mini av sønnen hennes! Og vi sliter litt i forholdet vårt nå så jeg har ikke noe lyst på en mini av sønnen hennes. Hadde egentlig ønska meg en jente til, men det ser ut som det blir en gutt. Og det irriterer meg så mye, svigermor bare, ja det visste jeg det at det blei en gutt. Har bare lyst å be henne dit pepperen gror,argh!!

signerer her!!!!!!! absolutt irriterende.. vi vet ikke kjønnet denne gangen, og har 11 dager til termin... og alle venner sier at de vet det blir gutt, at de håper det blir gutt.. det spiller absolutt ingen rolle for oss, så lenge barnet er friskt. ut i fra magebilder sier de også, det er ingen tvil om at det der er en guttemage.. men jeg hadde jo helt lik mage sist og da var det jente... for den kommende storesøsterens skyld håper jeg på jente, men like artig med gutt for det... åååhhh irriterende!!! men jeg prøver bare å overse det, selv om jeg er DEN hormontrollet for tiden!

Vi har to gutter fra før og venter nå gutt nummer tre. Det er veldig sårende når folk antar vi må være skuffet for "alle"var helt nylig overbevist om at nå ble det "endelig" jente. Jenter eller gutter - hva spiller det for rolle, vi venter barn og det er det viktigste!

• 1 måned senere...

Annonse

Synest det er veldig sårande å høyre svigers sei at "får håpe det blir ein gut". første er ei jente, med nr to håpte dei på gut (vart jente) og då eg var gravid sist måtte ho sjølvsagt sei det same. No var eg litt meir førebudd, men gud kor irritert eg vart. For meg er det det samme! Men kanskje eg ønskar meg meir ei jente til berre for å irritere svigermor! Eg mista sist og då klarde ho tom å spørre kva for kjønn det var. Vart heilt sjokka...

Då søstra mi var gravid med nr tre visste eg at ho ønska ei jente (to gutar frå før) og eg synest det var heilt ok å seie "håper det blir ei jente". Men det var berre fordi eg visste kva ho ville. Det vart ei jente, så ingen vart "skuffa"

• 2 uker senere...

Slenger meg på denne tråden her for å få ut litt irritasjon over det her. Har ei bare ei svigerinne da mannen min bare har ei søster,hu har en gutt på 10,og nå når vi ble gravide så var hu bare HEELT sikker på at det var jente. Mens hele min familie trodde det var gutt,som jeg prøvde å forklare til begge parter så bryr det meg midt der sola aldri skinner hva den ungen har mellom bena. Det er barnet jeg vil ha! Ikke kjønnet!

Nå viste det seg jo at det er en liten gutt jeg bærer,noe som var litt gøy iogmed svigerinna mi (som jeg synes er ganske irriterende og bedrevitende til tider) tok feil.

Har lest på gutt/jente forumet at det virker som om alle foretrekker jente over gutt,og ønsker seg jente. Jeg kan bare meddele at her jeg kommer fra så virker det omvendt,alle de jeg snakker med som venter barn,hvis det blir snakk om kjønn så sier de som venter jente "de sa jente,men du vet..hender jo de tar feil." eller "foreløbig jente,skal på 3d,da ser vi mer sikkert"

HERREGUD,er vell samma hva det er vell??!

!

Da har jeg fått tømt meg litt....takk for deeet:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...