Mimi82 Skrevet 1. september 2008 #1 Del Skrevet 1. september 2008 Lurer på hvordan det står til med dere andre som har termin på omtrent samme tid som meg Jeg er 19+4 i dag, har termin 24 januar, og så langt så har ting gått fint. Merker at bekkenet begynner å krangle litt nå, snakket med legen på fredag og hun sa at det var veldig vanlig at det kommer rundt uke 20, men at mange opplever at det blir bedre igjen etter ca. uke 24-25.. det hadde jo vært flott Har begynt på "Prosjekt strikke babyteppe" og koser meg med det, selv om jeg ser at jeg kommer til å få litt tidsnød med å få det ferdig.. Har handlet inn litt diverse utstyr og klær, og koser meg med forberedelsene og tanken på at det kommer en liten en i hus om bare noen måneder.. Rart å tenke på! Regner med at jeg kommer til å jobbe fram til jul ca dersom formen holder seg.. Går egentlig ut i permisjon 3 januar, men tviler på at jeg jobber så lenge som det. Jobber i en bransje hvor tiden før jul og selve jula er helt vanvittig travel og stressende, så skal være fornøyd dersom jeg holder ut fram til jul! Håper på å få slappet av og kosa meg i juleferien, og så kan junior bare komme, helst etter nyttår Hvordan har dere det akkurat nå, og hva bedriver dere ventetiden med? Artig å høre hvordan andre har det - lykke til videre i svangerskapet, alle sammen! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138586359-hvordan-trives-dere-som-gravide-da-jenter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
MammaTil NoraOgEmmaOgSander Skrevet 1. september 2008 #2 Del Skrevet 1. september 2008 Hei! Jeg har termin 2 dager før deg, altså den 22. januar. Har vært kvalm i begynnelsen, men mye bedre nå :-) Er ellers veldig trøtt, men jobber 100% for det. Bekkenet begynte og å krangle litt. Gikk med bekkenbeltet og krykker i slutten av forrige svangerskapet, så slipper nok ikke unna denne gangen heller. Har vært hos manuellterapeut allerede og skal begynne tidlig med forebygging. Det ser ut som at vi klarer å få tak i en vikar til stillingen min som kan begynne ganske fort, dermed blir sikkert dagene lettere etterhvert. Har og planer å jobbe så lenge som mulig, får se hvor lenge jeg orker. Har ellers travle dager med to små jenter på 3 og 1 år. Så dagene flyr avgårde som bare det! Blir lite tid til knerten i magen, og litt dårlig samvittighet pga det. Liker håndarbeid jeg også, men har dessverre ikke hatt tid så langt til å tenke på det engang. Har du barn fra før? Lykke til til deg også! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138586359-hvordan-trives-dere-som-gravide-da-jenter/#findComment-138587948 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caroline89 Skrevet 1. september 2008 #3 Del Skrevet 1. september 2008 Er 19+2 i dag Har vært mye kvalm tidligere, men det er heldigvis over nå. Jobber i posten fullt nå, men regner med at jeg ikke kommer til å levere like mye og være like kjapp om noen mnd, noe som er godt da det er mye pakker, brev og reklame til jul Jeg kjenner at junior beveger seg i magen, ikke at han/hun sparker, men at han/hun ligger på midten og så flytter seg til sidene:) I dag har jeg kjent det veldig mye:) er moro.. Flere som kjenner det samme? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138586359-hvordan-trives-dere-som-gravide-da-jenter/#findComment-138588298 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. september 2008 #4 Del Skrevet 1. september 2008 Må innrømme at å gå gravid ikke er min favoritt. Gleder meg til å få tilbake kroppen min og slippe å føle meg slapp. Er snart i uke 21, men føler meg til tider allerede tung - ikke gøy. Svangerskapet går egentlig ganske bra. Har hatt en del vanlige symptomer/ubehag - men det har vært til å leve med. Men jeg synes ikke det er festlig å legge på seg. Til informasjon: har ikke hatt vektproblem tidligere (bortsett fra at jeg la på meg alt for mye i forrige sv.sk.), og har et normalt forhold til mat (har alltid spist og levd sunt). Men føler nå mye ubehag ved vektoppgang (gått opp nesten 10 kg, huff, i uke 20). Lurer på hvordan dette med vekta skal gå... Prøver å gå turer oftest mulig. Jeg tror løsningen for meg er at jeg føler at jeg holder meg i form. Nok klaging fra meg: Er tross alt kjempeglad for snart å bli tobarnsmor! Håndarbeid er forresten veldig trivelig å bedrive ventetiden med! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138586359-hvordan-trives-dere-som-gravide-da-jenter/#findComment-138588969 Del på andre sider Flere delingsvalg…
smiley75 Skrevet 1. september 2008 #5 Del Skrevet 1. september 2008 Jeg stortrives som gravid jeg!! :-) Deilig å kjenne liv i magen - og at klærne strammer litt over magen tåler jeg! Men jeg er ikke veldig tynn fra før av - så i dag begynte jeg på Grete Roede kurs for gravide... kommer jo selvfølgelig ikke til å ta av noe av betydning, men håpet er å stå på stedet hvil fremover da... har lagt på meg 5 kg hittil i svangerskapet...(uke 22 nå) Skal ned 15 kg etter svangerskapet er planen - så da er det godt for alle kiloene som er spart i forkant! ;-) har begynt å shoppe så smått, bestemt oss for vogn, skal låne litt småtterier + + + Også ønsker vi oss endel til jul! Kjekt med baby på nyåret! :-) Lykke til videre alle sammen! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138586359-hvordan-trives-dere-som-gravide-da-jenter/#findComment-138589874 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinemor84 Skrevet 1. september 2008 #6 Del Skrevet 1. september 2008 Jeg synes det er helt utrolig å gå gravid; så mye forandringer som skjer med kroppen, ultralyd og hjertelyd, spark som blir sterkere for hver uke, og alt som skal planlegges og kjøpes inn! Jeg trives veldig! Formen er på topp også..ikke har jeg vært kvalm og ikke har jeg hatt andre plager... Jeg føler meg veldig heldig, og setter stor pris på at alt til nå har gått fint. Håper det fortsetter. Jeg er 20+2 i dag, har lagt på meg 1 kg, første barnet. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138586359-hvordan-trives-dere-som-gravide-da-jenter/#findComment-138589877 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Squirrel79 Skrevet 1. september 2008 #7 Del Skrevet 1. september 2008 Jeg er 20+6 i dag, og har det i grunn veldig bra. Har ikke vært dårlig i det hele tatt (hvis du ser bort i fra tre dager med halsbrann, et par dager med trøtthet og konstant treg mage), så er vel blant de heldige. Har ikke vært kvalm en eneste gang heller, så jeg bare nyter det. Folk på jobben kommer og er sjokkert over at jeg er gravid, for det har ikke syntes i det hele tatt. Magen er nå på vei, og jeg har gitt opp de vanlige buksene mine og gitt inn for de mer behagelige gravid-buksene De som kjenner meg godt sier det begynner å synes nå. Men det har i grunn ikke kommet før den siste uken. Så jeg må si jeg trives med å være gravid jeg. Har gått ned tre kilo siden jeg ble gravid, og venter vel i grunn bare på at jeg skal gå opp nå, men klager ikke så lenge jeg står på stedet hvil. Er litt overvektig fra før, så har nok å ta av foreløpig Ellers har jeg vært aktiv med turgåing, sykling, klatring (ga meg med det når magen begynte å vokse) og generell sosial omgang hele veien. Mesteparten av det har jeg ingen planer om å slutte med så lenge jeg orker Har termin 21. januar, så skal kose meg fram til det Har ikke hatt en eneste sykedag fra jobben, og satser på at jeg jobber fram til permisjonstida som er 1. januar. Nå er jeg heldig nok å jobbe med kontorarbeid da, så ingen ting er tungt. Kos dere videre dere også jenter, håper det er flere som har det like enkelt som meg Jeg har ei venninne som har det på samme måten, og det er kos Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138586359-hvordan-trives-dere-som-gravide-da-jenter/#findComment-138590780 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mimi82 Skrevet 2. september 2008 Forfatter #8 Del Skrevet 2. september 2008 Dette er førstemann for min del, så det er spennende å følge utviklingen som skjer med kroppen, alt er jo så nytt! Og det blir liksom noe annet å oppleve det selv enn å lese om hvordan det er i en bok Heldigvis så føler jeg meg veldig avslappet, har ikke vært redd for at noe skal gå galt eller tenkt så mye på det. Jeg har heller ikke vært plaget med kvalme, så det er nesten så jeg glemmer at jeg er gravid innimellom. Ekstra artig nå som jeg begynner å kjenne liv, så man får en påminnelse på at det faktisk er noen der inne Så langt har jeg ikke tenkt så mye på selve fødselen heller, men tiden etterpå derimot jeg er mer spent på.. Har ikke småsøsken og har omtrent null erfaring med spedbarn.. alle sier at det kommer av seg selv og at det faller naturlig for en når man får sin egen, men jeg er nå litt spent allikevel jeg da.. blir sikkert mye knoting i begynnelsen for å finne ut om junior er sulten, trøtt, varm, kald osv Blir vel litt prøvekanin førstemann, stakkar Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138586359-hvordan-trives-dere-som-gravide-da-jenter/#findComment-138596165 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå