Gå til innhold

Dere som jobber i butikk, men gåing og ståing hele dagen...

Anbefalte innlegg

...hvor lenge jobbet dere 100%?? Jeg er bare i uke 19 ennå, men føler det kan bli tungt etterhvert.. Er veldig mye å gjøre på jobben, så til tider stressende. Og i tillegg får jeg vondt i hodet etter kun en halvtime på jobb hver dag, paracet hjelper ikke.. Og da har jeg vondt i hodet til jeg kommer hjem fra jobb, og det er slitsomt. Spiller ganske høy musikk der, så der har nok litt av skylda, men hadde så og si aldri hodevondt før jeg ble gravid!

Fikk dere delvis sykemelding etterhvert, og hvorfor??

Føler ikke at konstant hodevondt på jobb liksom er en sykmeldingsgrunn...:/

Fortsetter under...

Jeg er i uke ti nå, fra i dag av, og jeg er sykemeldt 100% pga skulder/ryggplager alt. Det er nesten så jeg sier heldigvis,for jeg hadde ikke takla å stå på jobb hele dagen med løfting og stress og stanken fra pølsegrillen og alt.

Jeg kommer til å snakke med legen om svangerskapspenger,for jeg klarer ikke å være engstelig på jobb,fordi det er mye tung løfting og stå på sementgulv hele dagen er ikke akkurat bra.

Hei jeg jobber i butikk og i mitt forrige (1.svangerskap) svangerskap ble jeg sykmeldt veldig tidlig (uke 13-14) og var sykmeldt resten pga vondt i ryggen og bekkenplager, det var for mye gåing og til tider for mye sitting.. jeg er bare deltidsansatt..I dette sv.skapet går jeg på svangerskapspenger fordi jobben ikke kan tirettelegge..er nå i uke 14

Legen min foreslo ikke aktiv sykmelding engang, men det er jo noe du kan spørre om å få hvis du er ineressert i det!!

Bedre å ha det bra på jobben (f.eks) 3 dager i uka enn å slite seg igjennom 5..Stress er sykmeldingsgrunn mener jeg, både for deg og babyen.. Man skal kose seg når man er gravid.. jobben kommer langt ned på lista da!! =)

Lykke til=)

• 1 måned senere...

Nå skal alle presse meg tilbake på jobb,selv om jeg er sjukemeldt pga rygg/nakke/skulder problemer fra før, og jeg bare har blitt verre, i tillegg til en del svangerskapsrelaterte plager. Jeg føler meg helt jævlig,og skal nå presses tilbake til et helt jævlig arbeidsmiljø, med stress og drama,og sjefen som har rota bort sjukemeldingene mine,så de ble utbetalt tre uker for sent. Jeg er så fortvilt nå at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Vet ikke hvorfor legen ikke tar meg på alvor, jeg har aldri vært en til å sjukmelde meg for ingenting.

Hei

Man skal da slippe å gå rundt med konstant hodepine.

Jeg ville tatt en tur til legen for sjekke at det ikke lå noe alvorlig bak. Beskriv de forskjellige symptomene dine, og la han/hun foreslå evt. sykemelding, behandling eller tilrettelegging på arbeidsplassen.

• 2 uker senere...

Med første mann var jeg i full jobb tom uke33,det virker helt sprøtt å tenke på nå,butikk jobb med 2 lange dager 9-19.Hadde fri annen hver fredag,men jobbet jo annen hver lørdag.Med andre mann jobbet jeg fullt til uke22,så 50%ut tida.Nå kommer det kjipe,er utrolig kvalm med 3 mann,så nå har jeg vært 100%s.meldt en uke,var hos legen i dag(uke8)han sykemeldte meg en mnd.for han sa at med så sterke plager kom ikke dette til å gå over på en stund....utrolig kjipt.Men det er bare å ligge å ruge,å håpe det går over.

Annonse

Hei,

Jeg jobbet deltid i bar ved siden av studiene første svangerskap, og legen min gav beskjed om at jeg skulle slutte med det. Han og arbeidsgiver ordnet det slik at jeg fikk svangerskapspenger fra ca. 4,5mnd på vei og til fødselen (fortalte ikke arbeidsgiver før da siden jeg var redd for å miste jobben... men de skjønte tegninga da jeg trengte jobbklær en størrelse større...)

Jobben min var stressende, med enkelte løft av bakker med glass og bæring av brett o.l og det var ikke mulig å omplassere meg i bedriften. I tillegg var dette før røykeloven... (aldri røykt selv, men ble stresset av all passive røykinga, og det ble legen også).

Sjekk muligheten for svangerskapspenger om ikke arbeidsgiver kan tilrettelegge arbeidet ditt, alternativt få delvis sykemelding. Du skal ikke gå rundt og få vondt i hodet av jobben din (spesielt ikke som gravid).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...