Gå til innhold

Kaffe i Rugetiden? Farlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært kaffe elsker, og drakk mange kaffekopper for dagen. Nå etter vi begynte denne prosessen har jeg ikke drukket noe kaffe. Kan jeg ta meg en kaffe på morningen uten at det skal ha noe å si for resultatet?

Noen som vet? ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, jeg måtte spørre på sykehuset selv da jeg var ruger :)

Kaffe skal ikke påvirke resultatet noe, men alt med måtehold selvfølgelig. En eller to kopper om dagen kan du nyte med god samvittighet. Jeg supplerte med koffeinfri utover dagen, for jeg er totalt avhengig av kaffesmaken =)

Lykke til i rugetiden.

Skrevet

Jeg fikk faktisk beskjed om å holde meg helt unna kaffe i rugetiden, både på klinikken og av akupunktøren. De sier sikkert forskjellig ulike steder, og det er vel neppe krise uansett. Men koffeinfri funker på et vis for å få smaken i alle fall:)

Skrevet

Har holdt meg helt unna på tre forsøk, ot tatt maks 1 kopp pr dag på de to andre.

Supplerte med koffeinfri nå sist gang, selv om det ikke smaker supergodt akkurat.

legen har bare sagt, ikke for mye men litt går fint.

Skrevet

Spurte om dette i Porsgrunn da jeg er en kaffekjerring uten like. Der sa de at det ikke skulle påvirke noe som helst, men det er delte meninger der ute. Den ene uken er det jo fy-fy med kaffe for gravide, og den andre uken er det helt greit. Tror ikke forskerne blir enige med seg selv. :-P

Alt med måte, så jeg følger rådet gravide får med 1-2 kopper om dagen.

Første forsøket holdt jeg meg helt unna da. Den koffeinfrie kaffen smaker piss.

Skrevet

Hei hei:-)))

Jeg klarer ikke å holde meg helt bort fra det jeg heller. Har 1-2 kopper te om dagen. Får jeg lyst på kaffe drikker jeg Nescafe gull uten koffein. Den synes jeg er veldig god. Mye bedre enn de du kan kjøpe og trakte.

Drikker mye vann i tillegg;-)))))

Tror ikke det er bra for oss å bli fanatiske oppi alt det her heller. Viktig å kose seg litt innimellom. Det er godt for både kropp og sjel:-)))

Skrevet

Jeg har kuttet ut kaffen, men tar en liten kopp når jeg er på besøk.. blir så pes å si at jeg har sluttet å drikke kaffe... da jeg kuttet ut kaffen gikk jeg over til koffeinfri (husker ikke merket... grønn pose for den er ikke så verst... men har mer i enn jeg ville ha gjort med vanlig kaffe for da smaker den bedre). Bare måtte ha den om morningen når vi var ferdig med morgenstell og frokost... nå er behovet borte.. :-)))... tar en kopp eller to koffeinfri innimellom når behovet melder seg. Det er noe med det der å sette seg ned og slappe av med en kaffe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...