Gå til innhold

Edda - mellomnavn? Hjelp!!!

Anbefalte innlegg

Jeg og samboer har falt for Edda, så blir den lille i magen jente blir det navnet!:)

Men jeg har så lyst på et mellomnavn, ikke et som trenger å brukes til daglig, men synes Edda blir litt lite alene..

Har dere noen forslag på mellomnavn?

Liker litt sjeldne navn, men har også tenkt litt på tradisjonsrikt og helt enkelt som f.eks Edda Marie.

Kan Edda Henrikke fungere? Henrikke er da oppkalling etter min lillebror, og vil ikke bli brukt daglig, men for familien vil det jo bestandig ha en spesiell betydnig;)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138585930-edda-mellomnavn-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes dere? Så det går virkelig greit å bruke?

Samboeren er ikke så glad i Henrikke, men jeg er veldig ivrig på å ha det som mellomnavn siden min lillebror het Carl Henrik. Er ikke så glad i hverken Carl eller Henrik, men elsker Henrikke!

Kanskje jeg kan få overtalt samboeren til Edda Henrikke da!;)

Hehe, ja min lillebror døde så alt for tidlig, og han het Carl Henrik.. Og har falt helt for Henrikke, men sliter som sagt med å få med samboeren kun på Henrikke! Men Edda liker vi begge, så hvis jeg bare nevner på Edda Henrikke lenge nok så kanskje han vender seg til tanken etterhvert!:)

Har jo liksom en spesiell betydning for meg..

Var også inne på Ebba, men det likte ikke min kjære.. Liker Edda bedre enn Hedda, aner ikke hvorfor..

Annonse

Ja jeg kunne gjerne kalt ei jente for bare Carla og, men der er ikke samboeren enig dessverre.. Igrunn ganske overrasket over at han likte Edda, så her må vi bare kjøre på, hehe! Han liker egentlig navn som Ingrid, Marie osv, men de synes jeg blir veldig vanlige og kjedelige!

Krysser fingrene for at han kan gå med på Edda Henrikke jeg da!:) Om det blir jente da vel og merke... Hehe! Forhåpentligvis får vi vite det neste tirsdag;)

Carla er pent, men Ebba er tøffere, synes jeg :-) Ingrid, Marie osv synes jeg er veldig kjedelige navn, men nå har jeg sansen for navn "ikke alle andre har" også, da :-) Selv om Ingrid og Marie er pene navn, for all del...

Edda Henrikke må du bare kjøre på med! Herlig! Har dere tenkt på navn til gutt? :)

Ja er sånn jeg og, vil ha et enkelt og greit navn, men samtidig et som ikke alle andre har;) Litt sær kanskje, men har alltid vært opphengt i navn!

Tja, er vel ganske enige om Embrik hvis det blir gutt.. Kanskje.. Hvertfall det vi har kommet fra til til nå. Og der blir det ikke mellomnavn tror jeg, synes det står veldig godt alene!

Har slitt skikkelig med å finne navn som begge to kan like, så her har vi snakket om det fra dag 1!;)

Annonse

• 2 uker senere...

Nå ser det ut til at det er en jente i magen min, og da blir det nok en liten Edda Henrikke! Er det eneste navnet vi klarer å bli enige om, og har nå luftet det litt for nærmeste familie og venner, og det blir veldig godt motatt!

Var litt lettere å fortelle navnet etter å ha fått så mange positive tilbakemeldinger her inne, så tusen takk alle sammen!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...