Gå til innhold

når ble kroppen normal...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

etter fødselen mener jeg??

alle "bivirkningene" etter fødselen og svangerskapet..?

har vært plaget med tidvis store smerter i magen rett som det er...får vondt om jeg har ventet for lenge med å gå på do for å tisse..

har jeg ligget for mye på en side om natten og snur meg for raskt kjennes det ut som om alt av innmat detter rundt omkring der inne...

bekkenløsningen har fortsatt ikke gitt seg og tror dee pina meg ikke at jeg har begynnt å blø litt???knurr.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

For meg tok det faktisk de 6 ukene før jeg følte meg tilnærmet normal igjen... både i hode & kropp!

....jeg har hørt at det tar hele 2 år før man er heeeelt seg selv igjen....

God mandag videre ;o)

Skrevet

2 år????

nå kom det akkurat en stor svarrt sky over hustaket mitt....

om 2 år er det jo på tide å bli gravid på nytt!!

har gådd 10 uker nå...og hode?? hah..der er jeg ihvertfall ikke kommet på plass..er så omtåket og distre at jeg kan være en ren fare for omgivelsene til tider...har mistet en telefon nå i denne tåken etter å ha lagt den på biltaket mest sannsynlig..pengboken min forsvinner 4-5 ganger i uken..legger ting fra meg på de rareste plasser og er pent rett og slett ikke sikker på hvor noe er til tider...er så lei!!

vil bare ha ting tilbake til normalen...er det virkelig så mye å be om????

Skrevet

Hei igjen,

Oj.. det var IKKE meningen å skremme deg!!

Det tar ikke 2 år før man FØLER seg normal igjen.... som sagt - følte jeg meg ganske normal etter 6 uker.. (nå hadde jeg et veldig fint svangerskap uten noen skavanker og en flott fødsel som gikk helt etter planen - med minimal "ødeleggelse" av underlivet)

Dette med 2 år -gjelder kroppen (hormoner ++) generelt .. og JA det tar faktisk så lang tid før den er tilbake i samme tilstand som før man ble gravid igjen!

Hvis det har gått 10 uker nå... tenker jeg at du kommer til å føle deg fin igjen før du aner ordet av det ;o)

Lykke til, klem fra meg

Skrevet

Har enda, 3mnd eter fødsel, noen voldsomme rie-aktige smerter i fygg og mage. Vet ikke om dette er normalt, men tør ikke gå til legen med det. Ellers begynner alt å falle tilbake på plass! Underlivet er ikke så sårt, humøret er tilnærmet helt stabilt, fysiske formen er ok, og psyken er vel så god som det går an å være med en baby!

Kan det være at du har fårr menstruasjonsblødningen tilbake, at det er derfor du har vondt og til og med blør litt?

Jeg fikk mensen tilbake 6 uker etter fødselen, så den overtok for renselsen. Fikk litt sjokk, for trodde det skulle ta lengre tid!

Kanskje du kan få hjelp av fysioterapeut til bekkenbunnsplagene dine? Det tar litt tid, men det meste går seg nok til!

Skrevet

Hei. Ang bekkenet så kan det ta ganske lang tid,måneder sier lege og fysjo... (Har ei jente på 3,5mnd nå)

Jeg var 100%sykemeldt fra 4mnd på vei,

å gikk på krykker i slutten. Kunne nesten ikke gå i slutten.

Gikk 2 ganger i uka t fysjo.

Jeg går nå 1-2ganger i uka t fysjo. Det har blitt litt bedre,men kjenner det ennå enn del,å det sier fysjo og.

Kan ikke gå noen lange turer,er flink med å fortsette med å tenke å fortsette slik en gjor i svangerskapet..IKKE :støvsuge,moppe gulv. Osv...

Så fortsett med å gå inn og ut av bil med samlet ben,bruk korte skritt når du går,ikke gå for lange turer,når/hvis du trener så rådfør deg med folk som har peiling,det er enkelte ting en ikke skal gjøre etter et svangerskap med bekkenløsning...

Lykke til å go bedring... Det skal nok gå over til slutt:)

Skrevet

hadde svangerskap fra helvete med diverse nær døden-opplevelser..... etter 5 mnd er jeg lang fra "normal" igjen. Hverken i kropp eller sinn.

Satser på at jeg er tilbake i gjenge når nussenassen fyller året....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...