Gå til innhold

Får ikke til å pumpe :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en medela swing pumpe, men får nesten ikke ut noe som helst. Selv om jeg prøver å pumpe meg med fulle pupper. Jeg lekker faktisk like mye melk fra ene puppen (bruker melkeoppsamler på "ledige puppen" når jeg ammer) pr måltid som det jeg får ut når jeg prøver å pumpe.

Noen som har noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regner med du passer på at det er skikkelig vakum når du pumper? (Pumpa virker vel ikke så godt ellers...) Har du prøvd å massere med den ene hånda mens du pumper? Og sette i gang utdrivningen før du starter med håndmelking?

Skrevet

Har godt med vakum i pumpa ja. I starten får jeg ut kanskje 4-5stråler (samtidig), men det varer bare kanskje 20sek før det dabber av igjen... Massasje i tillegg har ingen effekt...

Har prøvd en manuell avent håndpumpe nå, det gikk bedre. Pumpet ikke så mye for jr skal snart ha mat... håper det går bedre, men det er jo fryktelig slitsomt å håndpumpe! -Kommer til å måtte pumpe endel, da jeg skal relativt raskt tilbake på jobb....

Skrevet

Har hatt samme problemet selv. Fikk da en nesespray av legen min for å få igang utdrivningen når jeg pumpet. Det funket kjempe bra, og trenger den ikke lenger nå.

Den er på resept tiltenkt ammende og heter syntocinin.

Håper dette er til hjelp.

Skrevet

Hei. Hvis du sitter å ser på mens du pumper, får du ikke ut så å si ingenting :-) Sett deg framom data'en eller tv'n mens du holder på, slik at du tenker på noe annet. Da funker det. Ikke trykk pumpa slik at du skviser puppen, da virker det som at du stenger melkegangene.Lykke til.

Skrevet

Også lurt å enten se på baret eller bilder av barnet. Rar den hjernen vår gitt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...