Gå til innhold

Innlagt på sjukehus etter "juling" i barnehagen.

Anbefalte innlegg

Mandag fikk vi tlf om at sønnen vår på 14 mnd hadde skada seg. Jeg var på tur for å hente han så jeg var der ca 15 min etter det hadde skjedd.

Da jeg kom hang han i armene på en av de som jobber der. De sa at det hadde skjedd noe i sandkassa og at de hadde ringt legen så vi måtte bare dra dit med en gang. Vi dro rett til legen og han fortalte at han hadde fått en tlf fra barnehagen om at sønnen vår hadde ligget i sandkassa med en oppå seg som holdt hodet hans i sanda. Sønnen vår ble lagt inn og kjørt med sjukebil til sjukehuset. Der tok de ct og skyllte øynene hans for sand. Masse sand i nese og svelg. Brist i nesa, kuler i hele hodet og masse sår i ansiktet + blyleppe. Nektet å åpne øynene sine på flere timer pga sand i dem. Vi ble der over nattan til observasjon. Dagen vi kom hjem var jeg i barnehagen å pratet med dem som jobber der. De sa de ikke visste hva som hadde skjedd pga at hu som skulle passe unga i sandkassa var borte i 3 min sa dem. Men ifølge legen på sykehuset hadde dette pågått mye lengre. Men ingen visste, De sa også at en anna mamma i barnehagen som er sykepleier hadde sett på gutten vår. sjekket pupiller og tatt av han buksa for å se om han rørte på beina. Noe jeg synes var rart siden personalet i barnehagen sa at sønnen vår sto av seg selv utenfor sandkassa. Da jeg kom klarte han absolutt ikke stå av seg selv. (altså 2 forklaringer av hva som skjedde)

Jeg ringte sjefen over barnehagene i kommunen og fikk beskjed om at ting kunne skje i barnehagen og at de antageligvis ikke var mulighet for å bytte barnehage, noe jeg ønsker. Det måtte jobbes med i barnehagen vi går i og dette glemte gutten sa a. Han er så redd nå i ettertid og går ikke langt unna meg, hjemme går det greit, men ute blandt folk er vet værre.

Så nå pratet jeg akkurat med ei mor som har ungen sin i barnehagen. Hu hadde spurt ungen sin om hva som hadde skjedd med sønnen vår i barnehagen. "de andre unga slo han" fikk a som svar. Noe legen på sjukehuset og jeg tror har skjedd.

I mårra er det møte i barnehagen og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre fremover. Har ikke lyst til å sende sønnen vår dit igjen. Jeg er livredd. Tror ikke jeg klarer stole på dem igjen. Selv om de har lovt å passe bedre på. Noe de sikker gjør å, men de skulle aldri ha skjedd det som skjedde. Det kunne gått skikkelig ille.

De er jo så klart veldig lei seg for det som skjedde, det skjønner jeg jo, men de kan ikke gå fra en på 14 mnd synes jeg. Eller?

Sikkerheten ute å synes jeg ikke noe om. Gjerdet rundt kommer en 4-5 åring seg over eller 1 åring under. 10 meter fra ei elv.. Dette er en midlertidlig barnehage til ny er ferdig.. MEN det burde være trygt å være ute selv om det er bare for en periode.

Hva gjør jeg ??

Sønnen vår må kunne føle seg trygg i barnehagen, han skal jo være der til han begynner på skole, hver eneste dag.

Fortsetter under...

Huff, det gikk kaldt nedover ryggen min når jeg leste innlegget ditt!!:( For en forferdelig opplevelse for dere. Helt utrolig at det går an, ble nesten kvalm jeg. Håper han kommer seg etter opplevelsen!!!

Har ikke noe råd, har aldri hørt noe sånt før, men ville stått på mer overfor kommunen. Hvem er sjefen til han som er sjef for barnehagekontoret? Ev en politiker som kan ta opp dette? Ville nesten vurdert å anmelde, for å få de til å skjønne alvoret. Minste de burde gjøre er å gi deg en annen plass, og det har de alltid! De har beredsskapsplasser for barnevernsbarn blant annet, og du burde få en ny plass straks. Dette er det ingen unnskyldning for. De ansatte må følge såpass med at dette ikke skjer. Syns ikke de kan gå fra så små barn, spesielt ikke hvis det er større barn som leker med de små. Og ja det bør være trygt selv i en midlertidig barnehage.

Klem.

Herregud! Jeg hadde blitt livredd, og tror ikke jeg hadde klart å sende han i bhg igjen på veldig lenge!!! Håper det ordner seg for dere, og at gutten din snart glemmer det som skjedde.

Sender trøste klem!

Herregud, dette er helt sykt!

Vær så snill og stå på deres, klag inn bhg til øverste hold og krev å få byttet bhg, hvis ikke de gir etter gå til Media- da skal du få se at noe skjer.

Stakkars stakkars lille gutten deres..

Hold oss oppdatert!

Lykke til!

HI her.

Ja vi har vurdert avisa og har brev klare til å sende til ordfører osv. Men får vi en ny plass klarer kanskje jeg å stole på personalet igjen.. Jeg har det nok værre enn sønnen vår her, men han må føle seg trygg i barnehagen. Men venter å ser om vi får ny plass. Er igrunn litt avhengig av å ha noen til å passe han.

Han er i full fart i dag og så si seg selv igjen, men om han må i samme barnehage igjen lurer jeg på hvordan han reagerer om det er noen som har slått han husker han jo ratt det.

Eksempel:

"Jeg er blitt overfalt og slått og etter noen dager må jeg være med den/de samme personene hver dag i flere år" Det er jo ingen som vil det. Blir på samme måte, selv om han er liten og kanskje glemmer, men ikke alle gjør det har jeg hørt.

De er jo utrolig snille osv i barnehagen men jeg må kunne stole på dem jeg leverer ungen min til.

Noe så forferdelig. Synes bhg burde tatt mer ansvar, finne ut hvilke barn som gjorde dette og deretter prate med både disse barna og foreldrene. Er de eldsre barn som har gjort det, så er de nok gamle nok til å skjønne alvoret også. Nei, dette går jo ikke an.

Tror jeg ville ha gått til avise jeg altså. Skjønner godt at du ikke vil ha gutten i samme bhg. Bare det med gjerdet er jo grunn til at bhg ikke skulle vært godkjent? Skal ikke alle bhg ha sikring rundt bhg?

Annonse

hei.. har selv en jente på 14 mnd..så ser for meg hele episoden..og jeg hadde aldrig sendt min unge tilbake til den barnehagen hadde det skjedd meg..det er jo helt uansvarlig å elte en så liten unge alene i sandkassa med de eldre barna..det kan jo være at din lille gutt har ødelagt for de "store" guttene ved f.eks trå på noe dem har laget i sanda..tru visst dem skal ta han en anna dag å???? visst det ikke re voksne som følger med..i min bhg sitter det bestanig en eller to voksne ved hvert lekeapparat ettersom kor mange unga som e der..huff dette må virkelig være alles mareritt å oppleve..det kunne jo gått veldig mye verre med den stakkars lille gutten deres...

jeg hadde ikke følt meh trygg nei..hadde krevd bytte..går det ikke ann å få en annbefaling fra legen om at du bør få bytte av PSykiske årsaker???? for det er jo det du får visst du skal ha barnet i den bhg..angst for st det skal skje noe verre neste gang...huff

Herremin.!!!

Ikke bra ikke bra,,, gikk kaldt nedover ryggen min her nå. For jeg har akkurat levert gutten min i barnehage å nå fikk jeg bare lyst å hente han hjem igjenn..

Håper alt ordner seg for dere!! Lykke til å stå på=)

*klem*

Huff så fælt å lese. Jeg hadde absolutt anmeldt barnehagen, og aldri sendt sønnen min tilbake igjen. Da hadde jeg heller fått meg en sykemelding på grunnlag av at jeg var for redd til å sende ham tilbake!!!

Så jævlig . stakkars lille gutten din! Jeg ville forfulgt denne saken til jeg fikk klarhet i hva som skjedde og alle omstendigheter rundt dette. Jeg hadde ikke sendt barnet tilbake i bhg før alle biter var på plass; hvilke unger angrep sønnen din ( de har vel taushetsplikt overfor deg - men de må vite hvem de må passe ekstra på..) , hvor var personalet?? Rutiner ved en slik hendelse? osv osv.

Jeg aner ikke hvem som kan være aktuell å kontakte. Det er jo en svært alvorlig hendelse, han kunne skada synet, blitt kvalt osv. Krev å få svar - dette var jo en hel del mer alvorlig enn "vanlig" lugging og slåing i opphetet lek

Må vel være noe støtteapperat for foreldrene hvis noe slik skjer? Høyere opp i kommunen? Ringe en førskoleutdanning å spørre? Noen aktuelle landsforbund som kan hjelpe? Hs? Barnevernet?

Uff . Ønsker deg lykke til. Håper bhg tar deg på alvor og at denne saken kan "løses" på en slik måte at du får tillitt til bhg igjen, eller du kan få bytta bhg. Men det burde sikkert vært ruska opp i den bhg.. det er jo tydeligvis ikke et trygt miljø for noen av barna hvis de ansatte ikke oppdager en så alvorlig hendelse som antageligvis har pågått over fler minutter.

Annonse

Herregud !! så forferdelig... jeg hadde blitt så sint og skuffa. man skal da forvente mer av en barneh.med så små barn. kjære deg.. dette rystet og jeg får så innderlig håpe vesletulla mi aldri opplever dette. Bytt barneh.! det vil bli vondt for deg og vanskelig med og stole på de igjen, usikkerheten hadde tatt knekken på meg.! det er gullene våre og vi skal forvente mer ! klem og lykke til !

Huff så grusomt!

Lurer veldig på hvordan det går med dere og forholdet til barnehagen.

Dette er jo helt klart en veldig spesiell sak og det er fullt forståelig at dere ikke ønsker å ha gutten i denne barnehagen. Det burde også barnehagen forstå. Synes rett og slett barnehagen burde være behjelpelig med å skaffe dere plass i en annen barnehage.

Samtidig må jo barnehagen virkelig ordne opp slik at dette ikke skjer igjen. Forkastelig at de ansatte kan gå i fra barna på dette viset.

Håper det går bra med dere og at gutten klarer å glemme...

Noe så forferdelig!! Ble helt kvalm og uvel jeg... Vet ikke hva jeg hadde gjort hvis det var min lillegutt dette hadde skjedd med. Hadde anmeldt de å ikke latt de slippe unna iallefalll,og ALDRI sendt gutten min dit igjen!

Jeg blir bare mer å mer usikker på om min gutt noen gang skal i b.hage. Det blir iallefall ikke på lenge... Hører så utrolig mye skremmende b.hage historier.

Huff a meg!

Stakkars gutten din og stakkars deg!

Håper det går bedre med dere :)

Klem

HI her..

Det har vært møter og oppføling av HS og lege. Jeg fikk noe mer tillitt etter møte vi hadde og ny barnehage gikk ikke, måtte jobbe med det i bhg først. Men får hjelp av HS om vi absolutt ikke mener det fungerer der.

Så vi startet igjen 1 uke etter det skjedde. Jeg var med han i starten igjen. Han glemte at jeg var der å alt..Så godt var det. Ute løper han rundt og er førnøyd. Sier dem. Ikke hver dag han vil hjem heller, men noen dager gråter han og skal opp i armene mine og fortest mulig hjem.

Men de siste dagene har han blitt helt umulig å levere. Hyl skriker og vil være med meg. Vet ikke om det er pga det som skjedde eller at det er en periode han har fått for seg. Han har grått noe helt siden han begynnte igjen. Gråt ikke en gang når jeg dro fra han før alt dette skjedde. Blitt værre nå. Går jo fort over, men jeg får jo helt vondt inni meg. Lurer på om vi gjorde det rette med å sende han dit igjen. De sier det går kjempe bra og de ringer så fort det er noe og han blir godt passet på. Er bare blid hele dagen.

De siste kveldene har han også fått panikk for å legge seg. Har noen bamser i senga og så fort en av bamsene velter over ansiktet hans hyl skriker han. Dyna har han panikk for å ha på seg. Dette har kommet de siste to dagene nå. Men jeg vet liksom ikke helt hvorfor?! Pga det som skjedde? Eller bare noen dager han har?

Litt usikker mor her nå egentlig. Var veldig beroligget etter møte, men nå som han har begynnt sånn om kvelden?! Jeg vet godt at han blir passet på hele tiden men er om han trives og vil være der jeg lurer litt på, men han leker som bare det når jeg har sett han i bhg. (når jeg henter han og han ikke har oppdaget at jeg har kommet enda) Enten smiler han og løper videre, ell så kommer han med en surv og vil hjem..

Vanskelig.. :(

HI igjen..

Jeg har gått til rådmannen og ordfører med det, så hele kommunen her vet om dette. Og bhg har forandrer rutinene ute. Forandrer egentlig det meste.

Og jeg ser veldig godt av de følger de nye rutinene også.

Men er fortsatt den usikkerheten. Men har sønnen vår det bra der og trives skal jeg klare å kunne stole på bhg igjen å.

Ønsker det beste for sønnen vår. :)

Så godt å høre oppdatering fra deg:) Har tenkt på deg hver gang jeg går inn på barnehagedebatten, og den fryktelige opplevelsen dere hadde. Fint at du ville skrive hvordan det gikk.

Syns det var riktig av deg å gå videre med dette. Kan bare ikke aksepteres at sånt skjer:( Håper du etterhvert vil føle deg trygg, og at sønnen din ikke får noen varige men el noe. Skal han starte på igjen i samme barnehage? Stakkar liten, er så fælt å se innlegget igjen syns jeg:( Mange her som har følt med deg hvertfall, og som har sendt gode tanker til dere:) Lykke til videre! Klem.

Hilsen anonym som svarte først i tråden:)

HI her :)

Godt å se det er så mange som har svart og støttet oss her :) Tusen takk.

Har nå startet i bhg igjen og det går vel egentlig veldig bra. Men har begynnt å hyle hver gang jeg leverer han, det gjorde han ikke før, da løp han inn med en gang og begynnte å leke. Mulig det er en periode eller noe eller er det pga hva som har skjedd?! Jeg vet ikke.. :/ Men hylinga går over så fort jeg er ute av rommet hører jeg og han er kjempe blid når jeg henter han. Ikke alltid han vil hjem, og noen ganger vil han absolutt hjem og vil ikke være der ett sekung lengre..

Så vi håper dette går bra etterhvert og han glemmer.

Han har begynnt å reagere når vi legger han om kvelden de siste to tre dagene. Hyl skriker om noe kommer over ansiktet hans i senga og vil helst sovne i armkroken, men det kan han jo ikke bli vant til. Er dette pga det han har opplevd eller er det noe han plutselig har fått for seg å begynne med nå?! ikke alltid lett å skjønne seg på de små ;)

uff, stakkars liten

han er nok litt preget av det som skjedde, og det skjønner jeg godt!!

om en av de andre ungne sa at han bl slått, er det nok dessvrre sant ( er det ikke fra barn og fulle folk man får høre sannheten ? )

bra dere meldte fra, sånn at rutiner og sikkerhet blir skjrepet!

håper han kommer over det etterhvert, men den "kvelningsfornemmelsen" henger nok i en stund...

ja de sir så, så jeg tror på hva hu jenta fortalte og legen er å veldig enig i det. Så jeg har liksom en anelse om hva som skjedde.

Håper det gpr over, men som du sier over her så henger nok den kvelningsfornemmelsen i leeenge.. Den går nok ikke bort på ei god stund.. Ville heller ikke hjem i dag så det er jo bra synes jeg da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...