Gå til innhold

Hei jenter! :)

jente2008+septemberbaby2011

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere her som vil dele historien om den dagen dere testet positiv med oss andre? :)

Jeg kan jo starte: Hadde vært kvalm, tørst og uopplagt de siste dagene, og var 5 dager over tiden ca.(har nok vært mer, men var ikke helt sikker da dette kom uplanlagt). Trodde det var influensa på vei, og var derfor innom apoteket for å kjøpe mageregulerende middel. Da jeg gikk forbi hylla med graviditetstestene, tenkte jeg: "Kanskje jeg bare kjøper en pakke for å sjekke, så er det hvertfall gjort!"

Vel hjemme, tok test og 1 minutt etterpå kom et hyl fra badet. Da skalv jeg så kraftig at jeg nesten ikke greide å holde testen i hånda. 2 røde streker lyste mot meg, og der og da visste jeg at nå ville livet aldri bli det samme igjen.. Skremmende, men også en ny, overveldende følelse.

Likevel tenkte jeg at det ikke kunne stemme nødvendigvis, så dagen etter kjøpte jeg 6 tester.. 6 ja.. for å være HEEELT sikker. Joda, positive alle sammen der. Turte ikke kjøpe alle på samme apotek forresten ;) Men har tatt bilde av alle, så har et minne for livet hvertfall :D

Satt oppe hele den natten og leste om graviditet, hva slags uke jeg kunne være i, hvor jeg kunne melde meg inn på forum (som ble BIM), og sist men ikke minst; Når kunne jeg egentlig dele nyhetene med noen andre? :)

Hadde et fint svangerskap, og fikk ei nydelig, frisk jente i mai :) Savner ofte å være gravid, forventningene, magen, den stolte følelsen. Jeg følte meg uovervinnelig som gravid - jeg følte meg sterk, tøff og oppreist! Håper virkelig jeg får oppleve det igjen en gang i framtiden.. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å tilføye at jeg testa positivt den 4. september 2007, på formiddagen hjemme på badet :) Snart nøyaktig 1 år siden det!

Skrevet

Heisann du! det hørtes ut som det var en gledens dag... Sev satt jeg og sambo og stirret på en svart tv-skjerm i 2 timer. Uken etter kom kvalmen, som varte i 8mndr. Oppkast gjerne 10x daglig. Aldri hatt en slik jævlig periode, men depresjoner og vondt overalt...

Jeg kan godt få ett barn til, men samtidlig ønsker jeg aldri å bli gravid igjen!

Skrevet

4.september 2007 da var jeg på ultralyd!:-)

Snuppa her var planlagt, jeg slutta på p-pillene i midten av mars i fjor. Vi prøvde ikke sånn intenst, vi bare koste oss så ble det om det ble liksom.

Torsdag den 31.mai hadde jeg time på sykehuset til røntgen av ryggen. Hadde time kvart over ti. Enten så var jeg ei uke over tiden eller så skulle jeg ha hatt mensen den dagen, var ikke helt sikker. Jeg hadde en graviditets test liggende fra før en gang. Jeg tenkte skal jeg teste, eller skal jeg ikke. Med tanke på at jeg skulle på røntgen. Nei, jeg er sikkert ikke gravid tenkte jeg... Var frem å tilbake, kom frem til at jeg skulle teste, om jeg var gravid var det jo ikke så lurt å dra på røngten. Jeg tisset på glass å tok testen på badet, tidlig på morgenen. Jeg så på testen hele tiden, først ble det bare en strek, men så plutselig nesten med en gang kom en strek til, så det ble et kryss. Ganske svakt, men jeg så det.

Oi, tenkte jeg, fikk liksom ingen spesiell følelse med det samme, jeg bare tenkte at først å fremst må jeg ringeå avbestille røntgen timen. Ringte en liten time før selve timen, sa jeg var gravid å at jeg akkurat hadde funnet det ut. Var en mann som svarte, han lo litt, gratulerte å sa at da kunne jeg ikke komme til røntgen. Så ringte jeg sambo som var på jobb, han ble glad men litt overrasket han å. Det skjedde jo så fort. Dro selv på jobb etterhvert.

Etterhvert som det gikk opp for meg ble jeg verdens stolteste!:-)

Kjøpte meg bok om graviditet å så på internett, hvos jeg havnet på bim! Regnet ut termin på internett å kom frem til 2.februar 2008. Ul-termin ble 11.februar. Jenta kom 25.januar!

Hadde et fint svangerskap, bortsett fra særlig plagsomme å hyppige kynnere. De var ufarlige men veldig ubehagelige. Bare jeg strakk meg frem å hentet glasset mitt på bordet hagglet de på. Plaget allerede fra uke 20. Sykemeldt med streng beskjed om å ruge fra uke 31. Jeg gruer litt for disse neste svangerskap, da kynnere kan påvirke livmorhalsen hos 2.gangs fødende. Men regner med det går greit, har laang livmorhals så den skal tåle litt. Hadde også en superfin å superrask fødsel så sitter igjen med bare fine opplevelser fra hele greie. Å gleder meg veeeeldig til neste gang, om vi skulle være så heldig!=)

Skrevet

Dytter denne litt jeg :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...