Gå til innhold

Gøril og Jesper

Anbefalte innlegg

Skrevet

heisann, kjekkt å se deg her inne:) Jeg lurer sånn på hvordan det går med deg, mannen din og lille jesper??? Er det noe nytt?

Leste artikkeln i sommer, å den var virkelig rørende, dere er to fantastiske foreldre

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Ja, er her inne og titter litt. Må jo følge med, ser jo at det fortsatt er en del som var her da vi holdt på med forsøk :-( Ting tar visst laaang tid ja..

Her går det greit. Jesper har feber, og er veldig tett, så vi er sykepleiere hver dag jeg og mannen nå. Er hjemme fra sykehuset akkurat nå, og har vært det i over en uke. Noe som nesten er ny rekord :-)

Det går greit med oss. Har mange tanker som må bearbeides og jobbes litt med, og mange tanker om søsken til lille Jeppesan... Tør vi prøve? Eller skal man si at nok er nok? Vi kan ikke få flere syke barn i livet vårt, så da er det kanskje lurt å ikke prøve.. Samtidig kan jeg ikke se for meg livet vårt uten barn. Og adopsjon er utelukket nå som vi har Jesper, vi vil aldri i verden bli godkjent når vi har et barn som er så dårlig.

Ja, vi ble veldig fornøyd med artikkelen. Journalisten skrev det akkurat som det er. Viktig å få frem sannheten. Slik ble livet vårt etter at lille Jesper kom...

Ikke noe nytt å komme med her. Alt er vel som det har vært i det siste. Kampen mot klokka, for Jesper sin del. Vil ha han i hele evigheten og jobber mot det, men samtidig vil jeg ikke være den som forlenger lidelsene hans. Så det har vært vanskelig å vite hva man skal gjøre. Som mamma er dette vanskelig, så utrolig vanskelig..

Takk for gode tanker. Håper du lykkes med å få søsken til jenta di :-)

Skrevet

ja, ting tar jammen meg lang tid, trist er det, men ikke så mye å gjøre med det. Det er nok desverre mange som har vert her en laaaaaaaaaaaaaang stund.

Det er nok tøfft å være mamma når man vær dag må se på at den lille har det vondt, og leve i uvissheten er ikke noe godt i det hele tatt. Man sitter nok med blandende følelser om at man ønsker at lille Jesper skulle fått fred, men samtidig klarer man ikke å leve uten det lille mirakelet. Jeg sjønner veldig godt tanken deres om at dere er redd for å prøve en gang til. Det er tøfft å ikke vite om barnet kommer til å være frisk eller ikke, samtidig som at det bli enda værre om det ikke er friskt, man vet så godt hva man har i vente. Adoptere er jo en mulighet for dere etterpå. Vi har bestemmt oss for å adoptere om vi ikke klarer det på de to neste forsøkene, problemet er at vi er ikke gammle nok enda. veldig surt da jeg nesten ikke har flere egg, sitter liksom med spørsmålet om hvorfor ikke vi berre kan få adoptere.

Som du er jeg redd for å bli gravid igjen(sef. av andre årsaker). Jeg vet at det er stor sannsynlighet for at neste kan dø i magen, men jeg vil uansett få bedre oppfølging. Jeg mistet nesten jenta mi under fødselen også, så kan ikke si det blir jubel rop. Men den tid den sorg, mest sannsynlig blir jeg aldri gravid igjen.

Håper uansett at du oppdaterer meg og alle andre, jeg tenker veldig ofte på dere, og ønsker dere allt det beste.

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei Gøril.

Jeg vet ikke hva som feiler gutten din, men har bare lest at dere er i en tøff situasjon. Mye inne på sykehus... Hva er diagnosen til Jesper? Huff..jeg sitter med tårer i øynene når jeg leser slikt... Har selv vært mye inne på sykehus da datteren min ble født 14 uker før tiden. Mange komplikasjoner og 4 mnd på sykehus. Det var en tøff tid som jeg ikke unner mine fiender en gang...!! Fødselen startet da tvillingsøsteren døde, og da var det ingen vei tilbake..Ting som tar tid å fordøye, og som jeg faktisk enda ikke har "skjønt" den dag i dag... Heldigvis går alt fint med henne vi fikk beholde i dag. Vi har vært sinnsykt heldige, og det sier legene også.Vi er nå i gang med søskenforsøk. Det var omtrent det første vi tenkte etter fødselen..kanskje siden hun mistet den søsteren hun skulle ha...vi ønsker så veldig at hun skal få søsken!!

Jeg håper virkelig at det går bra med dere. Jeg hører gjerne fra deg dersom du har behov for å dele tanken dine, og ønsker å fortelle om lille Jesper?-)

klem fra meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...