Gå til innhold

hva er best: 3 eller 4 hjul!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter å spekulerer på dette nå, etter å ha drømt om barnevogner i hele natt. Kommer til å bruke vogna i byen så vel som i parken! Den må også være god å trille i snø. Hva er best da? Tre eller fire hjul? Tipper trehjulinger så lett som alle skal ha det til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har testa ut både 3 og 4 hjulinger på et hard Finnmarksklima vinterstid, og når det gjelder snøføre er trehjulingene overlegne. De er mye mer framkommelige, har kjørt over snøskavler med de :) Fordelen med 3 hjulingen er at du kan vippe den både på to hjul og bare kjøre på det ene hjulet framme, som du skulle stå fast, dessuten er de gjerne lettere i vekt enn de med 4 hjul. Men dette forutsetter at framhjulet er låsbart.

Ingen av trehjulingene jeg har /har hatt har vært i nærheten av å tippe (OTH /Mountain buggy urban jungle, Phil&Teds sport og GT safari, førstnevnte er aller best på trillekomfort!). For å si det sånn, holdt på å velte Simo kombien vår når jeg skulle over en fortauskant, det har ikke skjedd med noen av trehjulingene.....

Men husk at det har noe å si hvilken trehjuling du velger, verstingen med tankle på veltefare er vel Qunny Freestyle.

Skrevet

Jeg foretrekker 3 hjul. Skriver under på hun over ;) Jeg er glad i min Urban jungle!

Skrevet

Trehjulingene i dag er ganske stødige, så jeg ville ikke vært redd for tipping. Eneste jeg er skeptisk til er opp og ned fortau hvor ene hjulet går opp først, men de sier man finner en teknikk for dette. Har også hørt at de er like gode på snø (Teutonia sin vel og merke).

Snakket med betjeningen på vognbutikken her om dagen, og det hun sier er at 3 eller 4 hjul er kun en smakssak, og at de som har valgt trehjulinger sverger til disse og ville aldri byttet. Samme kan sikkert sies om resterende. Så uansett blir du nok fornøyd ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...