Gå til innhold

Hvilken vogn tror du vi trenger når...

Anbefalte innlegg

-vi får en baby i februar

-vi bor i blokk, 2 trapper å gå

-vi kjører endel bil i helgene, men ikke i ukedagene (har en "vanlig" bil, ikke stasjonsvogn

-går endel turer, mest på asfalt men noe i "marka" med grusvei

Førstegangs og veldig usikker på vognvalget. Er så mye å velge mellom, og så mange ulike kommentarer på hver vogn.

Noen som har erfaring som kan komme med tips? :)

Fortsetter under...

Ihvertfall en med lett bag, sånn at det ikke blir tungt å bære opp. Softbagene er fine da og du får fint plass til både baby og vinterpose i den i februar. Utover våren når babyen vokser vil det ikke være behov for tykk pose. Vi har Teutonia Mistral med softbag og er veldig fornøyd med en, anbefaler den med Fashion-kalesje.

4 gode hjul, vendtbart styre og ellers mange fine finesser.

Jeg som mange andre her inne ville anbefalt Mountain buggy urban jungle/one tree hill. Det er en flott vogn, men den har ikke vendbar sittedel. Bagen kan vare en stund i og med at du ikke trenger å bruke posen når det blir varmere vær.

Jeg ville i allefall kikket på den. Tror den er på tilbud på barnas hus enda om det finnes en butikk i nærheten av deg ;)

Ville sett på teutonia mistral, jeg. Dere trenger ikke stor bag når dere får feb barn (har selv det og brukte mistral til henne), for når sommeren kommer går dere nok over til sportsvogn uansett. Mistral er lett og god å trille om du velger lufthjul på den. Når høsten så kommer og dere bruker sportsvognen kjøper du en liggeforlenger og vindtrekk. Da blir det nesten like lunt som en bagvogn. Du får vognen billigere hos www.lilleprinsen.no.

Annonse

Hva med Bugaboo cameleon, med vinterhjul?

Den har romslig bag. Den er kjempelett å bære, både bag og understell. Vogna veier kun 9 kg.

Tar liten plass i bil. Lett å legge sammen og slå opp.

Har vendbar sittedel/bagdel og vendbart styre.

Den har små svingbare og låsbare forhjul. Disse kan man bytte ut vinterstid med vinterhjul (ikke svingbare) som er luftdekk. Disse kan også være praktiske å bruke på tur i marka, for de små hjula egner seg ikke så godt på grusvei. Småhjula kan egne seg i terreng om man snur styret og lar de store hjula trille først.

Mountain buggy/OTH er også ei knall god vogn, men bagen sies å ikke være så veldig stor, spesielt for vinterbarn. Har ikke prøvd bagen selv, så skal ikke si at det stemmer ;) Denne har fantastisk trillekomfort både på asfalt, snø, terreng og shopping. Den veier bare 10 kg. Denne blir noe lang sammenlagt, og bør derfor kanskje prøves i bilen før dere kjøper. Den blir til gjengjeld veldig flat sammenlagt.

Disse to er mine favoritter iallefall!

Jeg har hatt både Mistral, Bugaboo og OTH. Det er kjempe bra vogner alle sammen, men til forskjellige behov.

Mistral med softbag er vel det "safeste" valget ditt. Dette er en firehjuling som er blant de beste firehjuligene, syns jeg. Den har masse finesser for babyen, er lun og god (viktig når du får nyfødt på vinteren), pass til pose og ikke minst liggeforlengeren som er super til høsten. Den blir liten sammenslått så bør gå greit i en vanlig bil. veldig lett med softbag, ikke noe styr å ta ut og inn i vogna, ellers har de også kommet med en hardbag som er veldig god. Super sovevogn i sportsdelen og den kan vendes.

Bugaboo er jo mye mer trendy igjen. Super bag, stor og god og lett å klikke av og på for transport opp i etg. Men den er vel ikke helt god å trille på lange turer, jeg har denne liggende i bilen, for den tar liten plass, er lett å slå opp og ned og grei å ha med på shopping etc. Men ville nok ikke hatt denne som vogn nr 1 da jeg ikke syns den er god å trille på lange turer, det er noe med vinkelen på håndtaket som gjør at trillingen ikke blir behagelig. Men mye positivt med den også altså.

OTh er vel den vogna jeg har vært mest fornøyd med. Dvs sportsdelen til OTH. Bagen likte jeg ikke så godt, syns den var litt simpel, liten avstand fra kant til selve madrassen, grunn inn mot kalesjen så jeg syns barnet lå veldig åpent i den. Syns også den var noe kronglete å ta av på vogna. Sportsdelen derimot er helt fantastisk. Har aldri trillet en så god vogn. Det er denne jeg bruker til vanlig nå når lillegutt har rundet året. Men den blir lang. Jeg får både bugaboo og mistral i bilen, men ikke OTH, så det må evnt sjekkes ut.

DU har jo også Teutonia S3 som har mange av egenskapene til Mistral, og Bugaboo og OTH. Den ville jeg har sjekket ut og også Emmaljunga City Cerox eller hva den heter, den som har svingbare fronthjul.

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...