Gå til innhold

Da hører vel jeg til her inne...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som ei anna sa her inne... det er super deprimerende å henge på Bli gravid siden... det er veldig lett å føle seg "unormal".. Hvordan står det til her inne da? Jeg skal snart på utredning på Medicus i Trondheim etter anbefaling fra kjære Mysill:) Noen med erfaring? Trenger ikke være fra Medicus, men utredning generelt? Jeg er pissredd for egglederundersøkelsen med kontrastveske jeg skal gjennom.. liker i det store og hele ikke leger.. så jeg sliter vel litt kan man si.. gruer meg allerede. Så da har jeg ikke annet valg enn å greie det denne mnd, så jeg slipper å fra:) hehe..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

den undersøkelsen er jeg redd for også. skal ha den undersøkelsen til fredag jeg.. uff.. er ikke bare bare det baby greiene..

håper at du greier det denne mnd. :)

Skrevet

jeg hadde en slik undersøkelse i apr 08, for det er gjennomskylling av egglederne dere skal eller?

Ingenting å grue seg til jenter,det kommer til å gå så bra=)

Jeg var også nervøs før undersøkelsen,og en spl sa til meg at jeg kunne få beroligende hvis jeg trengte det..men jeg takket nei.. fikk da beskjed om å vaske meg nedentil og kledde på på meg en sånn fin pysj..hehe!!

man legger seg da i en sånn stol som man ligger i under GU..så fester de det andenebbet som jeg kaller det,sånn de bruker under GU..så fører de inn et lite rør( kateter) som de fester ved egglederne..etter dette må man løfte beina opp fra de beinholderene,eller hva jeg skal kalle de..og da blir man dratt litt oppover av legen og en radiograf,slik at man kommer under røntgenapparatet...hihi..man har da det andenebbet mellom beina under hele undersøkelsen,det var litt ubehagelig,men gikk greit!! så skal da ligge på ryggen,på siden og på magen,og da kan man følge med på skjermen at de spyler inn kontrastvæske,,synes faktisk at det var litt spennende jeg da,og alt sto bra til..ingen tette eggledere!!! Men hvis man har tette eggledere kan det gjøre litt mer vondt når de spyler inn kontrastvæsken,for da blir det et lite trykk!!!

Lykke til jenter=)

Skrevet

ja det er en sånn undersøkelse jeg skal på:)

tusen takk for en så utfyllendes og fin beskrivelse av hvordan det foregår..

føler meg litt mer forberedt nå:)

Skrevet

Bare hyggelig vettu=)

hold meg oppdatert på hvordan det gikk da=)

Skrevet

Hei! Takk for en liten beskrivelse... godt å høre at du ikke synes det var så ille... men hva mener du om å ligge på siden og på magen? HIHI....ser for meg sånn kjempeklønete greier...

Til du over her som skal på fredag! Masse lykke til til deg! Du må oppdatere meg hvordan det gikk:) Jeg sliter litt med legeskrekk i tillegg skjønner dere, så jeg tror jeg takker ja til beroligende...

Skrevet

hehe...neida det gikk veldig greit det altså,og ligge på siden og på magen...men husk at det " andenebbet" er der hele tiden da,men det er en som hjelper deg!!

hvis du har litt legeskrekk ,så bør du vel kanskje takke ja til noe beroligende!

Masse lykke til,håper det går bra=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...