Gå til innhold

Svigermor kaller seg for

Anbefalte innlegg

Skrevet

reservemamma!!!!! Altså jeg har verdens beste svigermor så ikke misforstå.

Hun er selvfølgelig veldig glad i min datter og ønsker å passe henne mye. I sommer var vi mye sammen med de på ferie og da gikk hun rundt med henne ganske mye og tilbrakte mye tid sammen. Noen ganger var det slik at hun tok henne ut av armene mine for å holde henne selv.

I disse barnehage- dager hvor sykdom florerer har tulla vært plaget med forkjølelse og feber og vi kan ikke dra i barnehagen. Da har svigermor tilbudt seg å passe henne, opptil flere ganger. Og hun sier at vi bare må si ifra hvis vi vil ha barnepass for hun vil jo så gjerne. Men nå har hun og svigerfar begynt å kalle henne for reservemamma.

Går det an, jeg blir såååå sur. Ok hun har passet henne mye siste tid, men hun er da ingen reservemamma. Føler meg i grunnen som en dårlig mor som "lemper" barnet mitt til andre, men hun er da farmoren hennes. Uff, hva synes dere? Overreagerer jeg eller? ( Har selvfølgelig nevnt noe om dette til dem)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde eksplodert...

Hadde bedt mannen min be henne skjerpe seg.

Skrevet

Obs har IKKE nevnt noe om dette til dem, mente jeg=)

Skrevet

Jeg hadde nok "overreagert" temmelig godt selv. svigermor skal passe vesla når jeg går på deltidsskole, og jeg kommer nok til å være rimelig påpasselig på at hun ikke skal kjøre sitt eget løp, men følge oss foreldrene.

Skrevet

hadde jaggu blitt irritert jeg og, men ville vurdert nøye om det var en kamel jeg kunne svelge før jeg hadde vurdert å gå videre. jeg hadde også bedt min mann ta samtalen, eller aller helst bare nevnt det litt sånn med et smil og avvæpnende om mulig..

Skrevet

Du overreagerer...

Vær glad du har en svigermor som stiller opp. Og at barnet ditt har besteforeldre som kan hjelpe til. Fokuser på det du. Og ta det hele som en spøk. Jeg vil tro det er det fra dine svigerforeldres side.

Jeg skulle gjerne hatt den avlastningen du har.

Skrevet

Hei:)

Kan forstå frustrasjonen din..

Er det slik at de har begynt å kalle seg dette istedet for farmor? Isåfall så får en jo håpe at dette er for en periode?! Nei, jeg vet ikke helt hva jeg selv ville gjort jeg.. hadde nok reagert på det jeg også, men hadde nok svelget noen kameler. om dette vedvarer (noe jeg ikke tror det vil) hadde jeg sagt på en pen måte at hvor ble navnet farmor henne? Spør om de ønsker at dere også skal kalle henne for det? Kanksje det da går opp for dem hvor dumt vet blir?

Dette med å ta barnet ut av armene dine... tror det er en slager altså.. huff..opplevd det selv, men etter noen ganger niholdt jeg i jenta mi og sa kort og presist: ikke nå. og viste med kroppspråket at det var til ingen nytte. Men ellers er jef veldig på at hun skal få være bestemor når vi er sammen. fårskifte bleie og styre og stelle. men det er så viktig for meg å sette grenser, hvis ikke styrer hun over meg til de grader...

Skrevet

Nei hun kaller seg for farmor. Men sånn som i kveld da vi var på middag der, så stod vi i stua med familien rundt så løftet svigermor henne opp og "presenterte" seg selv slik " ja så her har vi reservemammaen".

Jeg har egentlig ikke noe i mot at hun tar henne ut av armene mine for det synes jeg i grunnen er koselig. Men hvis det nå skal kvalifisere for reservemamma så vet ikke jeg og at jeg kommer til å høre det fremover så synes jeg det er kjipt.

Skrevet

ok.. jeg tror dette blir kun ved et engangstilfelle, kun fordi hun har passet henne så mye i det siste. De bare spøker om det.. det tror jeg. Klart det er sårende for deg, fordi du har hatt behov for ekstra pass, ergo: føler deg ikke som en opptimal mor, og så kommer den i familieselskapet... prøv å ikke la det gå inn på deg, selv om det ikke er lett...

Skrevet

Signerer denne, HI burde være sjeleglad for den støtten hun har i svigermoren. Min svigermor døde før jeg fikk barn nr 2, og nå har jeg tre barn. Min mamma er snart 75 år og klarer bare å passe en av de eldste barna om gangen. Jeg og min mann har hatt en frihelg sammen på de siste 11 år, og det var en julebordshelg når vi bare hadde ett barn. Skulle gitt mye for ett eller flere familiemedlemmer som elsket mine barn så mye at de ville ofre litt tid på dem i ny og ne..

Skrevet

Takk du har nok rett, men det er bare det at dette er andre gangen hun sier det. Første gangen var i sommer da vi var på ferie sammen. Uff selv blir jeg litt sårbar, men får prøve å ta meg sammen om jeg hører det igjen.

Skrevet

Andre gangen hun sier det?? JA, du overreagerer!!!

Skrevet

nei du overreagerer ikke

reservemamma er ganske stygt sagt

høres ut som om du ikke kan ta deg av ungen din selv!

Ja, du skal være glad hun hjelper til - men hun skal også være glad at hun får hjelpe til!

Synes du skal reagere neste gang det blir sagt noe sånnt - kanskje bedre visst din mann/kjærest reagerer?

fy så stygt sagt! er så frekt... blir frustrert på dine vegne!

Har fått noen lignenede kommentarer+ baktaling fra svigers. De og oss er svært uenig om hvordan ting skal gjøres. Vi har tatt et valg hvor de ikke får passe alene, men komme på besøk. Skal noen passe mini så må de jo respektere foreldrene - ellers så respekterer de etter min mening ikke barnet selv!

Skrevet

Herregud du overreagerer MAX her syns jeg.. hun har garantert sagt dette på en artig måte og har nok ikke ment det sånn som du tror.. (tror jeg) :) 2 ganger?? nei slapp av å takk svigemor for støtten...

Skrevet

Jeg tror ikke vi kan forestille oss hvor stort det er å bli farmor. Og det å bli farmor og få mulighet til å være sammen med barnebarnet sitt så mye som din svigermor får, må være toppen av lykke. Du sier selv at hun tilbyr seg å passe barnebarnet sitt så mye som mulig, noe som tyder på at hun elsker det. Det er antakelig det hun prøver å sette ord på når hun sier reservemamma. Jeg garanterer deg at det ikke er ment som noe stikk til deg, det er deres behov for avlastning som gjør at hun får gjøre det hun elsker; nemlig å være sammen med barnebarnet. Min erfaring med svigerfamilie er at ting kan være sagt med de beste intensjoner, uten at det høres slik ut for oss som hører det. Hvis det plager deg så mye at du vil si fra, så gjør det, men sørg for at det ikke blir på en måte som fører til at svigermoren din blir redd for gjøre noe galt når hun ber om å få passe datteren din. Jeg synes du burde nyte svigermoren din, og være kjempeglad for at du slipper å mase på noen for å få avlastning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...