Gå til innhold

Trenger Sårt Råd/Tips++++ Litt Lang..

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har ei datter på 2.5 år, og jeg sliter med å få ho til å sove på kvelden, ho kan oxo våkne på natta og komme inn til meg, eller så våkner ho å skriker/griner og sparker i søvne, sliter med å få roet ho, men ho har bedre seg på det i det siste...

men så tilbake til leggingen..

jeg har fast rutine på kvelden, stell, barnetv og mat og tannpuss oxo senga, og der stopper det, ho skal i legge seg, jeg har prøvd ALT til og med søvn kurs, det gikk i 2 uker oxo begynte ho påann igjen..

ho sover i barnehagen på dagen, men jeg har prøvd å kutte ut sovingen oxo, men ikke virkning, ho kan holde på alt fra 10 min til 2 timer..

og i det siste så har d endt opp med at jeg har vugget ho i vognen, jeg gjør og prøver alt mulig bare får å kvelden for meg selv lissom...

og siden jeg har prøvd alt så er jeg både psykisk og fysisk sliten.. jeg har oxo prøvd denne såkalte "figthen", men den gjorde ho bare om til en lek og synts dette her var kjempe morro.. ho har stor seng, men har lagt seg fint i denne før. alt dette begynte vel igrunnen mest nå i vår..

jeg er alene med ho, så jeg må da gå igjennom alt dette her selv, og jeg aner ikke mine arme råd lenge om hva jeg skal gjøre, fordi jeg blir så sliten hver gang ho begynner med dette, og jeg klarer bare ikke dette mere...

så håper det er noen som kan hjelpe med evt råd el tips...

hilsen en litt fortvilt alenemamma...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet akkurat hvordan du har det!!!:( Har en som har vært vanskelig med søvn siden han ble født, både på kvelden og dagsøvn, jeg har båret, vugget, sovet med han oppå meg, lagt sammen med han, trillet, ammet i søvn etc. Vi bor sammen med faren, men jeg har vært mye alene m han, pga faren reiser i jobben. Ikke lett å ta alt dette alene.

I siste F&B har de artikkel om søvn. Karin Naphaug deler problemene i 3 kategorier, kveldspendlere, natterfriere og morgenfugler. Vårt barn faller i alle kategorier, om ikke hele tiden. Har vært perioder hvor vår har våknet hver halvtime/time, da er man på bånn selv for å si det sånn.

Ellers var det en familie i bladet som provoserte meg fryktelig, sånn at jeg hadde lyst til å kyle bladet:( "hvis man gir ungen choco pops kan man ikke klage over at de ikke sover". Lett for de som har sovebaby/sovebarn og gi råd:(

Har du prøvd Midtimellom? Kom så langt her at jeg fant frem til tlfnr. Men her bedret det seg da han var litt over 1 år. Jeg tror selv at det kan skyldes at han ikke ser tv før sengetid, han spiser banan som kan virke søvndyssende, jeg fikk endelig til at han sover med et kosedyr og han sliter seg litt ut i barnehagen:) Han sovner ikke så verst nå, og sover til ca halv 5. Da er det 20min søvnintervaller frem til vi står opp halv 7. Min ligger i sprinkelseng ennå da, så jeg legger meg sammen med han på en ekstraseng og ligger til han har roet seg litt. Da går jeg, og så går jeg inn og ut når han begynner å skrike.

Beklager at jeg ikke har noe råd til deg, men ville bare skrive litt om våre erfaringer. Man får av og til inntrykk av at alle andres barn sover....:( Ønsker deg lykke til!! Prøv om noe familie eller venner kan avlaste deg litt:)

Skrevet

tusen takk for at du deler erfaringer..

hva mener du med midtimellom??

Skrevet

http://www.midtimellom.no/

De driver med søvnproblemer, ikke basert på skrikekur. Nå vet jo ikke jeg om du bor i oslo, men du kan ev kikke på siden deres og ev ringe til de. Man må ha henvisning fra egen lege og barnets lege.

Sover din mye på dagtid? Min har lenge sovet 2+ timer, siste to ukene har han kortet ned med en halvtime så nå sover han halvannen time. Samtidig har han begynt å sovne lettere på kveldstid, men han har samtidig begynt å sove med en bamse, så vet ikke om kortere lur hjelper. Men jeg vet at vi fikk bedring etter at han begynte å spise banan på kvelden, det skal fremme søvnhormoner (serotoner eller noe sånt).

Lykke til, er så ødeleggende å ha søvnproblemer over så lang tid! Vet hvordan du har det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...