Gå til innhold

Er det noen av dere som har fettsugd magen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kunne gjerne tenkt meg å spurt dere om litt ting siden jeg har lyst å fettsuge min snart. Send meg gjerne PM visst dere ikke har lyst å vise nicket deres her...

Fortsetter under...

Skrevet

Er det lenge siden og er du fornøyd? Hvor lang tid tok det før du var "kommet deg" etter "operasjonen"? Var det vondt lenge etterpå? Og hadde du mange "begrensninger" lenge etterpå? Tenker på løfting, gåing, sitte og sist men ikke minst, må en vente veldig lenge med å ha sex?

Merket du tydelig resultat? og hvor lang tid tok det før hevelsen gikk ned og du såg og merket resultatet?

Og hadde du mye mage før operasjonen?

Blir veldig glad visst du gidder å fortelle litt om det...

Skrevet

Jeg tok fettsuging i forbindelse med liten bukplastikk. Gjorde det for 6mnd siden og er KJEMPE fornøyd. La på meg 35kg mens jeg gikk gravid med Leyla og det er snart 2år siden. Jeg gikk ned ca 20kg og var sikkelig misfornøyd med magen min. Den hang på en måte.. Dro til kirurgen og forklarte problemet. Han sa at han måtte fjerne litt hud også + fettsuging. For hud kan ikke trenes bort. Operasjonen tok 3time. Og det hele gikk supert. Måtte gå med en body i 4uker pga hevelsen skulle gå ned(det pga fettsugingen) fikk med meg smertestillede hjem. Jeg lå vel i ca 7dager. Kunne ikke løfte Leyla på 2uker. Nå er bukplastikk litt mer avansert enn bare fettsuging så jeg tror du kommer deg lettere opp på beina etter bare fettsuging. Du får bitte småe arr der hvor de har fettsug og tråden i arrene fjernes etter 7dager. Sex skal det ikke være noe problem med og ha så lenge du føler deg ok. Magen min er helt flat nå akuratt som den var før jeg ble gravid. Har gått ned 8kg siden operasjonen. Tror jeg fikk med meg alt nå:P

Skrevet

Takker så mye for svar!! Litt greit å høre andres erfaringer... Håper jeg slipper å ligge i 7 dager da men det er jo sant som du sier at kun fettsuging er jo mindre komlisert enn bukplastikk i tillegg... Men oppmuntrende å høre at du er fornøyd og at resultatet ble bra!

Visst det er flere som vil dele sine erfaringer så er jeg glad for det!

Annonse

Skrevet

Takk for det! Kjenner jeg gruer meg litt til selve inngrepet men gleder meg til forhåpentligvis et bra resultat!

Skrevet

Jeg har prøvd mange ganger å sende deg pm, men det går aldri! Får skrive her isteden da ;-)

Jo, det var akkurat sånn det var med meg også, det du skriver om lår og rompe som passer, men mage som henger utenfor. Tror Oprah kaller det "muffintop", når magen henger som en herlig ring utenfor buksa. Jeg prøvde alltid å skjule dette med gensere som var vide rundt magen, men som gikk inn igjen rundt hoftene, men ble lei av alltid å skulle vurdere hvilke gensere jeg måtte ha til hvilke bukser. Vet ikke hvor mye andre la merke til dette, men jeg visste det jo godt, og jeg mistrivdes veldig med meg selv på grunn av det. Etter operasjonen kunne jeg gå i de samme buksene som før, men med trange gensere, og det la selvsagt folk merke til. "Guri så du har tatt av" (jeg fortalte nemlig aldri til noen at jeg hadde gjort det, andre enn samboeren)

Har ikke hørt noe om volvat, annet enn at ei venninne av meg jobba som hjelpepleier der. Det er et veldig bra sykehus generelt, så jeg regner bare med at de er gode på kosmetiske ting også.

Jeg var ikke veldig hoven, nei. Dagen etter operasjonen skifta jeg bandasje, og allerede da kunne jeg se at magen var betydelig flatere. De spruter inn noe væske i fettet for å gjøre det lettere å suge ut, og denne væsken skal ut igjen gjennom sårene, kanskje noe blir tatt opp igjen av kroppen. Dette tar kanskje en uke, men det ser ikke ille ut. Dessuten skal du gå i seks uker med et stramt magebelte som du får på sykehuset. Dette holder magen "på plass", kan man si. Jeg jobber på sykehus, og fikk fint på meg uniformen da jeg skulle på jobb etter to dager.

Jeg syntes heller ikke det gjorde veldig vondt. Det gjør vondt å bruke magemusklene i noen dager. Nesten som etter en vanvittig hard treningsøkt, hvor hele magen er stiv og støl. Verre enn det er det ikke, synes jeg. Og etter å ha født barn...hah! Piece of cake! ;-)

Jeg ble kjempefornøyd, og strålte hele den sommeren etter. Det er kanskej det smarteste jeg noen gang har gjort!

Bare spør mer hvis du vil

Lykke til på konsultasjon :-)

Skrevet

Takker for infoen! Rart at du ikke har fått sendt meg PM men jeg setter stor pris på at du ville dele erfaringene dine med meg her. Jeg var på konsultasjon forrige uke og har fått time til fettsugingen også. Er jo litt spent og det er ikke helt enda så jeg har fortsatt tid til å avbestille visst jeg vil, men "håper" jo ikke at jeg ombestemmer meg da... Derfor syns jeg det er veldig greit å høre andres erfaringer! Og veldig kjekt å høre at dere er fornøyd med resultatet! Tenker liksom at det er typisk meg å ikke få noen forandring på magen etterpå siden jeg har prøvd andre måter for å få den bort på uten virkning på min mage. Men et inngrep er vel garantert virkning så derfor føler jeg at det er rett for meg.

Tok du kun fremme på magen eller tok du sideflesk også?

Kan du si sånn ca hvor mye magen minsket? Jeg vil liksom ha magen sånn den ser ut når jeg puster inn (og for all del, jeg har fortsatt ikke innovermage selv om jeg puster inn...) men tenker at jeg sikkert må slanke meg litt også etterpå for å nå det målet.

Skrevet

Tok litt sideflesk også ja. Vet ikke helt hvor mye magen minsket, for jeg målte jo aldri før og etter, dumme meg. Legen tok derimot før og etter-bilder, som han ville legge ut på nettsiden sin (fordi resultatet ble så bra), men jeg nekte han det, fordi jeg selv syntes det så så grusomt ut. Førbildene vil jeg helst glemme, sa jeg. For å være helt ærlig, så ble magen min dritfin etter inngrepet. Flat og lekker.

Hvor mye trodde de at de kunne suge ut? Hvis de sa det på konsultasjonen? Til meg sa legen at det kanskje ble en liter. Tror det ble halvannen, men er ikke helt sikker. Det er ganske mye synes jeg...

Og hva er egentlig grunnen til at du er usikker på om du skal gjennomføre det? For min del var det prisen som gjorde at jeg var litt usikker, for en har jo sjelden 20 000 bare liggende å slenge. Men som sagt, jeg har ikke angra en dag!

Skrevet

Jeg betalte 20 000. 15 000 for selve operasjon, og 5 000 for narkose. Jeg fikk ikke lov til å ikke ta narkose da, og glad er jeg egentlig for at jeg kunne sove meg gjennom alt.

Dette var på privathospital i Danmark, da jeg bodde der

Skrevet

er det mye om å men for å gjøre sånt? spes hvis man har tatt ks? jeg har den hengemagen over arret...la på meg 30 kg med snuppa som nå er 8 mnd...kan vel ikke skryte av at jeg har gjort en stor innsats for å få det bort men er vel fordi jeg føler at det ikke går med trening...bare masse løs hud og fett...kan bare klemme det sammen liksom...

må jeg bare trene kanskje?

hva koster dette forresten?

Annonse

Skrevet

ja det lurer jeg også på. hva koster det????

Skrevet

Jeg mener legen sa på konsultasjonen at han kunne fjerne 2,5-3 liter tilsammen på hele magen og sideflesket. Mer enn det ville han ikke ta pga fare for at resultatet kunne bli litt bulkete mage men samtidig mente han at huden min skulle tåle såpass mye da jeg ikke har noen strekkmerker etter to graviditeter...

Nei egentlig er det ingenting som hindrer meg bortsett fra at jeg gruer meg litt til selve inngrepet. Syns det høres litt skummelt ut med narkose og tiden rett etterpå med de sårene. Men jeg er jo egentlig ikke noen pyse så når andre takler det så gjør vel jeg også det...

Skrevet

For min del går det ikke på at jeg har så mye ekstra kilo for som legen sa så er det jo ikke meningen å gjøre dette for å slanke folk. Men magen samsvarer ikke med resten av kroppen og derfor er det et problem for meg. Ikke kjekt å få spørsmål om en er gravid liksom...

Men så lenge en betaler for det selv så er det vel opp til legen å vurdere hvor lav terskelen er for å gjøre inngrepet.

Skrevet

Jeg veide kanskje 5 kilo for mye på det tidspunktet jeg tok operasjonen. Det stemmer som småen09 sier over her; en fettsuger ikke fordi en er for tjukk. Dersom fettet er jevnt over hele kroppen, er det "bare" å slanke seg. I mitt tilfelle var det kun magen som hang over buksekanten, men resten av kroppen var fin. Legen sa det også da jeg var på konsultasjon, at magen min egentlig ikke passa til resten av kroppen. Og siden det ikke går an å punktslanke seg, så var operasjon egentlig eneste mulighet, hvis jeg ikke ønska å ta av 10-15 kg liksom..

Skrevet

Det er vel alltid fare for blødning, siden operasjonen er invasiv. Og derfor er det jo også fare for infeksjon, og at sårene ikke skal gro fint. Har aldri hørt om det da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...