Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp begynt å gi gutten min grøt. Han er 5 mnd om en uke. Har begynt med maisgrøt blandet med morsmelk. Begynte på torsdag med 1 ts grøtpulver blandet med ca dobbel mengde mm. Økte til 2 ts fredag, 3 ts lørdag, og 4 ts i dag.

Han bæsjet på torsdag før han fikk grøt, men siden har det ikke kommet noe. Han bæsjer vanligvis ca to ganger i uka, så det er jo ikke uvanlig lenge siden, men tenkte at han burde bæsje oftere nå som han får grøt? Men han har jo ikke fått så mye enda da, så det tar kanskje litt tid før det fyller seg opp i magen?

Lurer på om vi skal kjøpe sviskemos e.l. i morgen. Er det dumt å innføre nye matvarer så fort?

Noen med erfaring/råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her ble det ikke noe særlig oftere avføring etter innføring av grøt i alle fall. Annen farge og konsistens, men ca samme hyppighet. Og når du bare har gitt noen teskjeer, vil det vel ikke spille så veldig inn. Jeg tror du kan ha litt is i magen, men litt sviskemos er sikkert ikke dumt å ha på lager.

Skrevet

Vi har også akkurat begynt med grøt og for å unngå hard mage gir vi litt ekstra malteksrtakt i melken:)

Skrevet

Takk for svar!

Det kom heldigvis en svær bæsjebleie i dag morges...

Men tror jeg skal kjøpe inn sviskemos, ja. Greit å ha i bakhånd når jeg etterhvert øker mengden grøt. Han får ikke flaske, kun pupp, men det går vel kanskje an å blande malt i grøten?

Skrevet

Jeg vet ikke hvordan det er med maisgrøt, men risgrøt er ihvertfall litt stoppende, og havregrøt (fra 6 mnd) er det motsatte. Fra vi begynte med havregrøt har det gått unna ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...