v.a.b. Skrevet 31. august 2008 #1 Skrevet 31. august 2008 Jeg vet at det finnes mange sterke oppfatninger om å reise langt med de små under ett år, jeg er ikke så interessert i deres synspunkter. Jeg vil derimot mer enn gjerne høre fra dere som har reist og hvordan det gikk, med tanke på lang flytur, utstyr, varme- og klimaforskjeller o.l.\Sønnen min vil være 9-10mnd når vi drar, hvis vi drar. Destinasjon Phuket, Thailand. Blir veldig glad for mange erfaringer. Hva må jeg passe på og hvordan forberede seg godt nok.
bikiniform.kom Skrevet 8. september 2008 #2 Skrevet 8. september 2008 Dette ble frarådet på det sterkeste på Puls i forrige uke grunnet smitterisiko... Husker ikke hva det het jeg men det fikk meg til ikke ønske å dra lenger. vi hadde planlagt tur i jan, men utsetter dette til barna er eldre. Advarslen gjalt barn under 5. For øvrig fløy vi til gypt med gutt på 1,5 år, og det gikk strålende, men det er jo over hodet ikke det samme... Tenker at det avgjøres av hvor lang lunte mamma og pappa har og hvor flinke/kreative dere er til å aktivisere på flyet. Så mange foreldre som sleit selv til egypt... Tips: Laptop Små bøker Masse småting i ett glass med lokk (kunn under tilsyn) Tegnesaker softbag? Lykke til og nyt ferien!
Sasiemta ♀ ♀ ♂ Skrevet 14. september 2008 #3 Skrevet 14. september 2008 Har hatt med storesøster til Thailand hele 4 ganger på hennes første 2 år. Du kan gå inn på nettsiden jeg har laget å lese litt. Har ikke oppdatert den på en stund men... God tur!!! www.barnithailand.piczo.com
tikktakk Skrevet 15. september 2008 #4 Skrevet 15. september 2008 Hei. -jeg er av den oppfatning av at det er vi foreldre som skaper redsel av å reise med barn så langt. Det går kjempe bra - ta tiden til hjelp og ikke stess. Flyturen er ikke noe problem - vi har reist til Thailand og div andre desinasjoner og det er bare kos :-). Iht flyreisen til Thailand er mitt råd ta med barnets pute inn på fly evnt. et fleeceteppe ekstra som er hans. Jeg har alltid med en passe stor boks med flattbrød-saltpinner og kornmokjeks når vi er ute å reiser - den har jeg med meg overalt. Barn er ofte ikke så flinke til å spise når det er varmt og da er det greit å alltid ha noen de kan spise om det så er på buss, fly, tog, strand eller midt i jungelen....saltpinner og pringels potetgull er bra da blir de tørste :-) men selvfølgelig ditt barn er jo bare 10mnd så dette blir bare tips - men er det noe som han liker eller bare det å ha med en matboks sånn at du alltid har tilgjengelig frukt f.eks..... er jo bra. ellers er jeg mot AC da det ikke er "kulden"man blir syk av , men bakteriene fra AC da renholden av dette nærsagt ikke eksisterer !! Sykehusene i Thailand er topp så bare ha forsikringne i orden.!!! Har prøvd :-) Hold dere unna sole mellom 1230-1430 da er det uforsvarlig varmt for barnet i solen - fint med lunch og siesta ) Usikker på hepatitt A, men vi tok den vasinasjoenen på vår sønn 3,5år. Pusstenner alltid i kjøpevann, og vask event. egen kopp til barnet-flaske også bare i kjøpevann - det skal ikke så mye bakterier til før de får magetrøbbel. kos dere masse - dette blir herlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå