kajfla Skrevet 31. august 2008 #1 Skrevet 31. august 2008 har et "dilemma" babyen vår har vi som regel lagt kl 21.00 også har hun sovet til 04.30 fått mat og sovet igjen til 07.30. Da står vi opp. Siste uka har vi lagt henne kl 20.00 og da har hun sovet til alt fra 02.00 - 0400 og så i seks tida og så halv åtte. Lurer litt på nå fordi hvis hun blir for trøtt så vil hun ikke ha mat. Også nå som vi har lagt henne kl 20.00 så har hun hatt siste soveperiode i fem tida. Men når da kl nærmer seg 20.00 så er hun for trøtt til å spise, og jeg har jo lyst til at hun skal være god og mett rett før hun blir lagt for natta.. burde jeg kanskje utsette nattlegginga til 21 tida igjen og heller legge inn en liten nap i syv tida? noen erfaringer å dele med meg..? eller noen synspunkt?
2 tette - med flette Skrevet 31. august 2008 #2 Skrevet 31. august 2008 Hvor gammel er hun ? Hva med å legge henne tidligere ? Halv 8 feks, så hun får spist før hun legger seg ?
kajfla Skrevet 31. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 31. august 2008 glemte å skrive at hun er snart 3 mnd. Prøvde nå å legge ho halv åtte, men hun ville fortsatt ikke ha mat. Men jeg prøvde å legge henne uansett så får jeg se hvor lenge ho sover..
2hærligegutter Skrevet 31. august 2008 #4 Skrevet 31. august 2008 Her hos oss soves det ikke lenger enn til 17:00 og den grensa har vi hatt ganske lenge, hvis han sover lenger enn det får jeg ikke lagt han kl 19:30, noen kvelder legger han seg litt før siden han da våknet kl 16:00. han er nå 5 mnd, men har hatt den grensa ganske lenge. Hvor lenge er hun våken mellom lurene, prøv å ha samme lengde fra siste lur til legge tid. Som regel styrer de dette litt selv og det blir somregel litt tidliger etterhvert som de blir litt større.
kitty08 Skrevet 31. august 2008 #5 Skrevet 31. august 2008 du kan jo også "vekke" henne når du legger deg for å få inn et nattmåltid. Jeg gjorde det en stund. Hun sovnet alltid igjen med en gang, og da visste jeg at hun var skikkelig "fylt opp" for natta.
kajfla Skrevet 31. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 31. august 2008 har vært inne på tanken, men da syns jeg kanskje det er like greit å la henne sove til hun våkner av seg selv..? er litt mot det å vekke ho når hun sover
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå