Anonym bruker Skrevet 31. august 2008 #1 Skrevet 31. august 2008 fikk vite i dag at en gutt i barnehagen var fæl med å slå min gutt i barnehagen av en bekjent..dette har helt sikkert blitt lekket ut fra barnehagen...har tenkt å ta det opp med dem i morgen...synes det er helt forferdelig at ikke vi som foreldre har fått vite om dette og at det blir snakka om....utenfor barnehage...har noen opplevd det samme?
Anonym bruker Skrevet 31. august 2008 #2 Skrevet 31. august 2008 Har heldigvis ikke opplevd det samme. Men dette er helt klart et brudd på taushetsplikten, siden det er veldig tydelig at det har blitt nevn navn o.l. Synes du bør gå vidre med det. Dere foreldre burde jo få vite dette av de ansatte, ikke på bygda!!
Anonym bruker Skrevet 31. august 2008 #3 Skrevet 31. august 2008 synes det er helt forferdelig....vet ikke hvor jeg skal begynne. skal jeg snakke med lederen av barnehagen eller av avd?
Adrian07♥ Sofie10♥ Skrevet 31. august 2008 #4 Skrevet 31. august 2008 Dette burde du ta opp. Gå rett til styrer (leder), styreren får ta dette videre med ansatte..Slike ting skal ikke skje. Jobber selv i bhg og er veldig streng på dette. Har også spurt folk "over" meg om slike situasjoner. De sier klart: Gå videre med det, rett til styrer. En bhg skal være et profesjonelt sted, og slike ting er viktige for trivsel og trygghet. Lykke til =)
alatariel82 Skrevet 31. august 2008 #5 Skrevet 31. august 2008 Jeg ville tatt det opp med styrer, siden du tror det er snakk om brudd på taushetsplikta. Men det kan hende at f. eks en annen forelder har sett at ditt barn ble slått, og så sagt det "på bygda", men uansett, hvis et annet barn har slått ditt barn, har du krav på å få vite at det har skjedd, men ikke hvem som har slått ditt barn. Det at du ikke har fått vite at ditt barn er slått i barnehagen, syns jeg er ille, for slik skal det ikke være! Jeg syns også du skal være klar på at du har fått hørt om dette via omveier, og det er absolutt ikke greit!
Anonym bruker Skrevet 31. august 2008 #6 Skrevet 31. august 2008 Ikke sikkert at taushetsplikta er brutt. Kanskje barnehagen har tatt det opp med foreldra til gutten som slår og det slik har komt videre, eller det kan være andre foreldre som har observert dette ved henting/bringing. Men dersom slåinga er et gjentagende problem burde du absolutt fått beskjed fra barnehagen.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2008 #7 Skrevet 31. august 2008 ja jeg er ihvertfall mektig irritert på barnehagen nå, gjerne uten grunn...men skal ta det opp i morgen å høre hva som har skjedd..har mistanke om at det er søstera til styreren som har gått ut med dette......er ikke kjekt å få dette slengt på seg uden at man vet noe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå