Gå til innhold

Noen som har Easywalker Duowalker Sky?? Fordeler/ulemper?? :)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har bare fordeler

- liten sammenlagt

- lett til å være dobbel

- delte kalesjer så du slipper å dekke bagen, som feks oth

- smal, går inn overalt

- fin ;)

Ps. Jeg har en brun, som har vært trilla en gang bare. Med babybag til som jeg skal selge. Pga vi trenger den ikke likevel.... :( Er som ny.. :) Om du er int. Bag, vogn og utstyr verdt over 8500,-

er ikke kalesjen superliten, da?? maser og maser om de kalesjene ;P er den 08 modell? hørte at kalesjene på de nyeste modellene skulle være noe større? :) er litt avhengig av en lun vogn da her er en del ruskevær....! :)

tenker litt på TFK'en å...men, den blir vel en del større?? huff denne gangen står jeg virkelig fast.....klarer ikke bestemme meg!!! *blir gal* d stoooore minuset er at jeg ikke får prøve EW vogna, eller se den live, da butikken ikke gidder å ta inn vogna uten at jeg forplikter meg til å kjøpe den......kjipt :(( de tar bare inn den TFK Twinner T Duo vogna......er den som er alternativet da, men jeg syns EW er finere og nettere.......

what to do.......

til hvilken pris skal du selge din da? og hvilken årsmodell er den?? :)

gidder ikke være anonym ;P

Ettersom du har fått endel fordeler kan jeg komme med noen ulemper:

Det er en av de vognene som jeg har prøvd, med dårligst plass til ungene. Synd du ikke kan ta med deg et barn og prøve den, tror du ville vært overrasket... Dessuten synes jeg det er uaktuelt å ha ungene fra meg, spes om du skal bruke den som søskenvogn.. Man kan ikke følge med på hva den eldste gjør med den lille...

så langt har jeg ikke funnet mange søskenvogner der de kan sitte mot meg?? kun emmaljunga?? og d er heeeelt uaktuelt, for den er altfor svær -får ikke plass i bilen, faktisk ;) ja veldig (!!!) dumt at jeg ikke får prøve :(( får prøve å spørre peent...kanskje dem gidder da ;)) kun den TFK'en vi får prøvd. alle andre søskenvogner må jeg avtale om å kjøpe før de bestiller... møkkaby.

Anonym: Hva den eldste gjør med den yngste? Men den yngste ligger jo trygt i sin egen bag. På EW har man ikke softbag inn i setet, man tar bort helt det ene setet og setter på hardbag. Det er sant at EW er smalere enn andre, og at den da er smalere å sitte i. Men det er snakk om 2 cm i forhold til feks OTH, som mange sverger til. Og de 2 cm nekter jeg å tro skal gjøre at man ikke får plass til en vanlig unge oppi. Vår 21 mnd får fin fint plass i den, og har enda plass både nedover til fortbrettet og i bredden.

Kalesjene er ikke superlune nei.. det gjelder både OTH og EW. Det er kun TFK som har store kalesjer, men til gjengjeld er den nesten den største på markedet også. Bagen til EW er superlun. Kalesjen til den nye 08 modellen er mye mindre åpen enn de foregående modellene, og med vindtrekket over, er den kjempefin i all slags vær. Vår 21 mnd sitter ikke noe særs i pose lenger, så om vi er ute har hun regntøy, kjeledress, godt med tøy etc... og da har det ikke så veldig mye å si hvordan kalesjen på sportsdelen er. Regner og sludder det, skygger jo kalesjen en del, det er ikke slik at den ikke har noe funksjon liksom :)

Jeg skal ha 5800,- for min, og da følger bag med regntrekk og myggnett med, dobbeltregntrekk og handlenett med.

Annonse

ja, de ligger jo i bag... vanskelig å nå tak i bebiss da !

-plutsligbabyigjen- :

er d den som ligger på Finn?? :)

ja d er kanskje aktuelt for oss....men kan ikke svare heelt ennå...;) hvilken årsmodell er d??

Til Plutseligbabyigjen og Rosa-ettellerannet...

klart de ligger trygt i bagen... Fram til de er ca seks måneder, jeg måtte bytte etter fire... Så solgte jeg min EW for det var uaktuelt å sette minsten framovervendt uten å ha kontakt med han og pga at storebror kunne være litt hardhendt.. Vil bare at HI skulle være klar over dette så hun ikke endte opp som meg fordi jeg ikke tenkte på dette FØR kjøp....

Nei det er ikke mange gode søskenvogner hvor barna kan være vendt mot deg. Du har Emmaljunga og Brio som er ganske like og så finnes Herqules Raptor Twin, men alle disse har veldig dårlig plass til ungene. Tror ikke en treåring vil sitte godt i disse, så det spørs hvor lenge du tror du kommer til å trenge vogna. Jeg har selv Teutonias,den har absolutt størst plass til ungene og er ikke bredere utvendig enn de andre søskenvognene men den er vel også ganske stor sammenlagt så da er vel ikke den heller aktuell.

Ja, det er den som ligger på finn ;)

Anonym: Jeg var fullt klar over dette da jeg kjøpte min. Men ved søskenvogner kan man ikke få alt man ønsker seg desverre :( Og vi skulle få høstbarn (kom prematurt i sommer) så da måtte vi ha noe som var stødig i vinter. Og da var Teutonia, Brio, Emmaljunga osv uaktuelt. Vi skulle ha noe som holdt frem til mai/juni maks.. og da var EW den beste for oss. Med lufthjul, seperate kalesjer, egen lun bag og full liggestilling til eldste. Tanken min var da å ha Ew frem til sommeren, og så selge den, og bytte den inn i en Phil and teds, fordi jeg da følte den dekket bedre våre behov. Og prismessig, ville ikke det bli noe tap opp mot hverandre.

Man kan ha softbag i EW utover hardbag perioden også, da blir det jo fravendt en, men det er en mulighet. Og da rekker ikke eldste til minste, fordi det er stenger og trekk i mellom dem. Det er ikke som feks brio, teutonia osv.. der det er "ett sete" som bare er delt til to..

anonym: ja jeg veit jo at de ikke bruker bagen lengre enn max 6 mnd... likevel vil jo bilen min være for liten til både emmaljunga og teutonia o.l vogner... :( har nettopp kjøpt ny bil å, så gidder ikke bytte bil igjen....;)) men klart, d er jo kjekt å se barna... har emmaljunga edge duo combi nå, nettopp fordi den bl.a har vendbar sittedel...:) super vogn, by the way!

i og med at snuppa bare blir knappe 16 mnd når bebiss kommer, blir vi nok avhengig av søskenvogna ei god stund...derfor jeg maser så fælt her, om hva skal jeg velge !!! ?? ;) er jo kjempedumt å kjøpe en vogn, å så finne ut at den ikke tilfredsstiller mine krav til søskenvogn sånn litt etterpå....penger ut vinduet :( kikka på emmaljunga først, nettopp fordi den er vendbar, og også fordi vi har edgen fra før, og er superfornøyd med den...men den blir for stor, ikke praktisk for oss i d hele tatt. :( derfor har vi nå kuttet ned til EW eller TFK ... tror d er bare dem som går i bilen ;) vil jo ikke 'kjøpe katta i sekken'... så d er supert at dere kommer med både + og - sider !!!! :) thanx....

må nok bare tygge litt på d... den TFK sku komme inn snart, så vi prøve den, i d minste...

veldig kjipt å ikke få prøve dem andre..

hvorfor bytta du ut EW?? kun fordi du ikke så barna?? :)

-plutsligbabyigjen-: er d delte kalesjer da?? :) og litt lunere enn dem på tidligere årsmodeller?? :)

Annonse

Hvis du summerer opp med at det er greit å ha ungene vendt fra deg og du har liten plass i bilen hadde jeg kjøpt en Phil & Teds Vibe. Du kan ha minstemann i en s.k. cocoon først og mykbag/vognpose i hoveddelen etterpå. Søskensetet kan plasseres oppå og under og man kan bruke vogna som singelvogn også. Det er grunnen til at vi nå kjøper vognen, for elstemann er noen dager i uka i barnehage og jeg er lei av å bytte på hvilken vogn som står i bilen...... Nå er det bare å ta av søskensetet på vibe`en de dagene han er i barnehagen. Søskensetet kan vist også brukes som vippestol :-) Man finner de på ebay.com i USA til ca 5000,- NOK inkl frakt og moms (med søskensetet og cocoon)

Hei 1 rosa og en?

Har du kikket på målene for Emmaljunga vognene?

96x67x52 = Edge

90x77x50 = Twin City Cross

89x80x43 = Twin Cerox 360

Sikker på at de ikke går inn i bilen? ... ikke stor forskjell på Edgen og de to tvillingvognene

Vi krøyp nedpå City Cross som singelvogn fordi Edgen ble for stor for vår Volvo V50. Får satt vogna inn begge veier (ganske rett bakluke). Får nå to tette å følger med på diskusjoner om søskenvogner. Skal klare å få klemt inn 1x17cm ekstra på Twin City Cross ift singel City Cross. Vet enda ikke hva slags vogn vi ender opp med. Men må ha 4 store hjul pga grusveier, passe inn i bilen og minste (eller begge) må kunne være vendt mot meg. Er veldig fornøyd med Emmaljunga vogna vi har...

Jeg er ikke komfertabel med PT på heltid. Vi bruker den som både singel og søskenvogn, men hadde ikke brukt den om vi måtte ha den som hovedvogn for to. Noe av årsaken er at babyen ligger veldig åpent bak, man må ha på regntrekket for å beskytte dem, og i sol ligger de å bader om man ikke får snudd vogna slik at det skygger. Jeg er av typen som nekter å henge helseteppe foran åpningen, og derfor er ikke dette en fullgod cogn for oss. Men helt grei, når vi kun bruker den som søskenvogn av og til. Det er noe annet når minsten blir større syns jeg, og man kle godt på henne, og hun tåler mer vær og vind.

Emm. vognene har ikke så store mål, men når man ser dem i virkelighetn fikk jeg sjokk, for de virker MYE større. En ting er at små hjul ikke funker godt på vinteren, dermed ble den ene utelukka, det andre er at 4 faste hjul på en dobbel vogn er svintung å manøvrere. Siste tingen for vår del var at vi ønsket to "seperate" seter. For nettopp at ikke eldste kunne plukke for mye på minsten. Vi orka ikke ikjefte og gjøre trilleturene sure, derfor tok vi minste motstandsvei, og fjernet hele muligheten ;)

Rosa: Ja det er den nyeste modellen, brun er helt ny farge på DW. Den har delte kalesjer og bagen er av helt ny lun type :)

Hei

Må bare kaste meg inn i debatten. Har hatt Easy Walker DuoWalker til mine to minste. Det er 19 månder mellom dem.

DuoWalkeren har vært et must når vi har trillet - hovedsaklig i helger, da eldstemann ellers har vært i barnehagen. Minstemann er født i februar og har ligget tryggt og godt i bagen sin hele tiden, uansett vær. Storesøster har ikke hatt mulighet til å gjøre noe med ham, og den som triller ser rett på ham.

Når det stormet som verst - snø etc, lå babyen trygt og godt i sitt gjennomsiktige regntrekk, men til eldstemann fant vi aldri noe ordentlig løsning. Trekket som følger med vogna er til sportsvogndelen og passer perfekt - og det er eget trekk til bagen. Men til kombinasjonen er det ikke noe trekk så vidt jeg vet. Vi brukte da et standard trekk til sportsvogner og det fungerte det også . I tillegg så lå hun jo i vind/vanntett pose, og med teppe over - så det gikk greit det.

Nå er han blitt "stor" og sitter i sporstdelen, og ja det er litt dumt at jeg ikke ser ham hele tiden, men dersom jeg har "luken" kalesjen åpen ser jeg ham - og storesøster. Og han er veldig glad i å følge med hva som skjer.

Og høststormene gjør ingenting for de sitter trygt og godt under regntrekket som følger med.

Trillekomforten er bare suveren - tror ikke det er mye som slår den ! Kommer frem overalt, inn alle dører og den er så lett å trille. Synes det er god plass i vogna også jeg - jeg har "seat - insert" + brukt dunpose, og det har ikke vært noe problem.

Så jeg kan bare fortelle om fordeler med DuoWalkeren som søskenvogn....

Nå selger vi på finn.no for storesøster vil mer og mer gå selv...... Vår vogn er sort - 08 modell, med en babybag

ha ha -nå blei jeg enda mer forvirra ;))

er ikke emmaljungavognene større?? de SER kjempesvær ut !! ;)) men liker emmaljunga,jeg..

er enig at hjulløsningene er litt teite.... den twin cerox 360 er vel den som hadde vært mest aktuell, den var vendbar og hadde andre fine finesser, -men de forhjula er jo BITTEsmå....har hørt at dem er ubruklige på grus, og jeg bor på 'landet', så er litt avhengig av en vogn som tåler litt forskjellig terreng; ikke bare flat asfalt, lissom... bor jo ikke i bushen da ;) men dere ser hva jeg mener......

av de andre emmaljunga sitter enten hjula fast eller så er der lite annet 'stæsj', så da er d ikke aktuelt for meg...blir for tung og/eller for lite praktisk.

har også hørt at sittedelen til storesøkenet er kjempetrang i emmaljungavognene.....

OG, jeg har heller ikke sjans å se eller prøve desse vognene......:(( lusne butikkene :/

en venninne av meg har den Teutonia et-eller-annet-tvilling-vogna, og den skal jeg ialfall IKKE ha...tyngre og mer klumpete vogn skal en jammen lete lene etter!! smak og behag, sir nå jeg ;)

har en Land Rover, med ganske trangt bagasjerom...eller, er vel ikke kjeempetrangt, men mindre enn d jeg hadde i Subaruen jeg nettopp solgte... har akk funnet ut at jeg faktisk får plass til Emmalj. uten å snu den på høykant...og, i høyden er der jo mye plass...litt verre i bredden....

men, som sagt, jeg trenger visst litt tygge-tid ;P jammen ikke enkelt detta ;P

supert at d er 08-mod da Babyigjen !! skal piipe om d blir aktuelt ;P har du flere bilder av den??

hmmmmm.....

kjerringa; hva mente du med at dere aldri fant noen skikkelig løsning til eldstemann angående regntrekk?? er nok litt treeeeg jeg....;)

føler jeg heller myye mot EW nå ;P

P&T er ikke noe for meg. liker ikke de vognene, rett og slett! :)

Er sikkert litt dårlig til å forklare... :-) Men skal prøve

Bagen kommer med eget regntrekk, som er "figursydd" og kjempegreit til bagen:-). Da sitter eldstemann på siden uten trekk. Det store som dekker hele vogna kan vi ikke ha på, (det er også figursydd til sportsvogndelen) Så da ble det til at vi tok et standard regntrekk over eldstemanns hette og ned under beina hennes, Det fungerte - men det så nok ikke så kjempestilig ut, for det ble jo ikke så stramt og sånn. Var det bedre forklart nå ?

En annen kjempgrei sak med denne vogna er når babyen får sol i ansiktet - tar du bare opp hetta på den siden, så er babyen skjermet. (hvis ikkedu har fjernet hetta på den siden da. Det gjorde ikke vi, men det kan du. Vi synes det var greit å skygge for babyen på den måten.

Vil bare si at vi har P&T vogn også, men har aldri brukt den som hovedvogn, litt på ferie og til å ha med i bilen. Den er grei nok, men jeg følte jeg måtte tre minstemann inn og ut av hullet. Og det ble litt mye vind på ham, noe som vi aldri har opplevd med EW.

aha :) da skjønte jeg mere ;) men, kjøpte dere et xtra trekk til sittedelen hennes da? ;) EW-trekk, lr bare et 'vanlig'? *litt blond* hehe ;)

ja høres jo bra ut, detta :)) håpet noen sa noe om skjerming ... her kan være mye møkkavær hehe... må ha litt ly, barna !! :) og der fikk jeg jo den....

må høre med sambo, hva han mener.. er vel han som betaler hehehe, så han vil nok ha et ord med i laget ;P

Vi brukte et trekk som vi hadde kjøpt til en annen vogn, et sånn standarisert trekk som passer til de fleste sportsvogner. sportsvogner, ikke merke trekk. Synes det var litt greit når det regnet /sluddet/snødde.

Men ellers så lå hun jo godt inni posen, under kalesjen

Lykke til !!!

Takk, kjerringa !! :))

nå har iallfall den TFK'en kommet til butikken :) skal prøve den idag! *spent* tror ikke hun hadde bestilt den duo'en? rart....i så fall den vi ville hatt!

her er babybutikker... den ene, hvor jeg kjøpte emmaljungavogna mi, hadde vi egentlig bestemt oss for å ikke kjøpe mer på, da servicen der er heeeeelt utrolig dårlig !! sure, snerpete kvinnfolk.....:/ ÆSJ!! men i min vognfortvilelse (;)) ringte jeg dit, siden de å fører EW, for å høre om de hadde duowalkeren inne eller kunne bestille den inn slik jeg fikk prøve den, og de sa faktisk JA ! unbeliveable....;) hvis d var ok for sjefen sjøl, ja...sku ringe tilbake litt senere...;) men regner med at d går i orden, så da får jeg kanskje sett og prøvd den å, da ;) *NICE* nå blei jeg GLAD!!

så da blir nok valget mitt lettere ;)))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...