Mam&Ama Skrevet 31. august 2008 #1 Skrevet 31. august 2008 Idag har lillemor på 5 mnder ikke vært seg selv i det hele tatt. Hun pleier å sove fra 9 på kvelden til 6-8 om morningen. Det gjorde hun idag også og spiste bra. Helt til klokka 11, hun pleier å ha en liten powernap på 20 min, men hun sov fra 12-14.. Veldig uvanlig. Hun har nå bare sovet og jeg har måtte vekke henne for å få i henne mat. Hun smiler når hun ser meg men sovner så i armene mine med engang. Hun er super slapp. hun har bare spist 120 ml siden kl 11:/ Får ikke i henne mer. Hun skulle ha spist tilsammen ca 500-600 ml nå.. Hun har IKKE feber. Har målt flere ganger. Noen som har opplevd det samme? kan det bare være at hun har kommet inn i en slags søvn perriode? hun har også noen prikker i ansiktet og litt på rumpa..
Gjest Skrevet 31. august 2008 #2 Skrevet 31. august 2008 har hun hatt feber tidligere? kan jo være hun brygger på et eller annet? har hun hatt våe bleier dag?
Mam&Ama Skrevet 31. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 31. august 2008 Nei, hun har ikke hatt feber tidligere i livet sitt, eller idag - om det var det du mente? Vi har nettopp vekket henne, fått i henne 10ml.. så sovna hun igjen, vil ikke ha mer. Ble bare sinna! Hun har gjort en bleie våt idag, tisset kanskje 1-2 ganger. Men dette var ikke før 17-tiden. Ingen andre som har vært borti noe tilsvarende ? Blir hvertfall legen i morgen om dette fortsetter..
Synnøve_Solbakken Skrevet 31. august 2008 #4 Skrevet 31. august 2008 Hadde seriøst ringt legevakta. Trenger ikke ha feber for å være syk!
Gjest Skrevet 31. august 2008 #5 Skrevet 31. august 2008 så lenge hun har tisset så har hun fått i seg noe næring.. men jeg tror jeg ville tatt en telefon til legevakten... bare for å høre.. terskelen for å oppsøke lege skal være lav med så små barn... du gjør ihvertfall ikke noe galt om du ringer... og jeg syns det er bedre å ringe en gang for mye..... de vet jo litt mer hva de snakker om... gi en oppdatering på hvordan det går...
ventejenta Skrevet 31. august 2008 #6 Skrevet 31. august 2008 Disse prikkene, forsvinner de hvis du trykker et glass mot dem? hvis ikke de gjør det kan det være en slags hudblødninger som kan være tegn på blodforgiftning eller hjernehinnebetennelse. Jeg ville nok uansett ha tatt en telefon til legevakten.
(,")Elsker *Lunajenta* mi(",) Skrevet 31. august 2008 #7 Skrevet 31. august 2008 Hvis jenta di er så slapp som du beskriver bør du ringe legevakta. Da vil de garantert se på henne. Er verre at allmenntilstanden er dårlig enn at de har feber. Tviler på at hun har noen søvnperiode, det pleier de ikke å ha i denne alderen, heller omvendt! Hadde ikke nølt med å ringe legevakta, de er svært behjelpelige å de tar alltid så små barn alvorlige å vil gjerne se på de.
(,")Elsker *Lunajenta* mi(",) Skrevet 31. august 2008 #8 Skrevet 31. august 2008 Ser du skriver hun har prikker også.. Du bør virkelig ringe legevakt! Mener ikke å skremme deg men tenker får å utelukke hjernehinnebetennelse, som er svært alvorlig.
mamma og godguttene Skrevet 31. august 2008 #9 Skrevet 31. august 2008 Jeg har nettopp kommet hjem etter et langt døgn på sykehuset med minsten. Han hadde riktignok diare og oppkast, men ble lagt inn fordi han ikke ville ha noe å drikke og fordi han var superslapp, bare sov og sutra. De har ganske lav terskel for å sende de små på sykehuset, for som legen sa til meg : det går så fort med disse små og evnt uttørking. Ta en tlf til legevakta, det hadde hvertfall jeg gjort.
Gjest Skrevet 1. september 2008 #10 Skrevet 1. september 2008 Åssen har det gått med lillemor? Har tenkt så mye på henne. Håper hun er bedre nå og spiser det hun skal:)
Mam&Ama Skrevet 1. september 2008 Forfatter #12 Skrevet 1. september 2008 Hallo. Vi ringte lekevakta igår og snakket med en sykesøster som sa at vi skulle ta det med ro og vekke henne innimellom for å gi henne vann og mat. Så lenge hun tissa og ikke viste noe ubehag trodde hun at det ikke var noe alvorlig. Måtte også ta tempen på henne flere ganger i natt. Hun hadde ingen feber og idag kl 8 våkna hun blid som en sol og spiste MASSE:) Hun hadde en stoor bæsjebleie også, men avføringen var helt svart..?!?! Nå er hun seg selv lik og leker som en gal, virker som at hun skal ta igjen det tapte:p Jeg må si at igår var nok mye verre for oss enn for henne. Ble ikke mye søvn på meg og jeg var veldig sint på legevakta siden jeg følte at de ikke tok oss helt på alvor.. heldigvis virker alt i orden nå. skal ringe legen for å være på den sikre siden. angående "prikkene" i ansiktet hennes er de små gjennomsiktige nupper bortsett fra en som er rød. De på rumpa var nok bare bleieutslett for de er borte etter en god dose zinksalve:)
ventejenta Skrevet 1. september 2008 #13 Skrevet 1. september 2008 Så godt at hun er i bedre form! Men sikkert lurt å ringe legen, ja. Fortell ham om den svarte avføringen også.
(,")Elsker *Lunajenta* mi(",) Skrevet 1. september 2008 #14 Skrevet 1. september 2008 Ååå, så godt å høre at jenta di er bra igjen!:-) Er virkelig ikke noe gøy når de er syke, å iallefall ikke er slappe i tillegg. Sikkert lurt å ringe legen å spørre ja!=)
Gjest Skrevet 1. september 2008 #15 Skrevet 1. september 2008 Det var veldig godt å høre:) Tenkte mye på dere i går, selvom jeg ikke kjenner dere. Grusomt når de små ikke er i form.
Mam&Ama Skrevet 1. september 2008 Forfatter #16 Skrevet 1. september 2008 Hei igjen:) Først vil jeg si tusen takk for all støtte og råd. Vi har nå vært hos legen og tatt diverse prøver. Hun hadde veldig høyt blodsukker olg lav blod prosent. De tok også en avførings prøve av henne som var svak positiv for blod. Legen trodde det kunne være sukkersyke, men ingen i min eller sambo sin familie har hatt det. Ble i hvert fall sendt hjem igjen med ny time om TO uker. Legen ringte også ullevål barneavdeling og jeg har fått nummeret dit. Blir hun verre igjen, får blod i bleia eller svart avføring skal jeg ringe ullevål med en gang.. Så da er det vel bare å vengte og se.. Føler meg helt hjelpesløs og egentlig kjempe redd. Jeg trodde de skulle ta dette mer seriøst..
(,")Elsker *Lunajenta* mi(",) Skrevet 1. september 2008 #17 Skrevet 1. september 2008 Huff, skjønner du ble litt redd nå. Men regner med legene vet hva de gjør. Ville ha fulgt med jenta ekstra nøye å ringt lege/legevakt med en gang om det skulle bli noe mere. Blir du veldig engstelig å tenker mye på det er det bare å ringe de å fortelle hvordan du har det. Ikke vær redd får å mas på de iallefall. Man maser ikke når det gjelder så små barn. Som en lege sa til meg en gang; det trenger ikke være noe galt heller, jeg skulle ringe hvis jeg var redd/usikker å tenkte at jeg ikke ville sitte med ansvaret over henne. Du kan jo eventuelt ringe barneavdelingen om du er engstelig. Kanskje skjønner de deg bedre der, å kan forklare/berolige deg litt der! Igjen; ikke føl at du maser, får det gjør du ikke!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå