Gå til innhold

Bagvogn til vinteren... forslag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en quinny 3XL freestyle som eg har tenkt på å selge, men lurer på om eg skal beholde den til småen kommer i november og heller kjøpe bag til den.. Har brukt sittedelen til sønnen min på 2,5 år nå men han er så stor når småen kommer at han klarer vel å gå.

Men har hørt veldig mye dritt og negativt om quinny-bagen, at det ikke er plass til vinterpose i... Tror ikke eg får noe stor unge, med tanke på at sønnen min ikke var så stor når han ble fødd, men kjipt visst bagen blir for liten til jenten vår..

Trenger råd og tips, for føler meg helt forsvunnet i dette vogngreiene.. Er så mye frem og tilbake om folk som liker den og hater den, folk synest de vognene er bra, mens andre synest de er de verste de hart prøvd!

Begynner å haste litt,og vil vel egentlig bare sitte meg ned å grine fordi eg ikke har peiling hva eg skal gjøre.. Vet kun at eg MÅ ha en vogn til hun kommer!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om babyen kommer november vil den jo ikke være mer enn 4-5 mnd når våren kommer. Da er det jo ikke krise om du må bytte over til sportsvogn, den kan jo legges helt flat. Med ett lammeskinn i bunn og en ok pose så skal jo det gå greit fra mars/april.

Og om du ikke regner med å få noe stort barn så holder den nok såpass lenge. Vår bag har samme lengden som quinny-bagen, jeg byttet da ungene mine var henholdsvis 4,5 og 5,5 mnd gamle. Dette var om våren da, så jeg slapp pose og tykke dyner i bagen, men jeg har til gjengjeld laaange gutter.

Så om du ellers er fornøyd med vognen din og egentlig ønsker å beholde den, så tror jeg nok at bagen fungerer fint.

Om du helst ønsker å prøve noe nytt så er det viktigste at du kjøper en vogn med forholdsvis lun bag og hjul som fungerer på vinterføre. Om du ikke klarer å bestemme deg for noe nytt anbefaler jeg å kjøpe en billig brukt simo bagvogn. Den har stor, god lun bag, og fungerer godt på vinterføre. Så kan du heller kjøpe deg en ny og lett sportsvogn til sommeren =)

Skrevet

Tusen takk for svar!:-)

Jo er meget fornøyd med vogna nå når eg har brukt den, hvertfall med tanke på vinterbruk pga dekkene!

Brukte en simovogn når sønnen min var fødd, og var fornøyd med den og, utenom at den var så stor og tung syntes eg..

Kan prøve quinnyen, og heller bytte om det ikke går bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...