Anonym bruker Skrevet 31. august 2008 #1 Skrevet 31. august 2008 Jeg har lest litt her inne, og er faktisk overrasket over trådene her. For det er jo ikke annet enn forherligelse ang. overvekt og kritikk mot enhver (det være seg leger, jordmødre, famili e.l) som prøver å fortelle at overvekt faktisk ikke er sunt - hverken for den det gjelder eller mageboeren. Her oppfodres det nesten til å drite i alle som kommer med kommentarer ang. vekten og kooose seg (med mat...) i svangerskapet. Jeg tror kanskje dette forumet egentlig var ment som en plass der man kunne backe hverandre opp mht. til det å gå ned (eller i allefall ikke gå opp i svangerskapet) i vekt, ikke oppfordre hverandre til å spise det man lyster fordi babyen sikkert har det bra likevel.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2008 #2 Skrevet 31. august 2008 nå ja...så er det jo ikke sånn at alle overvektige spiser feil og for mye, en selfølgelig- men det gjør også slanke mennesker. jeg synes ikke det er noe vits i at leger og jordmødre skal være så kjeftete ang overvekt- er ikke så mye å gjøre med det når man først er blitt gravid- man kan ikke gå ned 20-30 kg når man er gravid. men sef, bør oververktige og ALLE andre gravide ha et sunt og variert kosthold, mosjon osv (det gjelder jo helle ikke bare gravide, men alle og enhver) dessuten er vi jævlig herlige...=)
Anonym bruker Skrevet 31. august 2008 #3 Skrevet 31. august 2008 jeg mente "noen selfølgelig" ikke "en"...
Anonym bruker Skrevet 31. august 2008 #4 Skrevet 31. august 2008 Vi blir pumpet full med info om hvor overvektige vi er, fra alle kanter av samfunnet. Dette forumet er et "pusterom", så om du ikke liker at vi klapper hverandre på skuldra og sier: Stå på, selv om du er for tung (i forhold til "normen"), har du mange andre forum å besøke. Her er vi nemlig bare positive. Og jo, vi backer opp hverandre.
M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 31. august 2008 #5 Skrevet 31. august 2008 Jeg vil nå ikke akkurat påstå at vi backer hverandre opp til å leve usundt her inne....... Vi oppmuntrer hverandre, og får trøst og trøster når vi får høre "dritt" fra alle kanter. Vi er overvektige, vi vet det, vi prøver å være sunne og flinke, og klarer det ofte! MEN: Vi står overfor de samme sug og lyster som normalvektige. Det er slitsomt å nekte seg selv hver gang. Og faktisk enda verre er det med motivasjonen når vi hele tiden får høre det fra flere hold. Jeg kan ikke snakke for alle her inne, men jeg gjør virkelig så godt jeg kan med sunnhet og trim, men vekten går oppover uansett.... Og det er da jeg trenger trøst her inne. Trenger overhode ikke noen som sier til meg at jeg ikke har vært flink. Det gjør alt bare mye verre for meg. Ja dette ble et langt og hormonelt svar, men jeg trengte få det ut, for jeg syns IKKE vi støtter hverandre til å ikke leve et sundt liv!!!!!!!!!!!! Mvh
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 1. september 2008 #6 Skrevet 1. september 2008 Det er da flere tråder her inne fra folk som har gått ned og får ros...Og oppskriftene på sjokoladekakene står på skravle og 3.tri, ikke her inne hos oss... De klagepostene som er her er ikke om leger som sier oss ting vi allerede vet,- at det er usundt å være stor,- men heller om en del leger/helsepersonell som er nedlatende,-frekke,- og påståelige ( Mister du i SA er det pga at du er feit- påstander el.l..... Som ikke har hold i forskning og virkeligheten) Det er de menneskene vi beklager oss over, ikke vanlige leger som gir sunne råd. En annen ting er når noen anonyme kommer innom og forteller oss hvor stygt det er å være stor.... Vi har da lov å fortelle hverandre at det er fint å være frodig? Jeg syns store jenter er mye penere enn radmagre, selv om vi er mer usunne evt... Det er en smakssak og ikke en oppfordring til å legge på seg 10 kg fortest mulig. Jeg har ikke sett ett eneste innlegg hvor noen her oppfordrer andre til å spise hauger av snop, til å legge på seg med vilje... Men uten backing og litt positiv feedback går man gjerne opp i vekt istedenfor motsatt... Fordøm røykeren og den vil røyke mer pga stress. (Noen) Store finner gjerne trøst i mat,- og det hjelper ikke å være negativ og frekk med hverandre da....? Vi backer hverandre opp, forteller fra erfaring om hvordan fødsler og rettigheter for store frøkner er,- og generelt snakker sammen. Jeg kan overhode ikke se noe galt med det??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå