Gå til innhold

Forkjøla 7 mnd. Tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa har blitt forkjøla for første gang. Hun har egentlig vært i fin form, men har vært mer kosete når hun begynner og bli trøtt. Fikk en paracet tidligere idag, tenkte og gi en når hun skal sove og.

Nesa renner og hun nyser i ett sett. Er litt varm og, men har ikke tatt tempen.. Tar den før hun skal sove. Så har vi gjort det.

Hun har fått pupp når hun vil, drikker jo ikke av flaske, så får ikke i henne mer veske enn puppene mine har. Ikke villet spise no særlig fast føde heller.

Siden det er første gangen hun er syk, lurte jeg på om det var noen med noen gode råd til oss.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

syns du gjor det riktige... men ville ikke gitt paracet hvis hun ikke har over 38,3 i feber.. (var det jeg fikk beskjed om da jentungen min var syk sist..)

Skrevet

Godt og høre at jeg tenker riktig da. :)

Nå har hun lagt seg, så får vi se hvordan hun sover inatt.

Skrevet

hvis hun er tett i nesen kan det være lurt å gi nesedråper... :-)

men det har du kanskje tenkt på allerede..

Skrevet

Har ikke i hus. Men skal kjøpe imorgen.

Takk for tipset.

Skrevet

Hun ville ikke sovne kl 19, så hun fikk komme ned i stua igjen og kose med mamma og pappa. Kl 21 var det opp i seng igjen etter litt pupp. Nå har hun endelig sovnet for natten, spennende og se når hun våkner for pupp.

Takk Trulte og Emma. Håper hun er bedre imorgen ja.

Skrevet

Saltvannsdråper eller morsmelk i nesen fungerer kjempe fint mot tett og rennende nese. Kan å hjelpe litt med å få hodeenden på sengen litt høyere, legg bøker eller noe under sengen.

Ved feber prøv å avkjøle barnet ved å kle av det. Kos og pupp er god medisin:o)

Skrevet

Har ei jente på 10 mnd, hun var konstant forkjøla fra hun var 14 dager til hun var 7 mnd og det ble varmere i været.

Prøvde morsmelk og saltvann, det kunne hjelpe men ofte var hun så tett, at til og med legen anbefalte den nesesprayen for de under 1 år. 4 ganger daglig, og gjerne 15 min foran amming, bare så hun skulle få maten i seg.. amming og tett nese er jo håpløst!!!

Hev sengebunnen, hos oss ligger de med planker på ca 10 cm under ene kortsida konstant..

Følg med om hun spiser mindre enn vanlig, da kan det jo være hals eller ørebetennelse, det har vært en gjenganger på 2 åringen fra hun var liten, men da får de feber som regel, spesielt angående ørene.

I øyeblikket er de kraftig forkjøla begge to, har rennene neser og nyser.. Var på hyttetur med en venninne som er sykepleier og hun sa at jeg burde gi paracet til natten så hun fikk en god natts søvn, det ble ikke til at jeg gjorde det, hun har ikke feber og det gikk fint.

Har hun feber så følger du med og kjenner på henne hver 3./4.time utover..

Skrevet

Jeg har fått beskjed av min fastlege at jeg bør gi paracet når jeg føler at noe plager babyen fysisk.Så når han klør forferdelig når han får tenner så hnder det at jeg gir en for at det skal lette litt på smertene hans.Også har jeg gitt han 2 paracet når han var forkjøla selv om han ikke hadde feber.Paracet er ikke bare febernedsettende.

Ellers ville jeg lagt en pute under hode til babyen eller forhøye hodeenden på senga hennes.Jeg fant ut at det var lurt å få gutten min til å liksom sitte litt oppreist når jeg amma.Til høyere opp jo bedre.Ellers har jeg kjøpt å brukt mye en sånn pumpe til å få ut snuen med ....haha husker ikke hva det heter men veldig effektiv:=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...