Gå til innhold

Montering av kjøkken - pris?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal trolig bestille kjøkken.

Og vi har ventet i 3 uker på å få vite hva montering vil koste.

Det kommer i ferdigsammensatte moduler og trenger derfor kun monteres inntil hverandre etc.

Kjøkkenfirmaets faste montørfirma skal ha 15 000,- for denne jobben inkl. fjerning av det gamle kjøkkenet. Vi har ingen lyslister, ei heller skap opp til taket el.

Vårt kjøkken er ikke stort, det er ca. 2,40 x 2,40 x1, 80.

Jeg tror vi skal sette opp 14 moduler totalt og vanlig benkeplate.

Rørlegger, eletriker ol kommer i tillegg til prisen. Jeg vet dessverre ikke hva de skal ha, men vi beholder alt eksisterende opplegg her, så jeg håper det ikke blir dyrt.

Jeg synes 15 000,- var dyrt, hvor lang tid kan de bruke?

Vi har bestilt kjøkken derfra i vårt gamle hjem, samme størrelse og type, med et annet montørfirma og en mye laverepris. En mann gjorde da jobben på halvannen arbeidsdag.

Hva har dere andre betalt? Og hva ble gjort?

Vil helst ikke bli lurt. Tenker at når kjøkkenfirmaets faste monteringsfirma kontaktes så kreves det gjerne en høy pris?

I min hjemby vet jeg om håndverksfiirmaer som gir anbud på dobbel pris av i håp om å ikke kapre kunder - fordi de har det travelt.

Jeg skjønner at hvis de også må motere hvert enkelt skap og skuff, så blir det dyrere.

Håper noe vet noe om dette. Kanskje har du en mann som vet?

På forhånd takk!

Skrevet

Det høres vanvittig dyrt ut spør du meg. Går du ut i fra en timepris på 750,- inkl. mva blir det jo 20 arbeidstimer, over en halv uke... Da arbeider de ikke spesielt effektivt hvis det er snakk om modulkjøkken som er ferdig satt sammen og skapene bare skal vatres og skrus til hverandre/veggen.

Går ut i fra at benkeplaten allerede er kuttet og tilpasset til vasken og evt. komfyr/koketopp og at disse bare skal limes/skrus til benkeplaten?

Anbefaler at dere skaffer pris fra flere montørfirmaer. Snekkerfirmaer vil vanligvis kunne utføre slike oppdrag, men når det er snakk om såpass lite arbeid som dette vil jeg spå at de fleste bare oppgir timeprisen sin og et ca. tall på hvor mange timer de vil bruke. Dette er ikke det samme som et tilbud, og er ikke bindende for firmaet på samme måte, men vanligvis går det ikke mange timer over/under det de oppgir.

Skrevet

15.000 synes jeg hørtes drøyt ut. Vi kjøpte HTH kjøkken og bestilte også montør fra dem. Er meget fornøyd med arbeidet. Vi betalte 10.000. Da rev jeg mitt gamle kjøkken selv, det tar deg toppen 2 timer.

Vi har fått montert opp 2 høyskap 2 overskap og 8 underskap. I tilegg ble benkeplate tilpasset , videre ble spotter montert og alle innbygningsprodukter fra Miele ble også innstalert. Kjøkkenvfte, induksjons topp og oppvaskmaskin. Dampovn og stekeovn montert i høyskap. Kjøleskap ble også montert i høyskap.

Selv om skapene var ferdig montert fra HTH når de kom til oss brukte montøren 3 dager på jobben.

Skrevet

Bare nysgjerrig - når du sier at de monterte spotter, mener du at de plasserte selve lysarmaturen i hullene i taket der det elektriske allerede var ført frem, eller gjorde de hele jobben med saging av hull, trekking av ledninger mm?

Ellers vil jeg bare bemerke at har du et gammelt plassbygget kjøkken (altså skap/benker som er bygget som en del av rommet, ikke moduler), tar det deg vesentlig lengre enn to timer å rive det ned... ;)

Skrevet

Med spotter mener jeg de som jeg har under overskap. Disse ble fastmontert og transformator montert på toppen av skap hvor stikkontakt befinner seg.

• 3 uker senere...
Skrevet

Vi rev kjøkkenet selv, la nye vegger og gulv og monterte skapstammene. Betalte 10 000 kr. for monteringen men hadde både taklister og lyslister. Har ca. 16 kvm kjøkken.

Så kom elektriker og rørlegger utenom.

Dette var Ikea kjøkken og montører.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...