klumpen og gullet Skrevet 31. august 2008 #1 Skrevet 31. august 2008 Snuppa har ikke syns middagsglass har vært noe særlig, det kan jeg godt forstå, noen av dem smaker jo puke... Derfor lagde jeg selv idag, og det ble en kjempesuksess. Lett var det, og jeg tok i grunnen bare det jeg hadde tilgjengelig: Fiskemiddag: 4-5 poteter 2 gulrøtter 3 ss frosne erter ca 100 gr frossen torsk 1/2 hvitløksfedd 1 ss frossen (eller frisk) dill god olivenolje Jeg kokte potet, gulrot og hvitløk i ca 10 min, tilsatte resten av ingrediensene og kokte i ca 10 min til, til alt var mørt, og fisken var gjennomkokt. Moste med potet"masher", og tilsatte litt vann til en fin konsistens. Hadde tilslutt i en liten "klunk" olje. Ca 5 middager. Kylling og pastamiddag: 2 gulrøtter 1 hvitløksfedd ca 2,5 dl fullkornspasta (jeg brukte pastarør) 4 skiver kyllingpålegg 2 ss maiskorn 1 ss tomatpure god olivenolje Kokte gulrot og hvitløk i ca 10 min, tilsatte pasta, og mais, og kokte i ca 10 min til. Helt på slutten hadde jeg i oppskåret kyllingpålegg. Helte av mesteparten av vannet, hadde alt i en blender, og tilsatte tomatpureen, og en liten klunk olje tilslutt.
Sunniva78 har to små Skrevet 31. august 2008 #2 Skrevet 31. august 2008 Disse skal jeg prøve:-) Har du vent henne på f.eks gulrot og potet først, eller går du rett på en blandings..?
klumpen og gullet Skrevet 31. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 31. august 2008 Jeg har prøvd litt "rene" pureer til å begynne med. Man "skal" jo liksom det... Men hun syns ikke det var så innmari godt. ( jeg gidder jo ikke å bare spise gulrot sjæl, så jeg skjønner jo på en måte det...) Prøvde allikevel litt, bare for å sjekke at hun ikke reagerte på no'. Har også fulgt litt med på hva slags grønnsaker som har vært i de glassene hun har smakt på, og da regner jeg også de som safe. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå