Tingeling med 2 troll Skrevet 31. august 2008 #1 Skrevet 31. august 2008 Noen som veit når jeg skal begynne å gi tran til lillegutt.? Han er 5 1/2 uke. Hvor mye tran skal jeg gi?? Fint om du har noen tips hvordan jeg kan gi tran til han.
Gjest Skrevet 31. august 2008 #2 Skrevet 31. august 2008 Man skal begynne å gi tran når babyen er 4 uker. 2,5 ml er vel det de sier man skal gi. Vi har brukt sånn måleskje og helt inni munnen, noen bruker sånn sprøyte. Anbefales å ikke ha noe klær på når tran intas, setter fæle flekker og en lukt som ikke engang går bort i vask.
kisselin Skrevet 31. august 2008 #3 Skrevet 31. august 2008 Vi har gitt fra 4 uker og alltid gitt med T skje. Varmer den litt i varmt vann før vi heller på tranen så den ikke skal være så kald og uvant. Gir på kveldsstell når hun ligger naken, men hun svelger alt så kunne gitt med klær på og. Vi har hele tiden passet på å smilt masse når vi gir å si NAMNAM så nå tar hun det med et smil. Barna lærer av oss..
Leontine Skrevet 31. august 2008 #4 Skrevet 31. august 2008 Gi tran med sitronsmak. Den smaker bedre og lukter ikke så ille
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå