Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere om dagene?

Mange dupper har dere?

Når står dere opp om morgenen?

Og hva spiser barna?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

7 måneder

Vi går tur, er på barseltreff, treffer venninder til lunsj eller kaffe, er på handleturer, besøker oldemor, er på babykino, scrapper, leker og synger! =)

To dupper

Står opp ca 09

Hun spiser morsmelk gjennom hele dagen, brød og frukt til frokost, middag i firetiden, og grøt til kvelds

Skrevet

Gutten min er 6 mnd. Vi drar på besøk så fort vi får sjangs. Hjemme holder jeg på å gå på veggene for tiden. Har mannen på sjøen da, så det blir litt mye meg og småen. Jeg sitter litt for mye ved PCen;) mens småen pludrer i grinda. Ellers prøver vi å gå tur hver dag. Det blir mye husarbeid på meg, selv om det sikkert ikke er nødvendig... Så leker vi en del da selvfølgelig. Dagene går da på et vis:) Småen har to dupper som regel. Vi står gjerne opp i 0730-0800 tiden. Han får mm og grøt to ganger om dagen.

Skrevet

SÅNN CIRCA :-):

Våkner rundt 6 - 6.30, står opp, ammer

6.30 - 8.30: er inne, leker litt, tuppa ligger på matte og leker endel

8.30: lur på ca 40 min

9.15-12: spiser grøt, går tur/ kjører en plass (kjøpesenter e.l.)/ kafe ++

12-1: 40 min lur

1-3: ammer en gang eller to, er hjemme eller ut en tur igjen

4-5: 1,5t lur

5: ammer

6:grøt

7: i seng, ammer igjen rett før

Jenta mi behøver nok mer mat enn grøten, men tviholder på det for å holde ammingen igang siden vi skal på reise snart og amming er fryktelig mye enklere enn mat-styr ... ;-)

Skrevet

Forresten: 6 mnd gammel. og håper mange svarer her - dette synes jeg også er interessant!

Skrevet

Min er drøyt syv mnd gammel. Vanlige dager uten noen spesielle påfunn ser ca sånn ut:

Vi står opp kl. seks vanligvis. Har som oftest én nattamming, men er jeg heldig spiser han første gang kl. seks. Da kun pupp. Skifter bleie. Kler litt på han utenpå pysj og lar han leke i grinden mens jeg (eller mannen) dupper litt til på sofaen.

Så spiser jeg frokost, mens han leker på gulvet. Etterpå steller (evt bader) jeg han. Litt før ni får han grøt og pupp, så legger jeg han i vognen for dupp nr. én. Den kan vare alt fra en halv til to timer, men vanligvis ca halvannen time.

Mens han sover dusjer jeg, tømmer oppvaskmaskin, rydder, setter på klesvask.. så langt jeg kommer..

Ca i tolvtiden får han fruktmos og pupp. Etterhvert tar vi en tur ut, og neste dupp er i ett/to-tiden, der han sover omtrent like lenge som dupp én.

Så får han pupp ca kl tre.

Resten av dagen går i leking og husarbeid, i blant får jeg han til å ta seg en ettermiddagslur.

Litt før seks begynner vi kveldsstell, kl. seks får han grøt. Puppes på sengen ca halv syv. Vi synger god natt sang og koser litt, i seng noe før syv.

God natt!

oi, dette ble veldig detaljert gitt.. sorry : /

Skrevet

Gutten min 7 mnd om en uke. Den siste uken har vi plutselig kommet inn i en rutine :) Nå står vi opp i 7-halv 8 tiden, også har han 3 dupper iløpet av dagen før det blir kveld i 8- halv 9 tiden igjen. Jeg ammer når han vil ha, også får han grøt til formiddagsmat, fruktmos til lunsj og middag til kvelds. (potetmos og grønnsaker) Fra imorgen av skal vi begynne med grøt til frokost, så middag også grøt til kvelds for han virker ikke fornøyd med de 2 måltidene han får nå. Da ska det også kjøpes grøt med litt smak i, istedet for risgrøten.

Vi leker mye på matta, ligger på magen og beveger seg i sirkel der, også synger jeg masse til han. Så triller vi en tur for dag og/eller drar på kjøpesenter å titter. Da har jeg han med i bæreselen. De siste 3 månedene har vi reist veldig mye til familiene våre som bor noen timer unna. Har vært litt på babysvømming og iløpet av høsten skal vi begynne i åpen barnehage så vi begge kanskje blir kjent med noen ;)

Skrevet

jenta mi er 8mnd

våkner i 5-7tiden. Pupp (hvis hun våkner 5 så sovner hun en times tid etter puppen..som regel:)

mini leker på gulvet mens jeg rydder og lager frokost på kjøkkenet.

8-9tiden grøt

kl.10 pupp og sover ca 45min

kl.11.30 fruktmos+pupp

kl.12-15/16 utetid. hun sover ca 45min i vogna i 15-16tiden

kl.16 middag (foreløpig bare en liten porsjon)

kl.17 pupp

kl.18 grøt og nattstell

kl.19 sove

holder på med nattavvenning så ingen pupp om natta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...