Gå til innhold

Amming som prevansjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et spørsmål - kun av ren nysjerrighet. Personlig hadde jeg aldri stolt på amming som prevansjon.

Jeg fullammer ikke siden gutten min får 2 flasker med mme i døgnet i tillegg til amming. Men jeg ammer også i forkant av disse flaskene. OM jeg hadde vurdert amming som prevensjon, kunne jeg ikke gjort det pga disse to flaskene? Jeg ammer også 2-3 ganger om natta. Poenget mitt er at jeg tømmer brystene hyggig og til hvert måltid i løped av døgnet, men fyller da altså på med mme to ganger i døgnet.

Og igjen, jeg er kun nysjerrig på hvordan dette funker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bruker amming som prevensjon. Men så er vi heller ikke fremmed for tanken på to tette. Derfor er det ikke så farlig hvis det ikke fungerer.

Nå er jeg ikke bombesikker på dette men. Så vidt jeg har skjønt, så lenge du ammer på natten, fungerer det som preventativt på en måte.

Så vidt jeg har skjønt da...

Skrevet

Det heter seg det at når du fullammer og i tillegg ammer om natten, så skal dette fungere som prevansjon.

Jeg stoler ikke på den metoden, kjenner nok av par som har gått på en smell her...Fikk minipille på 6 ukerskontroll, legen også sa at man ikke burde stole på amming som prevansjon.

(så der er vi enige, legen, du og jeg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...