Gå til innhold

KLÆR TIL VINTERBABY?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du trenger de vanlige babyklærne; body,strømpebukser osv. I tillegg er det fint å skaffe ullundertøy, gode luer og votter. Et strikkesett holder som regel i varm pose i vogna, men det er også greit å ha en romslig dress hvis man skal ta babyen med ut, eller i bilen.Mange av dressene har innbygde votter og sokker.

Det er bedre å ha skinn i vogna og god varm pose enn å ha masse tykke klær på babyen. Når det er kjempekaldt, går man gjerne ikke ut å triller.

Støtter meg bare til det som ble skrevet over her :)

Inne har i hvertfall vi det varmt inne. Forskjellen blir vel at man kjøper langarma bodyer i stede for korte.

Ull har kjempe gode egenskaper hvis du skal være mye ute, men ingen nødvendighet.

Jeg passer på å ha par tynne ull-luer. Kan kjøpe disse litt "kulere/penere" og tykkere luene til å ha utenpå. Har også en tykk ull-lue for vi kommer til å være en del ute.

To tykke vinterdresser i 50 og 56. Deilig å ha på ut i bilen. Når bilen begynner å bli varm kan man åpne glidelåsen.

Tykke gode sokker og votter, til ha utenpå dressen hvis dressen ikke har innebygde, eller når babyen ligger nede i vogna uten dress, men i dunposen.

Fikk foresten den samme hetta følelsen for en mnd siden og etter kraftig research har jeg kommet frem til dette.

PS: et godt råd fra jordmor er at de ofte sier i fra hvis det er for kaldt, men ikke hvis det er for varm. Kjenn etter i nakken :)

Hei!

Venter nr tre i mndskiftet des/jan. Vet av erfaring at klær i str 50 er nesten unødvendig...

mine to var 50 cm når de ble født... og kunne kanskje bruke klærne i str 50 i en uke. kjøp vinterdress i str 62 kanskje? Så holder den litt lenger og om den er litt stor i en uke eller to gjør jo ikke så mye?

Ellers litt ullundertøy (ullbody og ullsparkebukse), ullpysj og gjerne ett sett strikket ulltøy eller ullfleece. Ikke glem bleier! Det gjorde jeg med nr to, kom hjem fra sykehuset søndagsmorgen og hadde kun bleier fra storebror på 1,5 år til den nyfødte vesla. (ingen bensinstasjon har bleier til nyfødte!)

Lykke til!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...