Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 31. august 2008 #1 Skrevet 31. august 2008 Kremt, jeg sniker meg innom her og skriver ned det jeg skrev i Skravle... Noen som skal slutte må kutte tvert, andre må trappe ned...Jeg vil bare si hvordan jeg gjorde det, og kanskje det passer for noen? Jeg kan legge til at på denne måten fikk jeg aldri panikk og sloss heller lite Var gravid med datteren min, hadde røykt nonstop i 20 år, var oppe i ca 40 Marlboro om dagen.... Jeg dømte ikke meg selv nord og ned, kjeftet ikke på meg selv,- men sluttet med positive fortegn. Når en er snopesyk og kjøper en sjokolade,- så er de første tyggene vidunderlige, men du spiser hele for den er jo betalt for, og den blir for klissete å legge tilbake i lommen.... Overfør det der til røyken. Røykesug = første trekkene er orgasmiske...Men siste halvdelen røyker man av vane og den er jo tent.... Jeg tente meg en røyk hver gang jeg fikk lyst på, nektet meg ikke ene eneste røyk. Men,- røykte kun 3-4 trekk og kubbet den. Tente samme røyken neste gang jeg ville ha. Slik gikk jeg fra 40 til 5 røyk på en dag...Og klappet meg selv på ryggen og syns jeg var flink. Gjorde det samme i 4-5 dager. Noen ganger bare tente den uten å ta trekk,- for så å kubbe den igjen. Etter 5 dager var det ikke vits i å røyke mer. Men jeg hadde alltid med meg pakken,slik at om jeg skulle få lyst på,- så kunne jeg jo bare tenne en og ta noen trekk. Tror det er superviktig å ikke nekte seg og dermed få panikk. Ei heller å kjefte på seg selv for at man ikke klarer å slutte på rappen. Å være stolt av de røykene du kutter ut er mye bedre! Lykke til,folkens
Anonym bruker Skrevet 10. september 2008 #2 Skrevet 10. september 2008 Heisann. Må bare få si at det hørtes ut som en kjempe fin måte å slutte på, nå er det jo sånn at ikke alle måter å slutte å røyke på er den beste for hver og en, men jeg må si at all den klagingen som er her inne på Denne debatten ang røykeslutt er helt idiotisk. tror folk virkelig at det hjelper å "kjefte" og gnåle om hvor egoistisk og urettferdig det er? jeg er gravid. Fortsatt veldig tidlig i svangerskapet. Og jeg røyker, Hver eneste dag prøver jeg å slutte, tydeligvis ikke nok vil enkelte mene. Men jeg våkner hver dag som en ikke røyker men som sprekker hver dag,- og dere som sitter inne på denne debatten å "formaner andre". Skjerp dere. Vi som røyker vet at det ikke er bra. vi vet at vi må tenke på barnet. og vi har konstant dårlig samvittighet pga røyken-og dere. Dersom dere aldri har røykt før, kan dere med en gang slutte å blande dere inn i en sånn debatt. Det er helt individuelt hvor vanskelig det er å slutte. Noen synes det er lett, andre synes hver dag er et rent he... Det gleder å finne den måten som passer best for deg- Nå har jeg funnet min!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå