Cici03 Skrevet 31. august 2008 #1 Skrevet 31. august 2008 Hvordan går det med dere jenter? Hatt en bra helg?
♥Irbeni♥ Skrevet 31. august 2008 #2 Skrevet 31. august 2008 Hei der! Huff ja... hvordan går det.. Skal vi se... Etter å ha startet på sin 4 uke med nesespray kjenner jeg at jeg er ganske frynsette.. Jeg er hormonell(Sur, sint, deppa,bli, trøtt, sliten, osv) så det holder og veldig lei nå.. Skal heldigvis begynne å stikke på tirsdag. Så begynner å se en ende nå. Fredagen var veldig tung, da det var dagen jeg egentlig skulle ha vært i Tromsø for UL og mulig uttak denne uke... Men pga forsinket mens sitter jeg her og skal spraye/Stikke i 2 uker til... HUFF!!!! Her var det mye syt gitt...(Beklager!!!) Ellers så har vi vært på hytta i helga, godt å kom seg bort.. Kan jo skryte litt til dere og fortelle at jeg fikk en laks på 3,5 kg! Det var ny pers. for meg! Da var jeg gla kan dere tro Hehe! Så helga har egentlig vært helt super for meg.. Enn du Cici03 og dere andre? Hvordan går det med dere???
Cici03 Skrevet 31. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 31. august 2008 Såpass! Kanskje ikke rart du er hormonell når du har begynt på 4. uke med spray!! Er ferdig med 2 uker på onsdag, har ikke merket så mye annet enn at jeg er mer trøtt en til vanlig (er skikkelig B-menneske) og har kortere lunte. Men samtidig hyper, BARE MÅ gjære noe, vasker huset i alle kriker og kroker, og går en del. Men er deilig det også for tiden går så mye fortere. Begynner på sprøyter til torsdag og må si jeg gruer jeg litt. Hater nåler :-( Men går nok bra. Håper bare ikke jeg blir veldig sur, sint og lei av dem. Satse på det beste for må jo på jobb. Wow laks på 3,5 kg, ikke galt :-) God middag på dere da tipper jeg! Selv elsker jeg laks :-) Men skal ikke skryte på meg at det lever en fisker i meg.. Godt å høre du har hatt en bra helg, tross hormonene! Jeg har også hatt en ganske super helg selvom jeg har fått luftveisinnfeksjon. Fått gjort mye og kost meg masse med familien :-) Vi får håpe tiden framover går fort og "smertefritt". Forhåpentligvis ender det i noe godt, og da har alt dette strevet vært verdt det :-) Når var det du skulle på UL igjen?
♥Irbeni♥ Skrevet 31. august 2008 #4 Skrevet 31. august 2008 Jeg syns stikkingen gikk veldig bra sist.. Så det skal gå greit. Jeg er litt spent på bivirkninger og sinsstemning. Jeg skal gå opp fra 125 IE til 150 IE denne gangen.. håper jeg ikkje blir overstimmulert! Jeg skal på UL den 12. Sept. Da reiser jeg opp til Tromsø og blir der til alt er overstått... Både uttak og innsett! Hvor var det du holdt til???
Cici03 Skrevet 31. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 31. august 2008 Jeg tilhører Riksen i Oslo. Jeg skal bruke 150IE Puregon. Håpe jeg ikke må stikke i mange dager. Vet du hvor mange dager som er vanlig? Jeg skal på UL 9.september. Håper jeg kan komme inn til uttak noen dager etter bare :-) Men hvem vet?! Ser det er ditt andre forsøk, hva skjedde med det første? Vet du forresten hvordan det er med alkohol når man sprayer? Skal i en bursdag til helga og greit å vite om jeg kan drikke noe eller ei...
elvira 76 Skrevet 31. august 2008 #6 Skrevet 31. august 2008 Hei dere! Huff nå begynner jeg å kjenne at denne sprayen sliter litt på, hodepine , trøtt og en veldig kort lunte. Vår lille 4 mnd gamle valp er en STOR prøvelse for tiden med biting, hopping og ugagn i tide og utide. Føler ikke at jeg er så veldig pedagogisk bestandig når jeg holder på å eksplodere innvendig av irritasjon... Stakkars liten Men skal begynne på sprøyter på onsdag så da er det et steg videre hvertfall. Jeg skal bruke 200 IE Puregon i ni dager, UL 12 september. Jeg tenker litt på farene for å bli overstimulert, synes det er litt rart at man ikke får mer oppfølging i løpet av perioden man tar medisiner, særlig når det er første forsøk... Men de vet forhåpentligvis hva de gjør... Er det noen av dere som er inne til kontroller i løpet av perioden?
♥Irbeni♥ Skrevet 31. august 2008 #7 Skrevet 31. august 2008 Hei dere to! Kort lunte ja.. Her er det ingen lunte Stakkars mann og unge. Cici: forige forsøk gikk dårlig for oss. Fikk ut 10 egg og alle ble befruktet men på innsettingsdagen var det bare to igjen som overlevde. Jeg fikk satt inn de to, men begynte å blø etter 4/5 dager Så det ble desværre ingen på frys. Så nå er jeg igang med hele prosessen på nytt. Nå går jeg på synarela nesespray og skal begynne med Gonal f sprøyter 150 IE. Sist hadde jeg Puregon 125IE. Elvira: Jeg holder til i Tromsø og har ingen kontroller!!!! Jeg skal gå 10 dager på 150 IE denne gangen og har ikke ultralyd før den 12. sept. Jeg syns det er litt vanskelig, føler meg litt alene med ansvaret... Hvor holder du til??? Er dere forstegangsprøvende???
♥Irbeni♥ Skrevet 31. august 2008 #8 Skrevet 31. august 2008 Cici03! Spørsmålet ang alkohol har jeg ingen fasitsvar på, men jeg satte livet mitt på vent hele forige gang. Jeg ble passiv og tilbakeholden med alt. Det har jeg bestemt meg for å IKKE gjøre nå. Jeg skal leve så normalt som mulig og har funnet ut at er det meningen vi skal ha barn så får vi det til uten å sette alt i hverdagen på vent mens vi holder på... Skal jeg gi deg min meining om temaet må det være at hvis du skal holde deg borte fra alkohol må det da være når du er begynt med sprøyter?? Det er jo da eggene "utvikles" Med nesesprayen har du jo bare stoppet syklusen din... Eller????
Cici03 Skrevet 31. august 2008 Forfatter #9 Skrevet 31. august 2008 Hmm, er veldig enig med deg, dumt å sette livene på vent. Kan ikke skjønne det kan være skadelig med et glass eller to.. Men spørs vel om jeg ikke holder meg helt unna. Skulle det gå galt er jeg redd jeg kommer til å tenke at det kanskje hadde gått bra om jeg hadde holdt meg unna.
elvira 76 Skrevet 1. september 2008 #10 Skrevet 1. september 2008 Hei Irbeka! jeg holder til på St.Olavs Hospital i Trondheim. Vi får bare være flinke til å ringe inn hvis vi er usikre på formen. Bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite.. Jeg har ingen barn fra før og dette er første forsøk for vår del. Her er det jeg som er "problemet", med tette eggledere samt en stor skillevegg i livmoren slik at abortfaren er større hos meg. Så hvis jeg tester positivt kan jeg ikke juble ennå, må vente å se om egget har festet seg i livmorveggen eller i skilleveggen... Litt for mye spenning på en gang spør du meg... Angående alkohol - jeg har tatt meg et par glass rødvin under sprayingen, tror ikke det er skadelig. Da ville det ha stått en advarsel på pakningsvedlegget. Men jeg vil holde meg unna når jeg begynner på sprøytene siden det er da eggene skal utvikles. Men hvis man får dårlig samvittighet av å ta seg litt vin er det jo ikke verd det da... Må vel være opp til hver enkelt det.
Cici03 Skrevet 3. september 2008 Forfatter #11 Skrevet 3. september 2008 Hei Elvira! Hvordan går det med deg?? Ser du har fått deg valp :-) Skjønner godt at det kan være en skikkelig prøvelse nå :-) Min har nå blitt 9 mnd, men overhode ikke noe rolig i det hele tatt!! Han har fått kallenavnet ADHD! Men trøst deg med at hunder glemmer fort om de skulle fått skikkelig kjeft en gang eller ti så fort den positive oppmersomheten kommer :-) Så du begynner på sprøyter i dag :-) Spent på å høre hvordan det går! Venter på en liten oppdatering. Wow skal du gå på 200IE Puregon i 9 dager før du skal på UL???? Er ikke det litt vel lenge?? Jeg begynner i morgen på 150IE Puregon og har UL 9.9. altså før jeg setter den sjette sprøyta. Dette er mitt første forsøk også. Jeg tilhører Riksen i Oslo. Krysser fingrene for at alt går bra med deg. Hadde jeg vært deg ville jeg kanskje ringt inn og spurt om det var muligheter for å komme til kontroll før. Så slipper du beskymre deg for å bli overstimulert i tillegg.
Cici03 Skrevet 3. september 2008 Forfatter #12 Skrevet 3. september 2008 Hei Elvira! Hvordan går det med deg?? Ser du har fått deg valp :-) Skjønner godt at det kan være en skikkelig prøvelse nå :-) Min har nå blitt 9 mnd, men overhode ikke noe rolig i det hele tatt!! Han har fått kallenavnet ADHD! Men trøst deg med at hunder glemmer fort om de skulle fått skikkelig kjeft en gang eller ti så fort den positive oppmersomheten kommer :-) Så du begynner på sprøyter i dag :-) Spent på å høre hvordan det går! Venter på en liten oppdatering. Wow skal du gå på 200IE Puregon i 9 dager før du skal på UL???? Er ikke det litt vel lenge?? Jeg begynner i morgen på 150IE Puregon og har UL 9.9. altså før jeg setter den sjette sprøyta. Dette er mitt første forsøk også. Jeg tilhører Riksen i Oslo. Krysser fingrene for at alt går bra med deg. Hadde jeg vært deg ville jeg kanskje ringt inn og spurt om det var muligheter for å komme til kontroll før. Så slipper du beskymre deg for å bli overstimulert i tillegg. Cici03
elvira 76 Skrevet 3. september 2008 #13 Skrevet 3. september 2008 Hei Cici 03 Ja i dag begynner jeg på sprøyter, det blir spennende. Tenkte jeg skulle ta de kl 22.00 hver kveld, passer best med turnusjobbinga. Det er vel det samme hvilke tidspunkt det er bare det er samme tid hver dag hvis jeg har forstått det rett? På toppen av det hele har jeg fått urinveisinfeksjon, så i dag har jeg vært til legen og fått antibiotika. Blir proppet full av medisiner nå... Stakkars kroppen! Jeg vurderer sterkt å ringe inn for å få en ekstra UL ja, synes det er rart at det blir praktisert så forskjellig. Jeg vil tro at det er hensiktsmessig å sjekke i løpet av perioden, er jo mye som skjer i kroppen. Du får ha lykke til du også med sprøytene dine, blir spennende dette Nå skal jeg ut i regnværet med lille sjarmtrollet vårt, er vel ingen bønn når man har fått seg hund Men etterpå venter sofa med ullpledd og te...
Cici03 Skrevet 3. september 2008 Forfatter #14 Skrevet 3. september 2008 Hei igjen Elvira. Jeg har fått beskjed om å sette sprøyta mellom kl 15 og 21. Ogi skal endre til samme klokkeslett hver dag. Jeg skal først på en UL 9.9 og da får jeg vite hvor mye lenger jeg skal bruke sprøytene og om vi skal endre dose eller fortsette med det samme :-) På den dagen får jeg også vite når jeg skal sette el. sprøyta og time til uttak.. Tusen takk for lykke ønskningene. Skal legge meg nedpå litt nå, har så vondt i eggstokkene så jeg holder på å bli små rar.. Er nok bare bivirkninger av suprecuren. Er skikkelig øm og stinn!
elvira 76 Skrevet 3. september 2008 #15 Skrevet 3. september 2008 ok... tror jeg må ta en telefon til klinikken jeg...
Cici03 Skrevet 3. september 2008 Forfatter #16 Skrevet 3. september 2008 Fikk du ringt klinikken Elvira? Hva sa de?
elvira 76 Skrevet 3. september 2008 #17 Skrevet 3. september 2008 Jeg fikk bare opptatt hos de i dag, ikke lett å komme gjennom.. Så jeg tenker jeg tar sprøyten kl 20.00, samtidig med sprayen bare for å være på den sikre siden. Får alltids til å snike meg bort for å sette sprøyte når jeg er på jobb, dreier seg kun om to dager.
Cici03 Skrevet 3. september 2008 Forfatter #18 Skrevet 3. september 2008 hvilken spray bruker du? Jeg har fått suprecur, sprayer 7, 12, 17 og 22. Tror nok jeg setter sprøyta kl 17, så har jeg det likt med den ene spraytiden Lykke til i kveld
elvira 76 Skrevet 3. september 2008 #19 Skrevet 3. september 2008 Da har jeg satt første sprøyta, gikk veldig bra. Er vernepleier så er jo vant med sprøyter men det er jo litt annerledes på seg selv Mannen min klarer ikke å se på at jeg setter den engang ha ha... Er vel en mening med at det er kvinner som føder barn... Jeg går på Synarela spray, to ganger om dagen. Tar sprøyta samtidig med sprayen kl 20.00, så slipper jeg flere klokkeslett å forholde meg til
♥Irbeni♥ Skrevet 3. september 2008 #20 Skrevet 3. september 2008 Hei igjen damer! Vel blåst med sprøytestart i dag! Jeg kommer etter i morgen Jeg går på synarela x 3 og skal bruke Gonal F 150IE I 8 dager.. Nå skal det bli godt å se en ende i alle di her hormonan, og få hode på rett plass igjen! Elvira: Jeg er også vernepleier Ha en super kveld!
Cici03 Skrevet 4. september 2008 Forfatter #21 Skrevet 4. september 2008 Godt å høre det gikk bra med sprøyta Elvira, men kanskje ikke så rart når du er vernepleier nei Min og Irbeka sin tur i dag da Blir spennende, setter den kl 17 jeg. Så heldige dere er som ikke må spraye fire ganger om dagen. Rart alt er så forskjell fra person til person og sted til sted. Helt enig i Irbeka, gleder meg til å bli ferdig med disse hormonene, er veldig sliten nå både fyisk og psykisk. Ha en fortsatt super dag begge to
Cici03 Skrevet 4. september 2008 Forfatter #22 Skrevet 4. september 2008 Johoo, da var første sprøyte satt!! Og jeg merket knapt stikket!! Dette var jo ingenting å grue seg for!!
elvira 76 Skrevet 4. september 2008 #23 Skrevet 4. september 2008 Gratulerer med første stikk Er ikke så ille som man tror nei!
Cici03 Skrevet 8. september 2008 Forfatter #24 Skrevet 8. september 2008 Hei jenter, hvordan går det med dere?? Jeg har fått skikkelig masse luft i magen (føles det som) :-( Men eller går det veldig bra :-) Skal på første UL i morgen så er veldig spent på hvordan det går med eggene og når jeg kan ta de ut :-) Håper jeg får svar på det i morgen :-)
Gjest Skrevet 8. september 2008 #25 Skrevet 8. september 2008 Hei på dere jenter! Får jeg lov å joine dere? Hadde egentlig planlagt uttak i uke 37, men pga at jeg får cyster av Suprecur så har det blitt en uke ekstra med spray og i tillegg måtte jeg stikke hull på dem. Men har satt sprøyter siden 4/9 og skal til UL-kontroll torsdag 11/9. Så håper alt går bra og at det blir uttak i begynnelsen av uke 38
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå