Anonym bruker Skrevet 31. august 2008 #1 Skrevet 31. august 2008 kjøpte dette bilsete for 6-7 mnd siden og har vert veldig fornøyde men nå kan vi nesten ikke bruke den lengre den jekken som man strammer med fungerer veeldig dårlig og sete sitter veldig løst.. problemet er at vi ikke har tatt vare på kvittering og butikken vil ikke hjelpe oss...det skal vel ikke bare gå6 mnd så er sete ødelagt kan jeg klage en plass eller blir jeg nødt og kjøpe nytt
DoubleTrouble Skrevet 31. august 2008 #2 Skrevet 31. august 2008 Hei! Vi har også dette sete til våre tvillinger og er veldig fornøyde med de. Ifølge kjøpsloven har du klagefrist og angrefrist, men jeg husker ikke hvor lenge etter kjøp dette gjelder, men ihvertfall lengre enn 6mnd. Kanskje du kan skjekke med forbrukerrådet, så kan de hjelpe deg videre.
Tooneyhooney Skrevet 1. september 2008 #3 Skrevet 1. september 2008 Eller prøv å kontakte HTS direkte, det er de som lager det setet. Fortell hva som har skjedd og at butikken ikke vil hjelpe dere. Se om de kan hjelpe dere isteden.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2008 #4 Skrevet 2. september 2008 Betalte du med kort? Hvis du kan grave frem gamle bankutskrifter og finne ut nøyaktig hvilken dato du kjøpte setet, kan det hende at butikken kan finne frem kvitteringen på kassen sin. De nye kasseapparatene lagrer kvitteringer langt tilbake i tid, sånn at butikkene kan finne frem transaksjonene når man skal bytte og klage osv. Min lokale Babyshop gjør ihvertfall dette. Uansett kan du ta med deg kontoutskriften til butikken og vise dem at du brukte riktig beløp for å kjøpe et sete i deres butikk den gitte dagen. Det er ikke sikkert at det virker, men det kan være verdt å prøve! Du har 2 års reklamasjonsrett på fabrikasjonsfeil, 5 år hvis produktet er ment å vare i lenge. (Tv-er, vaskemaskiner og sånt. Jeg vet ikke helt hvilken kategori barneseter havner i, men det spiller ingen rolle siden det bare er 6 mnd siden du kjøpte det.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå