UpsyDaisy Skrevet 31. august 2008 #1 Skrevet 31. august 2008 Har jo gitt vann i sommer når det har vært så fryktelig varmt, men trenger de vann nå? Jeg ammer etter grøt og de andre måltidene. Skulle jeg gitt vann til grøten kanskje? Hva gjør dere??
Håpefull mamma Skrevet 31. august 2008 #3 Skrevet 31. august 2008 nå er jenta mi 8mnd. men hun har fått vann til grøten siden hun var 6mnd. får også vann innimellom måltidene når hun er tørst, og ved hikke.
♥0sis0 og gullet♥ Skrevet 31. august 2008 #4 Skrevet 31. august 2008 Gutten min er straks seks måneder, og han får vann til grøten. Mest for å venne han til det fremfor at han trenger det. Ammer.
kitty08 Skrevet 31. august 2008 #5 Skrevet 31. august 2008 Lurer jeg også på - hvor mye de trenger. Gir litt vann, men det er små mengder som kommer inn ... Ammer ellers.
C&L snart m BaBy igjen Skrevet 31. august 2008 #6 Skrevet 31. august 2008 Lurer også på dette. Hun er 6 måneder og jeg ammer ved måltidene. Prøver å gi henne vann, men hun får ikke svelget så mye av det.. Noen tips?
Gjest Skrevet 31. august 2008 #7 Skrevet 31. august 2008 Jeg gir vann til grøten, lillegutt får bare mme. Han ville ikke drikke vann av tåteflaske, har også prøvd forskjellige tutekopper, men han skjønner ikke at han må suge. Drev å ga med skje, da drakk han masse, men er jo litt styrete. Til slutt fant jeg en sykkelflaske som jeg bruker fast, den kommer de jo ut av når jeg heller inni munnen slik at han ikke trenger å suge, så da har det blitt lettere å få i han vann.. Begynte å gi så smått når han var ca 3 mnd for å venne han til smaken, tok ganske lang tid før han likte det. ( han er 6 mnd om 2 dager)
Ninemi Skrevet 31. august 2008 #8 Skrevet 31. august 2008 Jeg gir vann til grøt av tåteflaske og det er hun veldig glad i. Drikker masse!! Tilbyr også vann utenom måltid hvis det er veldig varmt o.l., men sjelden hun drikker så mye hvis hun ikke får grøt... Snart 6 mnd.
kitty08 Skrevet 31. august 2008 #9 Skrevet 31. august 2008 jenta mi drikker også fint fra skje ;-). Men fra flaske bare leker hun med tuppen og ser dumt på meg. Jeg gir av og til fra vanlig kopp (plast), og heller i, da kommer det endel inn, men blir jo litt søl. Skal trene litt mer på suttekopp etterhvert, men leste en plass at det var smart å lære dem å drikke fra vanlig kopp mens de fortsatt var små og formbare, at det blir verre når de blir 1 og bestemte småtasser ...
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 31. august 2008 #10 Skrevet 31. august 2008 Gir vann til grøten, og innimellom hvis jeg synes han virker varm. Men ammet bare om morningen da, flaske ellers.
Smil74 Skrevet 31. august 2008 #11 Skrevet 31. august 2008 Vi har gitt vann til gutten vår fra ca 4,5 mnd etter grøt (er nå snart 7 mnd). Han brukte ca en mnd før han skjønte hvordan vannet kom ut av koppen og han fikk noe særlig i seg. Han tar ikke flaske derfor kopp. Han synes nå det er gøy og drikke vann... Det var med varmen i sommer han virkelig fikk smaken på vann, og vi har dermed gjort det til en vane at han får vann etter grøt. Ammer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå