Gå til innhold

Vanskelig med måltider etter bhg start. Flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han spiser frokost ca 8, lunsj klokka 11 og så er det brød og frukt i bhg klokka 14:30.

Når vi kommer hjem sånn rundt 15:30 - 16, er han jo ikke noe som helst middags sulten, så da blir middagen forsøvet og kveldsmaten går rett og slett ut.

Han legger seg jo rundt 19, så det blir liksom ikke nok tid imellom middag og kvelds.

Hvordan gjør dere dette?

Synes det er ekkelt og legge poden på "tom" mage.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De dagene vi er seint hjemme fra jobb og barnehage, dvs etter klokka 16 -da har vi middag til kvelds.

De har niste og frukt i barnehagen klokka 14.30 som din gutt har, så da syns jeg det passer helt fint at vi spiser middag klokka 18.00.

(Vi ser alltid etter at ho har spist greit av nista si, hvis ikke får ho ei skive fra nisteboksen på vei hjem fra barnehagen.)

Skrevet

i bhg vår spiser de siste måltid kl.1345 så han er sulten til middag i16-1630-tiden. og spiser godt med grøt kl1845, før han legger seg. Men tror nok at det kunne blitt litt vel tette måltider hvis han spiste 1430.

Skrevet

Hos oss i bhg serverer vi kun frukt til mat i 14 tiden. Ønsker noen foreldre å gi mer, siden det blir sen middag - får de brødskive eller youghurt. Jeg ville gitt beskjed om at ditt barn bare burde få frukt, siden det blir middag tidlig hos dere. Burde vel gå greit?

Skrevet

vi kjørte gutten vår inn i barnehagerutinen en god stund før han startet, for å gjøre overgangen så enkel som mulig for alle.

de spiser kl 10 og kl13.30, og 1/2 frukt kl.15. men gutten min er altfor sulten kl 16-16.15 igjen, men pappan er ikke hjemme før 16.30 så dette er en smule problematisk hver dag.. liten porsjon grøt kl.18.15-18.45(avhenger litt av hvor trøtt han er..)

men så har nå mat aldri vært et problem med han da! han veide 3366 da han ble født, og 14kg(14mnd) nå, så han har "sprengt ut" av alle vekstkurver ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...