Stolt mamma! Skrevet 31. august 2008 #1 Skrevet 31. august 2008 Jeg har lyst til å få samboeren min til å legge gips over magen og brystene mine. Så maler vi avstøpningen svart etterpå og limer den på hvit bakgrunn. Har sett noen som har gjort dette - og det var bare så stillig! Tenkte å ha den på veggen til babyrommet.... Men problemet er at jeg egentlig ikke har peiling på hvordan det skal gjøres.... Er det bare til å smøre kroppen inn med vasselin og begynne å legge gips på??? Noen som har gjort dette før- eller/og som har noen tips til oss??
Nagilimia Skrevet 31. august 2008 #2 Skrevet 31. august 2008 Har et tips til deg, selv om jeg ikke hører til her Kansje du vet dette, men kjøpt gipsbandasjer og ikke bare gipspulver. Du trenger litt gipspulver også da. Klipp av passende lengder, rundt puppene mange korte, slik at det ikke blir så mange brettekanter. Magen kan ha lange. Dyp dem i en balje vann og legg dem i et tynt lag (et lag, men at de overlapper hverandre) over mage/pupper. Masser vannet og gipsen sammen mens det ligger der. La det tørke litt. Nå kan du pensle på gipsblandingen slik at bandasjene ikke synes så godt og avstøpningen blir litt tykkere. La tørke. Ta av vent minst et døgn. Se om du vil pensle på mere gips. Har aldri gjort dette på mage/pupper da, men denne fremgangsmåten bruker elevene når de tar ansiktet. Høres nok vansligere ut en det er! Kjempe lett!
Nagilimia Skrevet 31. august 2008 #3 Skrevet 31. august 2008 Glemte å skrive at hobbybutikken kan sikkert hjelpe deg, men sjekk priser både der og på apoteket på gipsbandasjene.
Stolt mamma! Skrevet 31. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 31. august 2008 Tusen tusen takk for tips!! Ska ut å handle gipsbandasjer og gipspulver i morgen!!:-)
shari_z Skrevet 31. august 2008 #5 Skrevet 31. august 2008 Jeg skal også gjøre dette, har bestilt en kit fra USA. Ga en sånn til bestevennine av meg for snart 3 år siden og den ble så fin! Jeg har bestilt denne her: http://www.proudbody.com/index.jsp Lykke til, uansett hvordan du får det gjort!
MammaMia=) Skrevet 31. august 2008 #6 Skrevet 31. august 2008 Har akkurat tatt astøpning av magen her.. Fant ut at det lønner seg å kjøpe gipsbandasje på apoteket. er mye billigere enn det på nettet. (kjøpte begge steder) og det er litt sterkere gips så holder bedre.. Bare smør det som skal gipses inn med vaselin, del opp bandasjen i passe store størrelser for hvor du skal feste det. Dypp bandasjen i vann og legg på magen.. Du bør ha i hvertfall 2-3 lag gips så det ikke blir for tynt når du skal ha det av.. Sitt ca 10 min etter at du er ferdig med å legge på gipsen for å være sikker på at det er tørt nok..=)
mama73 m/tre søte små Skrevet 31. august 2008 #7 Skrevet 31. august 2008 Hei hei Her tok vi avstøpning av magen den dagen jeg var høygravid. Vi brukte denne: http://barneshoppen.no/index.phpmain_page=product_info&products_id=431. Denne pakken koster 199,- inkl alt (vaselin, gips), men som flere andre sier her så lønner det seg sikkert å kjøpe gips på apoteket. Det var i hvert fall veldig enkelt å legge på. Jeg lå i en stol da sambo la på gips da jeg tenkte at det kunne bli slitsomt å stå så lenge av gangen, men skulle jeg gjort det igjen så tror jeg at jeg ville ha prøvd å stå, da magen liksom blir litt finere da:-D Lykke til!
babygullz <3 vilde Skrevet 31. august 2008 #8 Skrevet 31. august 2008 jeg har kjøpt sånn gipsavstøpningsett til magen på www.alexi.no har ikke brukt d enda, tar visst litt tid...
Athele Skrevet 31. august 2008 #9 Skrevet 31. august 2008 Hei og hopp.. Bare slenger inn at jeg brukte gips ruller fra panduro.no til kr 49 for 2.. du trenger ca 3 pk(altså 6 ruller) for å dekke brystene, magen og litt nedover lårene.. HUSK Å SMØRE DEG MED VASELIN!!! det gjorde ikke jeg... så nå har jeg ikke et eneste hår på nagen:/ auuu....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå