Gå til innhold

ung, gravid og har en sønn på 14 mnd...!?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

2 streker på testen igjen.. nesten 2 år siden sist! da beholdt jeg, mot barnefar sitt ønske... vi er begge unge, 21 og under utdanning! han er nettopp begynt, og jeg 1 år igjen... var absolutt ikke med i beregningen at jeg skulle bli gravid nå!!!!!!!!!!! Vil ikke være i denne situasjonen... ikke vil jeg ta abort, orker ikke tanken på det.. og samtidig ønsker jeg ikke flere barn nå! nok å studere med 1 barn.. det er tungt nok! samboer prioriterer veldig sin skole, må trene hver dag... og det er jeg som har sønnen vår hele dagene, og studerer på kvelden. Bf mener det ikke er et alternativ å beholde. vi har verken økonomi eller tid.... på en måte ser jeg hans synsvinkel... men jeg tror jeg klarer det, jeg vet.. men nå krangler vi hele tiden, jeg ødelegger livet hans hvis jeg beholder. Han sa i går at han muligens går fra meg hvis jeg beholder... uansett hva jeg velger blir det feil!! beholder jeg, kommer jeg t å ha evig dårlig samvittighet for å ha tvingt på ham 2 barn han ikke ville ha. tar jeg abort, er jeg redd for jeg kommer t å være bitter og sint på samboer og kommer t å slite lenge. Abort er sikkert et bra alternativ for mange, men jeg ser ikke for meg at jeg kan klare å ta livet av det som kan være lille nurket i våre armer om 7,5 mnd..... =(

Fortsetter under...

Huffda, kjip situasjon dette her... Slik jeg forstår det på deg ønske du å beholde barnet, og da er valget tatt slik jeg ser det. Spørsmålet er jo om du klarer, vil og orker å stå for valget ditt; nemlig å bære frem enda et barn.

Selv er jeg 19 og gravid med mitt første barn. Jeg vil også om et år bli student med en lite barn. Dette ser jeg kommer til å bli tøft, men jeg skal klare det. Du vil bli student med 2 små, noe som på mange kan virke uoverkommelig. Særlig om du blir alene. Men om du virkelig vil klare det, gjør du det. Ser at dette med økonomi kan bli litt vanskelig, men på den andre siden: Siden sønnen din bare er 14 måneder, har dere vel ikke solgt noe særlig av tingene hans enda? Dere har vogn, stellebord og alt det dyre. Kanskje t.o.m klær. Fordelen med å få to tette er jo at den minste kan arve alt fra den største. Men selvfølgelig , dersom dere har dårlig (og da tenker jeg ikke på at dere ikke er rike, men virkelig dårlig) økonomi i utgnagspunktet, blir ikke økonomien bedre av enda et barn. Hmm... Det er så vanskelig gi gode og fornufige råd! Jeg vet bare at jeg hadde beholdt, ut i fra det du skriver her...

Og ikke tenk på at du "tvinger" på kjæresten din enda et barn. Det er like mye hans ansvar, og han er da glad i sønnen dere allerede har?

Men dere må snakke nøye om dette, og dersom du velger å beholde må du fortelle ham dette, så får det være hans valg hva han gjør. Tror faktisk det bare er tomme trusler han kommer med.

Du klarer dette! Lykke til :)

Hei hei.

Jeg er 23 år, har ei datter på 10 mnd, og er 3 mnd på vei.

I tilegg har jeg ME (utmattelsesyndrom) og får rehabeliteringspenger, som man ikke akkurat blir rik på.

Passer absolutt ikke med et barn nå, men jeg vet at jeg klarer ikke ta livet av mitt eget barn, særlig nå som jeg vet hvor nydelig forrige resultatet ble.

Du er redd for at du blir bitter og sint på samboer, DET er en ting, en annen er at du skal leve med deg selv og din avgjørelse resten av ditt liv!

Dette med å tvinge på han et barn er nok noe du bare tenker nå, fordi du er fortvilet, gravid og full av hormoner.

Tror du virkelig han sier det når han har blitt far til dette barnet og?

Han kan ikke se inn i minsten sine øyne å si at han angrer.

"men jeg ser ikke for meg at jeg kan klare å ta livet av det som kan være lille nurket i våre armer om 7,5 mnd..... " Er som om jeg skulle sagt det selv!

Har tenkt som så at jeg sliter meg heller ut på søvnløse netter med byssing og roing av barnegråt og kollikk, enn søvnløse netter med gråt, anger og selvbebreidelse.

Ønsker deg trøst, og all styrke til å gjøre det du synes er det rette.

Klem fra meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...