husmus &2 Skrevet 31. august 2008 #1 Skrevet 31. august 2008 Noen andre som ikke har bil her? Jeg lurer faktisk litt på hvordan vi skal komme oss hjem fra sykehuset. Bilstol gidder vi ikke kjøpe siden vi ikke har bil, men har alle taxier godkjent bilstol i bilen? Det mest naturlige er vel at pappaen henter vognen og vi triller-trikker hjem. Det er jo ikke så veldig langt unna. Hva gjør dere andre?
♀ RosaPåVei ♀ Skrevet 31. august 2008 #2 Skrevet 31. august 2008 Ingen taxier her i området har bilstoler... ikke til de største barna engang,så da må du nesten se om du får lånt deg et da?? Om du tar taxi mener jeg. Og det er ikke alltid at du er i form til en lang spasertur etter fødsel altså,bare en liten advarsel... Lykke til!
lin76 Skrevet 31. august 2008 #3 Skrevet 31. august 2008 Me bur i Oslo, også utan bil. Men me har kjøpt bilstol likevel, nettopp mtp taxiturar osv i framtida (pleier ALDRI ta drosje til vanleg, men tenker det kanskje blir meir aktuelt om ein f.eks har ein sjuk unge ein vil ha kjapt til legevakta osv?). Du må IKKJE stola på at taxiane i byen har babybilstolar, for det har dei ikkje. Nokon av dei har til større barn, men det er så som så med kvaliteten også på desse... Om du likevel ikkje vil kjøpa bilstol, og du er for sliten til å ta trikken etter fødsel, kan jo barnets far ta vogna på trikken, og du ta taxi heim? Viss det ikkje er lange turen, toler de sikkert å vera frå kvarandre dei minuttane det står på. Eller viss de har venner med bil, er det jo ein gyllen anledning til å be om ein vennetjeneste - er ikkje mange gonger i livet ein treng skyss heim frå føden, liksom ;o) Lukke til!
Trulte76 Skrevet 31. august 2008 #4 Skrevet 31. august 2008 Man får jo leid bilstoler også. Husker ikke helt hvor da. Men trur ikke man bet så mye i leie. Langtidsleie altså.
Happiness fødte 16.9 :) Skrevet 31. august 2008 #5 Skrevet 31. august 2008 Vi leide sist og depositumet var 1000kr, der de trakk 100kr mnd. Blir billigere å kjøpe. Maxi cosi er ofte på tilbud har jeg hørt, og babyshop har vel brio sitt til fast pris på 990kr, rudo har kanksje noen billigere. Jeg har ikke bil, men kjøpte bilstol i sverige billig. Regner vi blir henta av mamma, jeg bor litt utenfor oslo og skal føde på riksen. Om dere finner ut at det er uaktuelt å kjøpe bilstol så ville jeg jort som en over foreslo, du ta taxi og faren ta ungen på trikken
Bifrost 2 barn<3 Skrevet 31. august 2008 #6 Skrevet 31. august 2008 Dersom du ringer taxisentralen i Oslo (02323) og bestiller taxi, er det bare å oppgi at dere skal ha med dere en nyfødt som veier så og så mye. så sørger de for å sende en taxi som har bilstol som passer. Men nå vet jeg jo ikke hvor dere bor. Men man skulle tro alle taxisentraler måtte ha det.
husmus &2 Skrevet 31. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 31. august 2008 Ja, jeg har vurdert at jeg tar taxi og han tar trikken. vi skal bare rett fra Riksen til Majorstuen, så det er virkelig ikke lange biten. Jeg hadde håpet å unngå å måtte kjøpe bilstol, ser liksom ikke helt når vi skal få bruk for det. Men tanken om at vi kanskje må tilbake til sykehuset på et tidspunkt for en eller annen grunn hadde ikke slått meg før nå, så kanskje det lønner seg å ha et stående allikevel.... HM!!!!
Kaosmamma' n Skrevet 31. august 2008 #8 Skrevet 31. august 2008 Sjekk om sykehuset låner/leier ut, vet at AHUS gjorde det en gang i tiden. Forsikringsselskapene leide også ut til kundene sine. Det er jo gjerne slik at babyene vokser såpass fort, at er det ikke noe du ofte skal måtte bruke, kan det være greit å måtte slippe å kjøpe det.
Herkules Skrevet 31. august 2008 #9 Skrevet 31. august 2008 Jeg mener Baby shop leier ut bokser til å ha til hjemturen. Jeg så noen leie noe boksestyr der en gang jeg var der. Det er noe sykehus som gjør det også. Kjenner dere noen dere kan låne av for en dag? Når skal du føde? Kan låne mitt om du er sikker på at du har født innen oktober:)
Miss Misantrop Skrevet 31. august 2008 #10 Skrevet 31. august 2008 Vil bare skrive at jeg syntes det er veldig, veldig, veldig dumt å planlegge en gåtur et par dager etter fødselen. Du hjem i taxi, mannen i bil. Er du naf medlem tror jeg du kan leie seter veldig billig. Masse rundt 200 kroner på bruktmarkedet også. Lykke til og NEI du bør ikke kalkulere med å gå!!!
barbara Skrevet 1. september 2008 #11 Skrevet 1. september 2008 Hei! Verken jeg eller søsteren min (som fødte for snart et år siden) har bil. Vi bor i Oslo begge to. Da hun fødte, måtte hun, mannen og ungen sitte i resepsjonen på sykehuset og vente i halvannen time fordi det først kom en drosje uten sete (som de selvfølgelig hadde bestilt), og så tok det bare utrolig lang tid før det var en drosje med sete ledig. De endte opp med å kjøpe bilsete etterpå, fordi man tross alt kjører drosje innimellom - hva om ungen plutselig MÅ på legevakta, er ikke gøy å vente halvannen time på drosje da - og det hender jo man sitter på med andre med bil, feks svigers. Vi skal defintivt skaffe bilsete. Jeg tror vi arver et av en venninne, men hvis ikke hadde jeg glatt kjøpt et til fullpris. Er ikke mye babyutstyr jeg er dønnsikker på at vi skal ha, satser på å kjøpe ting etter hvert som vi ser hva ungen trenger, men bilsete er nesten øverst på lista over ting vi helt sikkert trenger. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå