Anonym bruker Skrevet 31. august 2008 #1 Skrevet 31. august 2008 Sambo og jeg prøver å planlegge barnerom. Han mener at det er mest hensiktsmessig å bruke kontoret til barnerom, fordi det er størst, lysest og finest... MEN, det ligger i etasjen over der vi sover.... Et annet alternativ er å bruke kjellerstuen til barnerom, og flytte sofa, tv osv opp i loftstua.. (den bruker vi ellers lite).. Sambo mener altså at det er mye mas å flytte alt det opp på loftet og at det uansett ikke er et egnet rom, blant annet fordi døren til hagen går utfra det rommet... Jeg kan jo forsåvidt være enig, men jeg er usikker på hvordan det vil føles å ha babyen sovende i en annen etasje enn oss.. For det første er jeg bekymret for at jeg da ikke skal høre hvis babyen småsutrer, har dynen over øynene, er for varm e.l... For det andre virker det jo tungvindt å fly i trapper for hver gang ungen piper litt... Dessuten har jeg tenkt litt på brann, innbrudd o.l.... Det føles tryggere å være i samme etasje i tilfelle det skulle skje noe.. Hvordan gjør dere andre det?... og hva tenker dere om problemstillingen?
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 31. august 2008 #2 Skrevet 31. august 2008 Vi har hatt ungene i en annen etasje siden vi flyttet i hus. Vi brukte babycall den første tiden. Det finnes ingen mulighet til at alle skal ligge i samme etasje her, så da måtte det bli sånn. Jeg har vel egentlig aldri tenkt på at det har vært et problem heller. Det er klart man må fly i trapper, men det venner man seg til. Ellers går det jo an å ha ungen sovende i kjellerstuen fram til den er så gammel at den stort sett sover gjennom natten, og så flytte den opp.
*Smiley* Skrevet 31. august 2008 #3 Skrevet 31. august 2008 Her ligger barnet i 1 etg og vi i 2 etg.Null problem , har babycall og han sover hele natten. Gruet meg kjempemasse før vi flyttet han inn , men det var det absolutt ingen grunn til. Går så fint atte:)
Anonym bruker Skrevet 31. august 2008 #4 Skrevet 31. august 2008 Vet jeg er litt rar , men jeg ville ikke at mine barn ikke skulle ligget i samme etg en meg. Da måtte i hvertfall barna ligget i 1 etg slik at det blir lettest å redde dem ut hvis det skulle oppstå brann. Det står en artikkel om brann øvelser osv i foreldre og barn denne mnd
Anonym bruker Skrevet 31. august 2008 #5 Skrevet 31. august 2008 Jeg er kanskje også litt rar på det der.. Har tenkt på det selv (ikke at det er noen problemstilling her enda), men jeg hadde heller ikke likt å ha barnet i 2. etg. Dette pga. brann.. Da haddedet vært bedre om det sov i 1. etg. Snakket så vidt med pappa om det her om dagen også.. Vi har loft med to soverom. Han var glad han slapp å ha det til fast soverom pga. brann. Man kan selvsagt ha stige/tau med det nytter jo ikke før barnet blir gammelt nok til å klare det.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2008 #6 Skrevet 31. august 2008 Vi har babyen i 2etg, og vi sover i 1.. Går helt fint.. første mndene delte vi uansett rom, når babyen var 4mnd flyttet han til eget rom. vi har babycall.. og er oppe og sjekker nå og da..
Anonym bruker Skrevet 31. august 2008 #7 Skrevet 31. august 2008 Ikke noe problem med å sove i en annen etg. enn barna. Bare kjøp en god babycall. Selv sover vi i 1. etg. og barna i 3. etg.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2008 #8 Skrevet 31. august 2008 Hjelper det med en god babycall om det skulle begynne å brenne da?
Anonym bruker Skrevet 31. august 2008 #9 Skrevet 31. august 2008 Jeg hadde faktisk aldri greid å sove i en annen etasje enn barnet mitt, på grunn av at det kan bli brann e.l, og da vi jeg være i nærheten. Kanskje litt hysterisk jeg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå