Northernlights Skrevet 31. august 2008 #1 Skrevet 31. august 2008 HVER kveld når han legger seg må jeg synge lille petter edderkopp (engelske versjonen) minst tre ganger! Han er totalt hektet på sangen, og noen ganger erter jeg han og gjør om teksten litt. Bytter ut regn med snø, men da blir det protester! hehe... Han kan se den 10 ganger etter hverandre på youtube, og blir visst aldri lei. Men for noen uker siden var det "twinkle, twinkle little star" som var nummer 1....så det skiftes litt etter humøret ;o) ...setter jeg igang med dumbosangen "baby of mine", begynner han bare å gråte...hehe, huff! Den blir for trist, så vi unngår den,da ;o) Her er forresten incy,wincy spider: http://www.youtube.com/watch?v=hyUAvodj0dA
marianne3108 Skrevet 31. august 2008 #2 Skrevet 31. august 2008 Snuppa er generelt glad i alle sanger, men dyrene i afrika har hun en stor kjærlighet til Men ellers så synger hun alt fra a-å...
*bolla pinnsvin* Skrevet 31. august 2008 #3 Skrevet 31. august 2008 Postmann Pat-sangen. Ingen over, ingen ved siden
Gjest Skrevet 3. september 2008 #4 Skrevet 3. september 2008 Jepp, ''hompe dompe''! (..hompetitten ;-) Må alltid synge den på sengekanten, etterfulgt av ''lille kattepus'' og ''mikkel rev''. Skjønner godt at småen din blir trist av ''baby of mine'', får en tåre i øyekroken av den selv jeg, hehe.
Dozer Skrevet 3. september 2008 #5 Skrevet 3. september 2008 Kaptein Sortebill her Tungekrøll sang nummer 1!
mai mammaen til to Skrevet 3. september 2008 #6 Skrevet 3. september 2008 kan du skrive teksten på petter edderkopp på engelsk? her liker min 2 åring omtrent alle sanger hun... men når vi legger henne for kvelden synger jeg alltid tre sanger reven og rotten og grisen so ro lillemann trollmor har lagt sine 11 små troll... da sovner hun fort etterpå..
Northernlights Skrevet 4. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 4. september 2008 http://www.kididdles.com/lyrics/e001.html Mange forskjellige versjoner. Noen sier itsy bitsy spider, andre incy wincy, Itsy bitsy spider Went up the water spout Down came the rain And washed the spider out Out came the sun and dried up all the rain Now the itsy bitsy spider Went up the spout again.
MathildeC Skrevet 4. september 2008 #8 Skrevet 4. september 2008 Selv om jenta vår aldri hadde sett Ole Brum, elsket hun "Her kommer Ole Brum" sangen umiddelbart. Sitter på gulvet og svaier fram og tilbake med stort smil. Helt skjønn..!
mai mammaen til to Skrevet 4. september 2008 #9 Skrevet 4. september 2008 takk.. da skal jeg prøve meg på den..
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 4. september 2008 #10 Skrevet 4. september 2008 Han elsker når jeg synger "so, ro, lillemann" for han når han skal sove. Men om dagen, så går det helst i Kaptein Sabeltanns "Hiv ohoi, snart er skatten vår". )
trompetisten Skrevet 4. september 2008 #11 Skrevet 4. september 2008 Mange Hjulene på bussen Petter Edderkopp Bæ, bæ lille lam Mikkel Rev Store klokker sier tikk takk Mandag, tirsdag klapp, klapp, klapp Bjørnen sover Og siden mamma er en trompetist er vi litt påvirket til å like orkester og symfonimusikk
nicknavn Skrevet 4. september 2008 #12 Skrevet 4. september 2008 Akkurat nå er det Jon Blund sangen som må synges to ganger ved sengen. Litt kjipt at det er bare meg som kan den, for han skal til farmor i helgen og om han spør etter den, så aner hun nok ikke hvordan den går, så da får jeg ta den over tlf. Syns jeg ser meg, med mobilen i handa og synger, "hvem er denne karen med sekk og lue på" men jeg seiler jentebåten.
Peppa Gris Skrevet 4. september 2008 #13 Skrevet 4. september 2008 Farvel- sangen til "Bjørnen i det blå huset" på NRK Og nå hurra for deg som fyller ditt år. Jeg tror det er tett mellom bursdagene i barnehagen i denne perioden.. hehe.
zitapus Skrevet 5. september 2008 #14 Skrevet 5. september 2008 Nisser og dverger er veldig populær. Vi synger veldig mye Prøysen og Helene harefrøken er også in. Men nr 1 for tiden er Bånsull av Prøysen ("Ved murpipa sitt en brænnete katt....") Etter hvert vers sier vi Hutsj og slenger et klesplagg bort (på liksom da) og han sier mange ganger om dagen "synge hutsj" Det er knallsøtt.
T+H+T Skrevet 6. september 2008 #15 Skrevet 6. september 2008 Ro ro ro din båt når han skal legge seg. Ingen andre vil han høre. På dagtid er det mikke mikke mus,bodde i et hus..........
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 6. september 2008 #16 Skrevet 6. september 2008 I am the musicman I come from down the way -and I can play! I play piano pia pia pia no piano piano pia pia pia no piapiano etc... ellers så går det i et tvprogram som heter popshop, big cook little cook og balamory og in the night garden......... hun er også vill etter row row row your boat. 22 måneder
litoja&Nemi♥ 13.05.06♥ Skrevet 6. september 2008 #17 Skrevet 6. september 2008 Hun går rundt hele dagen å sier: aiii boff boff! Så det er vel trollmor- sangen som er favoritten her for tiden. Hun snakker ikke så mye, så dette er første sangen jeg har klart å kjenne igjen.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2008 #18 Skrevet 7. september 2008 So ro lillemann, Smile (Chaplin) postmann pat, og blåmann blåmann,
Anonym bruker Skrevet 7. september 2008 #19 Skrevet 7. september 2008 Bæ, bæ lille lam er nr.1 =) Hun er 23 mnd, og kan nesten hele teksten. Jeg prøver også å bytte ut noen av ordene med med noe annet, feks. bytte ut lam med navnet hennes osv. Da er det full protest =)) Så kommer lille Petter edderkopp nr.2. Ellers liker hun sang og musikk veldig godt, og kan nynne melodiene til de fleste kjente barnesangene. De synger dem i bhg.en.
lottaa Skrevet 8. september 2008 #20 Skrevet 8. september 2008 her går det kun i gigi agistino og dritafull fra drøbaksunde hehe... han er 25mnd..
ula ;o) og gutta Skrevet 10. september 2008 #21 Skrevet 10. september 2008 Har hatt bæ, bæ lille lam som favoritt lenge. Men nå er det plutselig Blåmann og Fader Jakob som er det store. ;o) Han er 23 mnd.
Jeg er HAR FØDT!!! Skrevet 16. september 2008 #22 Skrevet 16. september 2008 Her er det maaange sanger det går i hele dagen. Napoleon med sin hær, du og jeg og vi to, tre små kinesere på Høibro Plass, alle barna klapper, Per spelmann, gubben noa, Tornerose sov i hundre år, Bro bro brille.. Og listen fortsetter i det uendelige.. Så her har vi lastet inn barnesanger på iPoden.. Hun er forresten 22 mnd.
Suprise! Skrevet 16. september 2008 #23 Skrevet 16. september 2008 "mammapamampapmamma" sangen som hun sier;) = mumitrollsangen. Har ikke sett det på tv men digger sangen;)
Mamma til snart 3 <3 Skrevet 17. september 2008 #24 Skrevet 17. september 2008 Om kvelden når han skal sove så skal det synges so ro lillemann, trollmor sangen og snart er det mørkt i stall og i låve hver kveld. Ellers elsker han lillegutt kan tromme, hjulene på bussen og nede på stasjonen. + mange fler. Han er en sang elskende gutt
Mamma til snart 3 <3 Skrevet 17. september 2008 #25 Skrevet 17. september 2008 Lykkeliten: Når vi var på Mallorca i Juni ble denne sangen spilt masse under barneunderholdninga på kveldene og danset til samtidig.. Artig sang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå