Anonym bruker Skrevet 31. august 2008 #51 Skrevet 31. august 2008 huff så usexy vi må være da,jaja må vel bare fortelle min kjære at nå må vi gjøre det slutt... han er 1.72 og jeg er 1.84 nei å nei at jeg ikke tenkte over dette bedre for 8 år siden:))
Anonym bruker Skrevet 31. august 2008 #52 Skrevet 31. august 2008 Nei, sannsynligvis kunne jeg ikke det. Men dette er jo kun en smakssak. Jeg synes menn under 180 er for lave, men bare for lave for meg, ikke for andre:)
Gjest Skrevet 31. august 2008 #53 Skrevet 31. august 2008 Hehe..når det gjelder suksess så er det vel plenty eksempler på at høyde og suksess ikke har en sammenheng...feks Stordalen som er en liten fyr med enorm suksess og karisma, ellers så er jo faktisk svært mange av de virkelig store superstjernene godt under 1.80....Stallone for å nevne en....
Anonym bruker Skrevet 31. august 2008 #54 Skrevet 31. august 2008 Si hva du vil da, men om vi uansett dropper den 0,5 cm og sier at jeg er 151 cm så er jeg fortsatt ikke definert som kortvokst. Kortvoksthet er faktisk en diagnose som finnes i utallige varianter. Dverg er noe helt annet for da er det missforhold i kroppens proposjoner. En lav og en kortvokst kan faktisk vare helt normalt proposjonert.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2008 #55 Skrevet 31. august 2008 Jeg går ikke og måler menn før jeg bestemmer meg for om de er sexy eller ikke :-). Og forlanger ikke å se passet for å se hvor lange de er, he he.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2008 #56 Skrevet 31. august 2008 exn min som jeg har 2 barn med han er 179 Men kortvokst? Nei det synes jeg ikke han er. Er ikke så stor selv heller. Han jeg er sammen med nå er høyere da.
ScaryMama Skrevet 31. august 2008 #57 Skrevet 31. august 2008 Ugla- Det ER bevist at høyde og suksess har sammenheng. De eksemplene du kom med har på ingen måte bevist at det ikke finnes en sammenheng mellom høyde og suksess, du har kun bevist at det finnes unntak.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2008 #58 Skrevet 31. august 2008 Høyde = suksess likssom. Yeah right! Dummeste jeg har hørt! Bare store menn med bitte små peniser som har et sinnsykt ego og som liker å fremstå som suksessrike.. Siden suksessen på andre områder er relativt dårlig. Jeg er 6 cm høyere enn mannen min, 10-12 cm når jeg tar på meg stiletter. Og han digger det. Føler at han går sammen med en modell. Mange menn under 180 cm har faktisk såpass mye selvtilitt at de driter i om dama er større enn dem. Og omvendt! Synd på dem som det måtte være et problem for synes nå jeg. Han er topptrent, deilig som få. Tar godt vare på kroppen sin og har en fett% på 12. Herregud for en overfladisk verden hvis høyden betyr noe.
KaMa Skrevet 31. august 2008 #59 Skrevet 31. august 2008 Er de forskjellige faktorene tatt i betrakning da? Som hva som er gjennomsnittshøyden i hvilke land, hvilke land folk har mulighet til å gjøre suksess i forhold til omstendighetene osv? Det blir for dumt å lese en undersøkelse blindt uten å være det miste kritisk til hva man leser.. At menn automatisk blir tapere på bakgrunn av høyde er jo rent ut idiotisk.
ScaryMama Skrevet 31. august 2008 #60 Skrevet 31. august 2008 Det er ikke snakk om en undersøkelse, det er gjort flere studier. Høye menn har lettere for å bli ansatt, for eksempel. Det er jo også slående at ved omtrent hvert presidentvalg i usa, så er det den høyeste av kandidatene som stikker av med seieren.
ScaryMama Skrevet 31. august 2008 #62 Skrevet 31. august 2008 http://www.123helpme.com/preview.asp?id=25179
ScaryMama Skrevet 31. august 2008 #63 Skrevet 31. august 2008 http://www.dagbladet.no/dinside/2006/02/01/456488.html
ScaryMama Skrevet 31. august 2008 #64 Skrevet 31. august 2008 Vet heller ikke hvorfor du automatisk tror at jeg har lest en undersøkelse uten å være det minste kritisk til hva jeg leser.
KaMa Skrevet 31. august 2008 #65 Skrevet 31. august 2008 Skulle liksom disse linkene være overbevisende? Artikler? Dagbladet? Akkurat nå så virker det virkelig ikke som du er kritisk til hva du leser. Det virker som du leser for å få bekreftet noe du i utgangspunktet har gjort deg opp en bastant mening. De fleste vet vel at ingenting er sort/hvitt, at man ikke kan konkludere med noe som helst utelukkende på bakgrunn av ensidige og vinklede opplysninger. Studerer ikke du psykologi eller noe lignende? Du burde da klare å evne å tenke litt mer kritisk enn det du gir ut for at du gjør nå.
ScaryMama Skrevet 31. august 2008 #66 Skrevet 31. august 2008 Dette var artikler som var lett tilgjengelige på nettet. Det finnes jo masse om dette, og det er nettopp på skolen at vi har lært om dette. Vi har også lært at pene mennesker har lettere for å komme seg opp og frem i verden, og det er heller ingen nyhet at veldig overvektige mennesker kommer til kort på arbeidsmarkedet. Tror du virkelig at vi lever i en så rettferdig verden at overfladiske egenskaper ikke spiller en rolle på arbeidsmarkedet?
Gjest leelu25- GRAVID nr. 2 i mars09 Skrevet 31. august 2008 #67 Skrevet 31. august 2008 Jeg med mine 180 cm kunne ikke vært sammen med en mann som var lavere enn meg. Med sko blir jeg ofte 185 og høyere... Gubben er 188, så vi passer helt perfekt men hadde ikke sett på det som noe problem om jeg var 165 eks.
♥Prinzessin♥ Skrevet 31. august 2008 #68 Skrevet 31. august 2008 Det er jo også "bevist" at venstrehendte dør tidligere enn høyrehendte. Jaja.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2008 #69 Skrevet 31. august 2008 Fram med målebåndet på date- under 180 cm så er det rett ut.. hehe. I følge denne definisjonen er jeg gift med en kortvokst mann på 177 cm, og jeg vil si at til tross for det så har vi det fint. Jeg er selv 174- altså bortimot kortvokst selv..
ScaryMama Skrevet 31. august 2008 #70 Skrevet 31. august 2008 Det er jo noe helt annet, syns ikke akkurat den forskningen kan sammenlignes.
KaMa Skrevet 31. august 2008 #71 Skrevet 31. august 2008 Men du tar jo ikke noen hensyn til andre ting som ligger under. Selvfølgelig vil en "pen" person i vårt samfunn (det som vi her på berget anser som kommersielt tiltalende) bli vurdert som mer atraktiv enn en som er mindre pen og f.eks overvektig. Mindre "pene" og overvektige mennesker blir oftere uglesett, får oftere negative tilbakemeldinger på seg selv, blir oftere oversett osv, noe som igjen fører til dårligere selvfølelse, lave selvtillitt, dårligere evne til å hevde seg osv. Noe som igjen kan føre til videre overvekt og enda tristere utseende. Det er en trist spiral. Men det finnes faktisk mennesker med selvtillitt, ordinært utseende, under gjennomsnittlig høyde og i det hele tatt ikke "pen" slik vi ideelt mener folk skal se ut som. Men pga selvtillitt (noe de fleste mennesker finner langt mer sexy enn cm, hårmanke, muskler osv), karisma osv oppnår de alt som du mener er forbeholdt de høye og pene. Og du som psykologistudent burde da klare å ressonere deg frem til dette selv? At du tror verden enkelt og greit bare fungerer ut fra at "pene" mennesker er mer suksessfulle enn andre, utelukkende på bakgrunn av utseende syns jeg er flaut på dine vegne.
Gjest Skrevet 31. august 2008 #72 Skrevet 31. august 2008 Jaaaa:) Er gift med en på 1,74. Passer perfekt til mine 1,56. Og han er utrolig pen, og en person som alle liker. Fantastisk mann på alle måter. DET er viktigere enn høyden.
ScaryMama Skrevet 31. august 2008 #73 Skrevet 31. august 2008 Du kan det med å lese ting jeg aldri har skrevet! Jeg mener på ingen måte at suksess er forbeholdt høye og pene, kun at de har lettere for å oppnå suksess fordi mennesker har en tendens til å tro at mennesker som er attraktive også er i besittelse av attraktive egenskaper. Jeg mener ikke at det er riktig, men har registrert at det er virkeligheten. Selvfølgelig finnes det unntak, og det var vel det jeg skrev til å begynne med, at Tom Cruise og co er bevis på at det finnes unntak. Hva er det du mener at jeg burde resonnere meg frem til? Jeg tror at jeg har en rimelig grei forståelse av virkeligheten, det virker som du derimot lever i en slags vrang fornektelse. Men ærlig talt, verden fungerer til en viss grad på den måten at "pene" mennesker er mer suksessfulle enn andre. Og ja, når de blir vurdert som pene, så ER det faktisk på bakgrunn av utseende. Selvfølgelig vil et mindre pent menneske som er sjarmerende og smart være mer aktuell på arbeidsmarkedet enn en vakker men mindre intelligent person. Men generelt, og i snitt, så vil pene mennesker ha fordeler her i livet. Hadde jeg visst hva du drev med til daglig så kunne sikkert jeg også kommet med insinuasjoner om at du ikke kan faget ditt godt nok basert på min egen tolkning av dine innlegg.
KaMa Skrevet 31. august 2008 #74 Skrevet 31. august 2008 At du ikke klarer å resonnere deg frem til at utseende gir en viss tilbakemelding, som igjen gir vedkommende en viss selvtillitt, som igjen gir en viss trygghet til å eksponere og "selge" seg selv, som igjen er attraktivt for f.eks en arbeidsgiver, og som igjen gjør at vedkommende ser mer tiltalende ut. Og at det motsatte er tilfellet med en som f.eks er overvektig og mindre pen. Dersom du har et sett med eneggede tvillinger forann deg så er det ikke gitt at de ville sett like ut, dersom de hadde hatt helt forskjellige oppvekster, helt forskjellige selvbilder, selvtillitt, trygghet osv. (Du vet at trivsel viser seg fysisk på folk, sant?) Vi mennesker liker selvtillitt og trygghet i andre mennesker, og jeg tviler på at konklusjonen din med at arbeidsgivere tror at et attraktiv ytre peker i retning attraktive egenskaper ellers, men jeg tror gjerne at et attraktivt ytre kan gjøre et menneske langt mer selvsikker enn en som er mindre heldig med utseendet (i hvert fall i vår overfladiske kultur) og på den måten står serkere når det kommer til en ansettelsessituasjon.
ScaryMama Skrevet 31. august 2008 #75 Skrevet 31. august 2008 Det som i hvertfall sikkert er at du ikke studerer psykologi! For selv om det antakeligvis ligger noe i det du sier, så er det bevist gjennom MANGE ulike studier at mennesker tillegger mennesker som er attraktive, attraktive egenskaper. Det er altså ikke konklusjonen MIN, men en konklusjon som er såpass akseptert blant psykologer og andre i det sosial psykologiske forskningsmiljøet, at det står i alle introduksjonsbøkene til sosial psykologi. Så du får krangle det du orker, men for min del syns jeg det blir for tåpelig å prøve å motargumentere forskning som det er stor enighet om Du får si hva du vil om mitt studie, men jeg har i hvertfall lært at noen ting er det liksom ikke noe vits i å være kritisk til, og at egne konklusjoner og resonnementer kan ofte være villedende og feilaktige.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå