Gå til innhold

Fødsel før termin el ved termin med tvillinger? Erfaringer?

Tvillinger feb.09,nr.3 juni 10

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det varierer... Er mange som går til termin, men sjelden en går over. Da blir en ofte satt i gang. Men er også mange som får tvillingene alt fra et par uker før til flere uker før. Det kan skje av seg selv, eller det kan skje ved keisersnitt pga komplikasjoner og lignende :)

Hei hei :)

Gratulerer med to i magen :)

Venter tvillingjenter om 29 dager :):) (Termin), men de har ligget i sete/hodeleie i omkring 2 mnd nå, og legene sier hvis ikke tv1 snur seg så blir d ks ca 1 uke til 10 dager før.... Jm sier at d er minimal sjanse for at minstejenta snur seg, men jeg lever fortsatt i håpet :)

Begynner å føle meg rimelig klar til å få snuppene ut nå :):)

Når har du termin da?

Hei igjen Dobbel glede!! :o) :o)

Var hos jm i går for vekstestimering. Setet på minstejenta var ikke festet i bekkenet, men hu sa at ting kunne skje når som helst (har gått med murring noen dager nå). Begge jentene ligger litt lavt i vekt iflg vekstestimeringa, men d skal man ikke tro helt på, da målene kan variere fra gang til gang og hvem som måler. Har fått time til legektr neste torsdag og da blir d avgjort helt sikkert når ks blir, men jm antydet at de blir tatt en gang mellom 15-19 sept (har ul-termin 29. sept). Og dette er ikke lenge til.... kjenner jeg blir litt "skremt" når jeg tenker på d.... tia har gått veeeeeldig fort... og snart er vi foreldre til TO :)

Jm sa også at hvis vannet skulle gå FØR ks-dagen så måtte jeg ringe føden straks, legge meg ned flatt og bli kjørt til sykehuset.... Grunnen til dette var at navlestrengen kunne komme i klem mellom bekkenet og stumpen til tv1 da stumpen ik er festet enda.....

Håper alt går bra i sv.skapet ditt.... og at du ikke er for plaget med vondter ol.... Spør hvis du lurer på noe :):)

Masse lykke til og kleeeeem :)

Annonse

Hei igjen Comon m/2 nurk :) Høygravid :)

Så spennende da!!! Skjønner at du blir litt skremt ja, det er jo en stor omveltning! Først bruker man litt tid på å fordøye den store nyheten, så venner man seg til det. Men kan tenke meg at jeg kommer til å bli litt stressa over det igjen mot slutten ja...

Men tenk, nå kommer de små nurkene dine snart!! Heldiggris... Du får ta det den 16., det er min bursdag. ;)

Alt er bra med meg takk. Har vært i kjempegod form hele tiden. Ikke vært kvalm en dag! :) Eneste jeg merker er at jeg blir veldig fort sliten i ryggen om dagen, men så lenge det er alt så klager jeg ikke.

Du må holde meg informert om hvordan det går med deg!!

Klem!

• 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...