lipsmacker Skrevet 30. august 2008 #1 Skrevet 30. august 2008 Har funnet navn til lillegutt,men mange,spesielt besteforeldre synest at det er en smule uvanlig....Nå begynner vi å lure på om vi har valgt riktig:-( Selv om jeg egentlig elsker det navnet. Hva synest dere om Matheo? Klem
camosilla Skrevet 30. august 2008 #2 Skrevet 30. august 2008 Det er ikke viktig hva andre syntes. Velg navn dere liker selv. Vi også har fått blandede reaksjoner på navnet til lillegutt, men det brydde vi oss ikke om. Nå har dem vendt seg til det og syns navnet er fint. Jeg syns Matheo er et pent navn jeg:)
MaybeAgain Skrevet 30. august 2008 #3 Skrevet 30. august 2008 Helt enig med det andre innlegget her. Hold på godfølelsen deres - dere velger, ikke besteforeldre. Synes navnet var fint jeg - og litt uvanlig, ikke slike som det er 5 i hver klasse av... )
PilleMille Skrevet 31. august 2008 #4 Skrevet 31. august 2008 Kjenner en Matheo, kjekk og hyggelig fyr fra Italia Navnet betyr ifølge han "Gave fra Gudene". Jeg forbinder navnet med folk som har en tilknytning til sørligere breddegrader. Men hva besteforeldrene måtte mene om navnet burde ikke spille så mye rolle. Om det var uvanlig på deres tid, så lever vi i en mye mer internasjonal tid nå og navn de ikke er vannt med blir brukt mye. Jeg har sett flere fødselsannonser i det siste med norske foreldre som har kalt sønnen sin Matheo. Så han blir nok ikke den eneste om det var det besteforeldrene var bekymret for, så kan du berolige dem med det Det viktigste er jo om dere liker navnet, og syns dere at gutten deres er en Matheo, så er han en Matheo, og da kan han ikke bli hetende Per.
Trulte76 Skrevet 31. august 2008 #5 Skrevet 31. august 2008 liker dere matheo så går dere for det navnet Og ikke bry dere om hva andre mener:) Og navnet vil de blir vant til etterhvert likevel
Erisa* Skrevet 31. august 2008 #6 Skrevet 31. august 2008 Vi har gjort som dere lurer på - å velge et utradisjonelt navn. Veldig fornøyd nå - de som var skeptiske har blitt vant til det:) Lillejenta vår heter Althea Oline (bruker bare Althea) Syns Matheo var fint, jeg:)
Belladonna med to gutter Skrevet 31. august 2008 #7 Skrevet 31. august 2008 Matheo var nydelig!!! Det spiller INGEN rolle hva andre mener, følg hjertet deres!!
du og jeg og vi to Skrevet 31. august 2008 #8 Skrevet 31. august 2008 Vi valgte et navn som samtlige av barnets besteforeldre synes var veldig uvant. Jeg tror de gjerne så at vi valgte et annet navn, selv om de aldri sa det. Men, vi gikk for det navnet vi hadde bestemt oss for, og nå er det jo ingen som synes at han ikke skulle hatt det navnet, nå er det jo hans, og alle synes det er kjempefint.
Ranveig R Skrevet 31. august 2008 #9 Skrevet 31. august 2008 Gå for Matheo viss det er det dåke føler for. Alle andre blir vant til det etter kvart! Det tok litt tid før svigermor klarte å bli vant til guten vår sitt navn (Ask), men lillesøster Eir var det (merkeleg nok) mindre "protestar" mot. Matheo er eit pent navn det. Kjekt å ikkje ha eit veldig vanleg navn, synest eg )
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 31. august 2008 #10 Skrevet 31. august 2008 kjempefint synes jeg. ikke bytt det bort dersom dere liker det!
twoboys & a girl Skrevet 31. august 2008 #11 Skrevet 31. august 2008 Gjør som dere føler for. Liker navn som ikke så mange barn har. Valgte sist et navn som ikke så mange hadde, men plutselig så var det begynt å bli et popis navn. Et av de mest valgte navnene det året.
BoyMadeInChina Skrevet 31. august 2008 #12 Skrevet 31. august 2008 Nydelig!!! Jeg elsker det navnet...
lipsmacker Skrevet 31. august 2008 Forfatter #13 Skrevet 31. august 2008 Tusen takk for svar jenter! Kjenner at jeg ble enda mer bestemt i mitt navnevalg nå,etter oppmuntrende ord fra dere:-) Vil jo liksom at alle skal like det fine navnet vi har valgt;-) Men det er vel bare å innse at det går ikke ann,uansett navn...egentlig...klem Fra Matheo og
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå