Gå til innhold

Døgnrytme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår er 7 dager gammel. Vi legger henne ikke på kvelden før vi legger oss selv, og det er ofte veldig seint. Men hun sover jo et par timer, våkner og får bleie og mat, og sovner igjen. Noen våkenperioder har hun jo også. Burde vi innføre legging allerede nå? Hvordan gjør dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten vår er nå 5 uker gammel, jeg har lagt han mellom 21.30 og 00.30 alt etter hvordan han har spist, hvor trett han virker osv. Synes ennå det er tidlig og innføre rutiner for han da han ikke forstår de uansett Er han ikke trett klokken 22 er det jo ikke noe poeng i å prøve å få han til å sove, blir bare masse gråting da. Venter heller til han virker trett og mett : ) Nå, den siste uken har han faktisk blitt trett ca 22.30 hver kveld, kanskje det kan bli en rutine??

Jeg synes også at det er deilig at han sovner for natten litt sent, da han har sin lengste sove periode første gang han sovner, når han da våkner for mat går det aldri mer en 3 timer til neste gang.

Lykke til vider!

Skrevet

Hei. Jenta vår er 5 uker og vi har PRØVD å innføre rutiner. Bading eller lett vask, ny bleie, pysj og så pupp. Alt rundt kl 20. MEN som skrevet over, er hun ikke trøtt da så nytter det ikke å legge henne. Så i starten la vi henne sammen med oss. Men i det siste så har hun faktisk selv blitt trøtt rundt 20-21 og da er det jo greit. Hun spiser også hver tredje time om natta. Jeg tror det er mye lettere å innføre rutiner etter et par måneder, selv om noen sverger til å gjøre det fra dag èn. MEN det er nok veldig individuelt. Gjør det som passer for dere:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...