*Rutletutt* Skrevet 30. august 2008 #1 Skrevet 30. august 2008 Hvor gamle er de små og hvor mye ammer dere? Jeg har en jente på 13 mnd som får pupp 3-5 ganger daglig - hun er veldig kresen på drikke og vil bare ha pupp og vann. Like greit det - elsker å amme + at det er jo bra for mini også (fikk noe så voldsomt skryt av hs-vikaren da jeg var på kontroll;o)) Håper å holde på et halvt års tid til....eldstemann ville ikke ha mer da han var 10 mnd, og det syns jeg var litt trist;o/
Legekjærringa Skrevet 31. august 2008 #2 Skrevet 31. august 2008 13 mnd. og ammer morgen og kveld. Men på morgenen blir det ett par ganger da han våkner kl. 5 og får pupp for så å sove igjen. Av og til får han pupp på dagen også. Tenkte jeg skulle fortsette slik til 15 mnd, og så trappe ytterligere ned til bare kveld og amme til ca. 2 års alder. Hvis han ikke vil slutte selv da, men han har allergi så han kan ikke få vanlig melk og MME vil han ikke ha
lille me og mine Skrevet 31. august 2008 #3 Skrevet 31. august 2008 jeg ammer enda, jenta er 11mnd og ammes kveld, natt og morgen. Er det andre som føler press for å slutte å amme snart? jeg føler folk rundt meg blir overrasket når jeg sier at jeg fortsatt ammer, og sier det er på tide å slutte snart. Man blir så avhening av mor og omvendt... selv har jeg ikke noe imot å amme, men merker det setter en stopper for ting, som feks jobben skal på kurshelg snart, og jenta er avhengig av pupp enda... andre?
heisand? Skrevet 31. august 2008 #4 Skrevet 31. august 2008 så utrolig hyggelig å høre. min gutt på snart 13måneder får 4 ganger om dagen. han elsker det og han trenger det for å sove. og jeg synes det er utrolig hyggelig!
Mamma til verdens nydeligste:) Skrevet 31. august 2008 #5 Skrevet 31. august 2008 Enig med deg der Monica 23.. Innimellom føler man seg presset til å slutte å amme.. Jeg har en liten gutt på 11 mnd,og han ammer jeg flere ganger om dagen og på natten! Han er mest glad i det av all mat, og jeg syns det er kjempekoselig å amme og har ikke noe lyst til å slutte! Derfor gjør jeg det ikke eller.. Jeg har lært å bare lukke øra og dite i andres meninger.Det viktigste er at man trives med det man gjør selv, og så lenge han vil ha så slutter jeg ikke! Det fins jo ikke noe negativ til å amme lenge, det er jo bare kjempebra for både mor og barn. Immunforsvaret i morsmelken beskytter barnet mot infeksjoner. Og blir de syke, kan ofte brystet være det eneste som frister av mat å drikke! Og jo lenger man ammer,dess mindre risiko har man for å få brystkreft! Så jeg vil si at å amme er bare supert så lenge man kan Jeg har ingen planer om å slutte på lang tid.
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 31. august 2008 #6 Skrevet 31. august 2008 Snuppa mi er 13,5 mnd. og jeg ammer hver morgen. Er så kos at. Men føler litt på det at folk blir overrasket når jeg forteller dem dette.. Prøver å ignorere det og tenke at dette er det beste for oss.
*Rutletutt* Skrevet 31. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 31. august 2008 Har egentlig ikke fått noen negative kommentarer eller vibber på at jeg ammer enda - heldigvis...men hva folk sier om det bak ryggen min, det vet jeg ikke;o/
Anonym bruker Skrevet 31. august 2008 #8 Skrevet 31. august 2008 Herregud er det ikke på tide å slutte å amme når ungen er 1 år.Ser bare dumt og spesielt ut når folk ammer unger som er så store.Ikke bare det men dere ødelegger for barna deres, spesielt de som går i bhg.Ungene blir mer avhengi av deg og har vanskligere å tilpasse seg bhg pga avhengihet fra mor og pupp.Ungene blir også mere babyer og de er heller ikke så selvstendige!
MathildeC Skrevet 31. august 2008 #9 Skrevet 31. august 2008 I min omgangskrets, som nå består av kjempemange unge familier, er det ansett som bra å amme barnet til det er over året. Selv de som av ulike grunner har sluttet tidligere. Jeg føler likevel at "grensen" for mange går ved ca 1.5 år. Er de nærmere to, føler jeg at mange synes det er for lenge. Selv synes jeg alle skal amme så lenge de ønsker og det fungerer for familien, om dette er en kort periode eller en lengre periode.
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 31. august 2008 #10 Skrevet 31. august 2008 Jeg ammer jenta mi på 15 måneder kveld, natt og morgen. Det med at man ødelegger for barna i henhold til barnehagen er ihvertfall bullshit. Tilvenningen i barnehagen gikk ihvertfall som en lek for oss og bop har ikke felt en tåre når jeg har gått om morgenen. Jeg tror den nærheten vi har oss i mellom snarere har lært henne å bli trygg og god, og til å stole på at hun ikke blir forlatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå