Gå til innhold

Å reise utenlands med baby!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi planlegger å reise en tur til Spania (Marbella) i løpet av oktober og lurer derfor på hvordan komme seg fra flyplassen (Malaga) til hotellet med en liten baby? Hun er ca. 2 mnd. på det tidspunktet!

Hvordan reise med et spebarn på fly?

Noen som har erfaring med bilseter og drosjer i Spania?

Hvordan gjorde dere dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi tok med bilsete, til Krakow var det riktignok.

Vi fikk ha med bilsete inn på flyet, leverte det til flyvertinna som la det under flyet.

Aner ikke hvordan det er i Spania men de fleste biler har vel belter, når dem har det i Polen bør vel Spania ha det også ;o)

Skrevet

Jeg ville tatt med bilstolen. Er jo så greit med bilstolen til de minste, den er jo så lett å frakte.

Det er verre med oss når vi skal til Frankrike til neste år. Da er jenta vår halvannet år og må derfor ha en større stol. Så vi har leid bil med godkjent bilstol så er vi sikker på at vi hele tiden har tilgang til en bilstol.

Ang å fly med spedbarn så går det kjempebra. Et lite tips er å sørge for at jenta deres sutter på noen på opp og nedflyvningen. Enten ammer eller sutt. Det hjelper mot dott i ørene.

Jeg har flydd masse med jenta mi og første turen hennes hadde hun når hun var 10 dager gammel.

Skrevet

vi kom hjem fra Mallorca i går og alt har gått helt perfekt (ble 5mnd forige uke)!Han var kjempeflink på flyet han koste seg masse ned i der..Vi brukte nesespray til han på flyet.Ga han det ca 20 min før avgang + at han fikk pupp og smokk på opp og nedturen.

Det var ikke barnestoler i drosjene der,men vi hadde han på fanget. Dro ikke lange turer.Kanskje 3-5min i taxi 2 ganger. De har jo heller ikke det på buss så det er jo like usikkert. Kan evt ha med bilstol.

Skrevet

Vi dro til Malaga med en to måneder gammel baby i sommer. Flyturen gikk veldig bra, husk å amme eller gi flaske ved take off og landing (du kan ha med

pumpet melk i håndbagasje).

Hvis dere ikke skal leie bil, ville jeg kanskje tatt med barnesete, det går veldig

greit å sende.

Ellers er det greit å vite at det ikke finnes poser til å pakke vognen i på flyplassen i Malaga, så det er greit å ha med seg hjemmefra (eller ta vare

på posene fra gardermoen).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...