Gå til innhold

Større sjanse for haste keisersnitt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste inne på en sak her at når en skulle føde som overvektig var faren større for haste snitt?!

Nå ble jeg bekymret. Førstegangs.

Videoannonse
Annonse
Gjest leelu25- GRAVID nr. 2 i mars09
Skrevet

Tror ikke det er noen større sjans for hastekeisersnitt, har hvertfall aldri hørt noen si noe om det.

Jeg er den eneste overvektige jeg kjenner som har endt opp med hastekeisersnitt.

Jeg kjenner tre syltynne flis-jenter som også har endt opp i hastekeisersnitt, så det trenger ikke nødvendigvis være pga. overvekt.

Hos meg var det at jeg ikke åpnet meg. Lå tre døgn i stoore smerter med veer før det ble hastesnitt. Hadde jeg åpnet meg hadde jo fødselen mest sansynlig forløpt normalt.

Skrevet

Grunnen til at eg fekk hastesnitt her har ikkje noko med overvekt heller. Vart satt igang pga svangerskapsforgiftning på fullgått tid. Hadde gått overtid uansett pga lite modning.

Fekk ikkje egne rier, så eg fekk riedrypp, men det tålte ikkje dattera mi. Så, da vart det hastesnitt. Men, det hadde personalet i bakhovudet heile tida at det kunne bli keisersnitt.

Overvekt og graviditet er alltid eit risikosvangerskap uansett. Men, mange overvektige har heilt normale svangerskap utan komplikasjoner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...