Gå til innhold

Når går dere ut i sykemelding/permisjon

Gorosa

Anbefalte innlegg

Jeg er i uke 11, og jeg har ikke sagt det til arbeidsgiver ennå. Jeg jobber som lærer og har fått et årsvikariat som kontaktlærer (for ei som har fått barn). Litt flaut å begynne skoleåret med å bli gravid :P Det er nr 3 vi venter, og med de to første studerte jeg, så det er første gang jeg må forholde meg til en arbeidsgiver. Jeg har vært nokså dårlig fra uke 5, spyr daglig og blir veldig trøtt. Det har heldigvis gått bra på jobb, men jeg er fulstendig utkjørt når jeg kommer hjem. Jeg satser på å klare de neste ukene også, erfaringsmessig går 2. trimester mye bedre. Jeg prøver alt jeg kan å ikke være borte fra jobben. Synes dette er litt flaut. Jeg har termin 26. mars, og de to jeg har, har kommet 5 og 3 uker for tidlig. Derfor regner jeg ikke med at jeg jobber lenger enn til midt i februar. Burde jeg satse på å slutte av til jul? Det er sikkert lettere for arbeidsgiver å finne vikar for et halvt år.

Når har dere sluttet jobben, eller når planlegger dere å slutte?

Fortsetter under...

Jeg har også et vikariat som lærer. Skal ut i permisjon i midten av desember, men lurer på hvoe lenge jeg klarer å jobbe. er totalt utkjørt når jeg kommer hjem fra jobb, men foreløpig går det bra på jobben. Mitt vikariat varer til januar, så det blir uansett en mnd med vikar. Håper jo å holde ut så lenge som mulig, men hvis ikke det blir bedre snart må jeg nok sykemelde meg... Ikke verdt det å slite på mann og barne i mange mnder...

Har heldigvis jobbet på denne skolen i et halvt år før jeg ble gravid, så jeg føler de vet at jeg vanligvis er en stabil og sikker arbeidstaker...

• 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...